Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den missade jag helt tyvärr .Vi passade ju på att köra en gtg i stan. Vart var du?
Säsongen är över när isen ligger!!! Klä på er era jävla söndagsseglare!!!
Vi har båten på varv... Det kostar som en beggad sportrolle men det är en behagligt sätt att äga båt på.Ska motionera till båtklubben om senare upptagning. Kostar ju motsvarande en mögelklocka om man ska bekosta upptag själv med kranbil.
Nästan, på Orust.Är det någon av er som har båt i Lysekilstrakten?
Vi har båten på varv... Det kostar som en beggad sportrolle men det är en behagligt sätt att äga båt på.
Ja, det vore ju en idé. Förutom priset så försöker jag emellanåt intala mig att det här med föreningsliv är kul, men ärligt talat...
Bra läge geografiskt är det hur som helst, vilket får rätt stor betydelse om man ska segla, så kanske är det där avgörandet fälls.
Jag gillade iofs de där helgerna på båtklubben... Lite kaffe i termos, skitsnack på bryggan, spana in grannens nya smart <insert onödnigt båttilbehör> Nu brukar vi ta en helg och polera skrovet själva (mest för att jag är lite polernörd). Men annars lämnar man båten i vattnet och sen hittar man den på samma ställe på vårkanten. Servad, bottenmålad och nystädad.
Sen kör vi med sån wrap runt båten som gör det helt tätt och en sorptionsavfuktare så man kan lämna allt i båten. Knäckebrödet blir tom torrare =)
Så här ser det ut (inte vår båt)Vad är detta för wrap?
En annan plockar hem allt under vintersäsongen då båtjäveln står under en stor lastbilspresenning bara.
Så här ser det ut (inte vår båt)
![]()
Vi använder oss av http://www.wrap-it.se men det går att köpa egen utrustning.
Sen sätter vi in avfuktare av sorptionsteknik som klarar kyla. Så länge allt är öppet och ligger luftigt så torkar det fint.
Najs. Tack, den behövdes.Piggar upp er med en skön sommarbild.![]()
I helgen drar Allt för sjön igång. Är det fler som ska dit och flukta runt?
I helgen drar Allt för sjön igång. Är det fler som ska dit och flukta runt?
Lite vintage måste jag nog lägga upp här. För många år sedan hade jag en Finnsport 500, det var när jag åkte wakeboard som mest. Man kan säga att den var NOS och den borde tilltala er som gillar orangea detaljer
Naturligtvis med tidsenlig Murkla
Nu har den bytts ut mot en lite mer användbar mittpulpetare.
Kul! Finnsport 500 var min första båt! I härligt solblekt orange färg.
Hmm man kan nog slänga båten i hafvet ganska snart..
Inte i Örebro, fett kallt.
Ingen is.Håller med Aquaracer2! Det är dessutom väldigt få andra i skärgården då..
Någon som har koll på isläget norr om Ljusterö?
ooh!Ingen is.
Läge att lägga i och jaga våröringen snart.