• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Jonte73

Audemars
Klocklös bild men det skiter jag i !
Dessa går åt ombord ;)
image.jpg
 

RosaCasio

Cartier
ZvjMNaI.jpg


Metar dubbelt för att sambon tröttnade efter 10 min.
Ber om ursäkt för de bleka benen men inte överdrivet mycket sol i Sthlm just nu.
 

Smack

Omega
Skepparskär i Ålands södra skärgård för någon vecka sedan. Den lilla havskryssaren, en Fingar från 68 som varit i familjen sen den var ny, är min älskling.

IMG_6760.JPG


Det finns mycket motorbåtar här i tråden. Inte kan det väl vara så att vi seglare är underrepresenterade bland klockfantasterna? :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Skepparskär i Ålands södra skärgård för någon vecka sedan. Den lilla havskryssaren, en Fingar från 68 som varit i familjen sen den var ny, är min älskling.

IMG_6760.JPG


Det finns mycket motorbåtar här i tråden. Inte kan det väl vara så att vi seglare är underrepresenterade bland klockfantasterna? :)

Tror att ni är lite uderrepresenterade inte bara här, är trots allt mycket enklare och kräver mindre kunskap med en motorbåt. Men jag skulle gärna ha en segelbåt, även om det är skönt och enkelt att bara vrida om nyckeln och åka så saknar jag att kunna göra långseglatser till exempelvis Åland utan att behöva veta att det kostar en mindre förmögenhet i bensinpengar. Sedan är det bekvämt att ha båten så centralt som Pampas, är där på tio minuter men ensegelbåt ska man ha ute i skärgården. Ganska värdelöst med bryggplats i stan då.
Men nästa båt kanske blir en med segel.
 

Smack

Omega
Tror att ni är lite uderrepresenterade inte bara här, är trots allt mycket enklare och kräver mindre kunskap med en motorbåt. Men jag skulle gärna ha en segelbåt, även om det är skönt och enkelt att bara vrida om nyckeln och åka så saknar jag att kunna göra långseglatser till exempelvis Åland utan att behöva veta att det kostar en mindre förmögenhet i bensinpengar. Sedan är det bekvämt att ha båten så centralt som Pampas, är där på tio minuter men ensegelbåt ska man ha ute i skärgården. Ganska värdelöst med bryggplats i stan då.
Men nästa båt kanske blir en med segel.
Jo det där med tiden det tar att komma ut är ett problem. Jag har faktiskt min båt på djurgården och det tar sina 3h (av kass segling) innan man är på något vettigt ställe. Jag skulle gärna ha en tålig liten motorbåt att använda sena höstar och tidiga vårar...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jo det där med tiden det tar att komma ut är ett problem. Jag har faktiskt min båt på djurgården och det tar sina 3h (av kass segling) innan man är på något vettigt ställe. Jag skulle gärna ha en tålig liten motorbåt att använda sena höstar och tidiga vårar...
Ja, drömmen skulle vara att ha kvar den båten jag har nu och ha den liggande nära hemma. Samt en segelbåt på minst 30 fot liggande ute i skärgården.
Problemet är att jag inte har hur mycket pengar som helst och skulle jag skulle behöva skaffa en bil då också. Så får väl drömma vidare.
 
Topp