• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

image.jpg

2,2 l/nm i 6,5 knop :)
Gött mos, konsumera mera !
Statoil älskar dig :heart:

Själv tyckte jag det sved något att tanka när jag åkte 5.7lit V8 i min Nimbus 22 men den lär ju varit rena sparbössan i jämförelse. Nåväl, gör man sin matematik brukar det bli rätt små pengar ändå på ett helår. Många försäkrar ju sin Buster för 8000kr om året utan att reflektera över det. Det kan man tanka en hel del för.

Sådärja !
Helrätt styris deluxe :)
Rååfränt och helt i min smak.
Grattis.
22 fot ?
Båten är en Wellcraft V20 Fisherman Center Consol men i Sverige (Europa/norden?) såldes de med annan pulpit och med förpeke och blev således 21,2 fot, så nästan 22 iaf. ;)
Ska bli sjukt spännande att testa prestandan i vår, ska byta bort High Five'n som sitter på mot en trevladig Mirage lr liknande och sikta på 50 knop.

Båten är en Wellcraft V20 Fisherman Center Consol men i Sverige (Europa/norden?) såldes de med annan pulpit och med förpeke och blev således 21,2 fot, så nästan 22 iaf. ;)
Ska bli sjukt spännande att testa prestandan i vår, ska byta bort High Five'n som sitter på mot en trevladig Mirage lr liknande och sikta på 50 knop.

Coolt.
Den kommer att röra på sig, grymt fint skrov på den där :)

Kul att tråden vaknat till liv och att fler köper båt! Jag hämtade ut min från totalrenovering idag, nu in på kapelltvätt, motorgenomgång och varmförvaring :)

image.jpg
image.jpg
Tjoff !
Yberfint resultat !
Bara att gratulera att en sådan klassiker får fortsätta att vrida huvuden ur led :)
Är inredningen i samma klass ?

Tjoff !
Yberfint resultat !
Bara att gratulera att en sådan klassiker får fortsätta att vrida huvuden ur led :)
Är inredningen i samma klass ?

Tusen tack, har velat ha en sedan jag var pojke :)

Inredningen är grym. Original-detaljer, massvis av teak samt nyligen omklädda säten bestyckade med Chris Craft-loggan. Självklart på original-underrede med CC-plåtarna :)

Det enda som är kvar till nästa år är att köpa en original-ratt, men det är dessvärre till priset av en hygglig DJ...

Tusen tack, har velat ha en sedan jag var pojke :)

Inredningen är grym. Original-detaljer, massvis av teak samt nyligen omklädda säten bestyckade med Chris Craft-loggan. Självklart på original-underrede med CC-plåtarna :)

Det enda som är kvar till nästa år är att köpa en original-ratt, men det är dessvärre till priset av en hygglig DJ...

Rysligt va fin Lancern har blivit! Missade bilderna i förra inlägget. Gillar verkligen färgvalet och det känns som att det är en rätt snäll färg att underhålla (inte som blåa som tappar färgen och röda som blir rosa). Köper du en så dyr ratt som du snackar om, köp då ett snap-off nav så du får ha den kvar.

Tillbaka
Topp