• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Fick syn på den här idag, aldrig sett nåt liknande.

IMG_1730.jpeg
Blir man inbjuden till ett terassparty bör man tacka nej. Det måste vara farligt hög tyngdpunkt.

Tyngdpunkten var även min första tanke när såg jag detta. Detta utan att någonsin ha hållit på med båtar. Även vindfång torde vara ofördelaktigt.
Ja, helt klart även vindfånget. Hade de byggt huset på en segelbåt som går köl och lägre tyngdpunkt hade det blivit stabilare men det hade nog inte räckt ändå för en fest på övfre utan att allt hade vält. Det finns stora likheter med regalskeppet Wasa som också hade för hög tyngdpunkt, i övrigt inga likheter alls. 😌

Efter att båten legat orörd sen slutet på juli så var det dags att ta upp i dag. Tog först en tur för att värma upp oljan i motorn, sen på vagnen och dra hem.

När jag fått hem den är det tre saker som måste göras direkt.
  • Oljan ska pumpas ur motorn, innan den kallnar.
  • Botten, akter och drev ska tvättas, innan det torkar fast.
  • Stora kapellet ska på, så jag kan greja under det.

Nu är målet att bli klar med service, plocka ur alla grejer och göra rent allt innan helgen, så att jag kan ställa in den för vintervilan.

IMG_8548.jpeg

IMG_8552.jpeg

IMG_8557.jpeg

Tillbaka
Topp