Bild på väg hem efter helgens race.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Maxfart på 41,5 knop är inte så dåligt, vad sitter det för motor i den?Kommer att slå 199 distans från ifjol
4,3 mpiMaxfart på 41,5 knop är inte så dåligt, vad sitter det för motor i den?
Helt OK för att vara en "normal" båt. Min Stingray som jag sålde för ett antal år sedan gjorde något liknade på en 4,3 mpi men den var bara på 20 fot och vägde inte så mycket. Om jag minns rätt så är din båt större.4,3 mpi
Toppar 43 knop med hemlängtan .
Helt OK för att vara en "normal" båt. Min Stingray som jag sålde för ett antal år sedan gjorde något liknade på en 4,3 mpi men den var bara på 20 fot och vägde inte så mycket. Om jag minns rätt så är din båt större.
Postade föresten plottern idag så du bör ha den på fredag.
Skärgården!Ytterby brygga ?
Min går nog upp i mitten på sept.Datum för torrsättning spikat till mitten av oktober, senare än vanligt. Bra så, då kan det bli lite sköna höstturer vilket är mysigt.
Där har du faktiskt en skön sak med att jag sålde min i sommars, jag behöver inte bry mig om upptagning och vinterförvaring. Känns jättekonstigt att för första gången på bra många år att inte ha en massa saker som ska fixas med båten så här framåt hösten.Min går nog upp i mitten på sept.
Har en del annat att stå i tyvärr.
Wtf det missade jag.Där har du faktiskt en skön sak med att jag sålde min i sommars, jag behöver inte bry mig om upptagning och vinterförvaring. Känns jättekonstigt att för första gången på bra många år att inte ha en massa saker som ska fixas med båten så här framåt hösten.
Sålde tidigare i sommras, kanske har missat att nämna det. Inget nytt på gång i år eftersom båtplatsen följde med i försäljningen. Skulle kunna tänka mig något mindre som inte är lika dyrt i drift och underhåll och var även lite trött på att ha båten i Pampas. Nära hemifrån men långt och omständigt om man ska ut i skärgården så blev mest att jag var ute runt Drottningholm och där omkring. Så får se till nästa år.Wtf det missade jag.
Nytt på g ?
Dubbelkolla hur länge din försäkring gäller! Vi skulle ha i vår båt lite längre än 15 oktober och då visade det sig att båten inte var försäkrad!Datum för torrsättning spikat till mitten av oktober, senare än vanligt. Bra så, då kan det bli lite sköna höstturer vilket är mysigt.
Dubbelkolla hur länge din försäkring gäller! Vi skulle ha i vår båt lite längre än 15 oktober och då visade det sig att båten inte var försäkrad!
Fy fasen vad orättvist!!Mysig skärgårdslördag
Jag skulle säga att det är rättvist!Fy fasen vad orättvist!!
På vilket sätt, ser bara det orättvisa i att jag inte kan sitta och filosofera så därJag skulle säga att det är rättvist!
Beror ju lite på vart du bor och hur båten skall förvaras bla .Nu när det verkar finnas en del gamla båträvar är tänkte jag fråga om det finns någon som har erfarenhet av Hydrolifts mindre båtar motsvarande Buster Xxl och magnum och hur försäkringskostnaden ser ut?
Det är tänkt att användningen ska vara dagsutflykter och fiske men inombordare är i min bok mindre stöldbegärligt..
Beror ju lite på vart du bor och hur båten skall förvaras bla .
Inombordare är ju inget man stjäl ur båten. Däremot ryker dreven oftast.
Kolla med något av fbolagen.
Går oftast att få ett kostnadsförslag på deras hemsidor.
Åker 6,5 m dc 02a .
Stor inombordare med rejäla fartresurser, vilket gör att premien drar iväg. Pröjsar hos svenska sjö ca 6500 kr helår .
Måste vara årsmodellen som ställer till det. Min Nimbus 22a med samma fartresurser (275hk V8, typ 38 knop på topp) kostar 2000:- år. Har Alandia.Åker 6,5 m dc 02a .
Stor inombordare med rejäla fartresurser, vilket gör att premien drar iväg. Pröjsar hos svenska sjö ca 6500 kr helår .
Dags att göra en revision bland bolagen.Måste vara årsmodellen som ställer till det. Min Nimbus 22a med samma fartresurser (275hk V8, typ 38 knop på topp) kostar 2000:- år. Har Alandia.