• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Snart så
F72CC5D3-6150-4C15-B408-A1F03D21BE16.jpeg

Otroligt tillfredsställande att dra av maskeringstejpen….

Blir ut med båten i helgen, södra skärgården för oss. Vart åker ni med båt som bor på Västlusten i helgen?

Blir ut med båten i helgen, södra skärgården för oss. Vart åker ni med båt som bor på Västlusten i helgen?
Knarrholmen i eftermiddag. Väljer öar efter vindarna så att man kan ligga i lä nu när det är så pass svalt.
Så det blir Lyngskär på lördag och Vrångholmen på söndag. Möjligt att det blir en kort tur upp till Fotö för att hälsa på svärmor.

Knarrholmen i eftermiddag. Väljer öar efter vindarna så att man kan ligga i lä nu när det är så pass svalt.
Så det blir Lyngskär på lördag och Vrångholmen på söndag. Möjligt att det blir en kort tur upp till Fotö för att hälsa på svärmor.

Riktigt bra plan! Kanske ses på Vrångö söndag!

Idag slog det mig tydligt att jag inte är skapt för att jobba. Min kropp är mer kompatibel med semester och min hjärna fungerar bäst när den får måttligt med input.
IMG_4477.jpeg

Vi pratar ju oftast om den berömda KS-andan här så nu riktar jag mig till er som representerar denna- har någon möjlighet att sponsra förtidspension (bara 25 år kvar till den officiella) så att jag kan leva ut mina drömmar?

Idag slog det mig tydligt att jag inte är skapt för att jobba. Min kropp är mer kompatibel med semester och min hjärna fungerar bäst när den får måttligt med input.
IMG_4477.jpeg

Vi pratar ju oftast om den berömda KS-andan här så nu riktar jag mig till er som representerar denna- har någon möjlighet att sponsra förtidspension (bara 25 år kvar till den officiella) så att jag kan leva ut mina drömmar?

Om du får för många erbjudanden så får du gärna skicka dom vidare till mig. Är lite inne på samma tanke nämligen.. :D

Det var sisådär 20 år sedan jag hade båt sist, har alltså noll koll.
HR var bra båtar på den tiden, antar att de håller bra trots några år på nacken, men hur är det med halvgamla Mercury60 hp, törs man köpa det?
Funderar på denna som en bekant ev har till salu nu inför sommaren.
15E54FFD-C8B8-4B05-A55F-AE7C28A68057.jpeg

Senast ändrad:
Då var jag i sjön med en av två Båtar!
Testtur om 5 timmar med start från Lisö vidare till Trosa, Källvik och sen tillbaka och vidare till Nynäshamn med diverse omvägar.
IMG_8149.jpeg

Tottnäsbron
IMG_8151.jpeg

Dragets kanal
IMG_8152.jpeg

70819207260__3AC41972-06AA-47BB-9678-7F729A026E39.jpeg

Köper man billigt och ska mecka själv tar det tid och man märker först i sluttampen vad man haft sönder, missat beställa osv..

Vi gick från en motor med läckande oljepump så motorblocket demonterades från mellanhuset på nyårsafton, till bultsoppa, montering med nya delar, lackering och montering nu i maj/juni. är så satans kallt att becka i kallgarage så vart inte tidig start direkt..
IMG_7122.jpeg

IMG_7123.jpeg
IMG_7882.jpeg
IMG_7953.jpeg
IMG_8059.jpeg

Lackade även mellandelen. Den del som syns är jag nöjd med men någon lack expert är jag inte..
IMG_8092.jpeg

92076BE1-6E19-436F-A4B6-31AFD9B66652.jpeg

70766162727__E998E896-BA59-41F1-B698-50AEDE7AA2C8.jpeg

Lite skit gick ju såklart sönder.
6E1ACEE8-C370-4075-929E-4800ACA056C3.jpeg

Oljetrycksgivaren lyckades jag tycka sönder. Ny kostar strax under 5.000:- (!!?) så ett försök att lösa fast kontakten gjordes utan resultat. Körde dock uppstart med en analog mätare och under testfärd för jag ville vara 100. Monterade givaren igår och den var död/gav felkod och gav inte Yamaha diagnostikverktyg något värde..

Senast ändrad:
Ni som inte sjösatt båten än, gör inte som jag och glöm dyvikan/bottenpluggen!

Skulle i med gamla båten och den åkte i så fint men sen gick det utför. Glömde dyvikan som sagt så fick hoppa i och dra i den. Alltså sjönk vi inte. - Alltid trevligt.
Sen började den gå ojämnt och dog. Får den vila ett tag startar den men dör igen. Glömde tömma förgasarna i höstas så nu blir det ta isär och rengöra så den vill gå. Jävla skit att vara stressad när man ska ta upp båten och missar små saker som blir stora problem…

Senast ändrad:
Uppdatering.
Demonterade av luftboxen och blåste med tryckluft, tömde förgasarna på gammal bensin, sköljde genom och tömde ett par gånger med Aspen 2-takt och drog igång dem med Aspen dunken. Gick kalas så kopplade in vanliga tanken igen och nu går den i vart fall på tomgång.
Den får dock åka upp och så får vi testa mer nästa vecka.

Den här jollen låg på Stadsgårn när jag hojade förbi på vägen hem!

Kul ändå med vesselfinder å liknande,

Sea Eagle
<- - 81meter - -> :oops:

IMG_2770.jpg

1687189269242.png

1687189375325.png

1687189506152.png

Tillbaka
Topp