• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Woho hitta en tråd som jag diggar. :D Finns inget bättre liv än livet på sjön. Fel säsong dock så får bjuda på lite gamla bilder på skotern och båtarna och någon bild på mig själv som får en att längta till sommaren. Får väl dock tillägga att deltan på bild inte är familjens utan tillhör en familjevän så det inte blir något fel här.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Vi har båten på varv... Det kostar som en beggad sportrolle men det är en behagligt sätt att äga båt på.

Ja, det vore ju en idé. Förutom priset så försöker jag emellanåt intala mig att det här med föreningsliv är kul, men ärligt talat...

Bra läge geografiskt är det hur som helst, vilket får rätt stor betydelse om man ska segla, så kanske är det där avgörandet fälls.

Ja, det vore ju en idé. Förutom priset så försöker jag emellanåt intala mig att det här med föreningsliv är kul, men ärligt talat...

Bra läge geografiskt är det hur som helst, vilket får rätt stor betydelse om man ska segla, så kanske är det där avgörandet fälls.

Jag gillade iofs de där helgerna på båtklubben... Lite kaffe i termos, skitsnack på bryggan, spana in grannens nya smart <insert onödnigt båttilbehör> Nu brukar vi ta en helg och polera skrovet själva (mest för att jag är lite polernörd). Men annars lämnar man båten i vattnet och sen hittar man den på samma ställe på vårkanten. Servad, bottenmålad och nystädad.

Sen kör vi med sån wrap runt båten som gör det helt tätt och en sorptionsavfuktare så man kan lämna allt i båten. Knäckebrödet blir tom torrare =)

Jag gillade iofs de där helgerna på båtklubben... Lite kaffe i termos, skitsnack på bryggan, spana in grannens nya smart <insert onödnigt båttilbehör> Nu brukar vi ta en helg och polera skrovet själva (mest för att jag är lite polernörd). Men annars lämnar man båten i vattnet och sen hittar man den på samma ställe på vårkanten. Servad, bottenmålad och nystädad.

Sen kör vi med sån wrap runt båten som gör det helt tätt och en sorptionsavfuktare så man kan lämna allt i båten. Knäckebrödet blir tom torrare =)

Vad är detta för wrap?

En annan plockar hem allt under vintersäsongen då båtjäveln står under en stor lastbilspresenning bara.

Så här ser det ut (inte vår båt)
ImageUploadedByTapatalk1417555472.612981.jpg

Vi använder oss av http://www.wrap-it.se men det går att köpa egen utrustning.

Sen sätter vi in avfuktare av sorptionsteknik som klarar kyla. Så länge allt är öppet och ligger luftigt så torkar det fint.

Smart, ser ut som liknande plastfilm som bönderna använder till sina ensilagebalar.
Står din båt ute eller inne under vintersäsongen?

Får undersöka detta närmre till nästa säsongsavslutning, måste väl finnas även på bästkusten

I helgen drar Allt för sjön igång. Är det fler som ska dit och flukta runt?

Jodå, det finns planer på att åka dit. Har aldrig varit där förut så ska bli kul! Återstå att se hur dyrt det blir… Tyckte jag läste något i höstas om att många utställare inte skulle åka dit i år, och att det därför skulle vara väldigt mycket sämre, men vi får väl se.

Är det någon som skall ställa upp i ÅF Offshore Race i år? Om ni är en man kort i besättningen så anmäler jag härmed intresse att gasta.

Lite vintage måste jag nog lägga upp här. För många år sedan hade jag en Finnsport 500, det var när jag åkte wakeboard som mest. Man kan säga att den var NOS och den borde tilltala er som gillar orangea detaljer :)

Naturligtvis med tidsenlig Murkla :)

Nu har den bytts ut mot en lite mer användbar mittpulpetare.

Kul! Finnsport 500 var min första båt! I härligt solblekt orange färg.

Tillbaka
Topp