• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Bild på väg hem efter helgens race.

20150823_154157.jpg

4,3 mpi
Toppar 43 knop med hemlängtan .
Helt OK för att vara en "normal" båt. Min Stingray som jag sålde för ett antal år sedan gjorde något liknade på en 4,3 mpi men den var bara på 20 fot och vägde inte så mycket. Om jag minns rätt så är din båt större.

Postade föresten plottern idag så du bör ha den på fredag.

Helt OK för att vara en "normal" båt. Min Stingray som jag sålde för ett antal år sedan gjorde något liknade på en 4,3 mpi men den var bara på 20 fot och vägde inte så mycket. Om jag minns rätt så är din båt större.

Postade föresten plottern idag så du bör ha den på fredag.

6,30x2,40
21 fot ca.
Testat mig fram med olika stigningar och hittat helrätt, fyrbladig 14x 20 turbo 2+2 Th
Går riktigt bra med den skruven.
Plottern blir bra. Tackar.

Min går nog upp i mitten på sept.
Har en del annat att stå i tyvärr.
Där har du faktiskt en skön sak med att jag sålde min i sommars, jag behöver inte bry mig om upptagning och vinterförvaring. Känns jättekonstigt att för första gången på bra många år att inte ha en massa saker som ska fixas med båten så här framåt hösten.

Där har du faktiskt en skön sak med att jag sålde min i sommars, jag behöver inte bry mig om upptagning och vinterförvaring. Känns jättekonstigt att för första gången på bra många år att inte ha en massa saker som ska fixas med båten så här framåt hösten.
Wtf det missade jag.
Nytt på g ?

Wtf det missade jag.
Nytt på g ?
Sålde tidigare i sommras, kanske har missat att nämna det. Inget nytt på gång i år eftersom båtplatsen följde med i försäljningen. Skulle kunna tänka mig något mindre som inte är lika dyrt i drift och underhåll och var även lite trött på att ha båten i Pampas. Nära hemifrån men långt och omständigt om man ska ut i skärgården så blev mest att jag var ute runt Drottningholm och där omkring. Så får se till nästa år.

Nu när det verkar finnas en del gamla båträvar är tänkte jag fråga om det finns någon som har erfarenhet av Hydrolifts mindre båtar motsvarande Buster Xxl och magnum och hur försäkringskostnaden ser ut?
Det är tänkt att användningen ska vara dagsutflykter och fiske men inombordare är i min bok mindre stöldbegärligt..

Nu när det verkar finnas en del gamla båträvar är tänkte jag fråga om det finns någon som har erfarenhet av Hydrolifts mindre båtar motsvarande Buster Xxl och magnum och hur försäkringskostnaden ser ut?
Det är tänkt att användningen ska vara dagsutflykter och fiske men inombordare är i min bok mindre stöldbegärligt..
Beror ju lite på vart du bor och hur båten skall förvaras bla .

Inombordare är ju inget man stjäl ur båten. Däremot ryker dreven oftast.
Kolla med något av fbolagen.
Går oftast att få ett kostnadsförslag på deras hemsidor.

Åker 6,5 m dc 02a .
Stor inombordare med rejäla fartresurser, vilket gör att premien drar iväg. Pröjsar hos svenska sjö ca 6500 kr helår .

Beror ju lite på vart du bor och hur båten skall förvaras bla .

Inombordare är ju inget man stjäl ur båten. Däremot ryker dreven oftast.
Kolla med något av fbolagen.
Går oftast att få ett kostnadsförslag på deras hemsidor.

Åker 6,5 m dc 02a .
Stor inombordare med rejäla fartresurser, vilket gör att premien drar iväg. Pröjsar hos svenska sjö ca 6500 kr helår .

Båten kommer vara hemmahavande i Nynäshamn/Trosa skärgård och troligen förvaras större tid på trailer som det ser ut nu då den båtplats vi fått för stunden är rätt utsatt för väder och vind. Båtplatsen är obevakad men det finns bommar för att komma in och givetvis kommer inte trailerns stå med däck, kulhållare fastsatta när den inte används. DC är helt ute ur frågan då mor är delägare/båtplatsinnehavaren men jag tvivlar starkt på att hon någonsin kommer ge sig ut själv..

Jag mailade faktiskt IF som jag har nu till allt om kostnad men de blodsugarna (försäkringsbolag) har ju inte svarat...

Tillbaka
Topp