Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle fått panik om min olja såg ut så där, aldrig varit med om det. Den olja jag får ut brukar ha samma färg som den jag hällde i förra hösten. Jag skulle provtryckt det där underhuset direkt innan jag sjösatte igen.Hej! Kollade precis växelhusoljan. Har kört ca 4 timmar under sommaren efter att ha haft den inne på stor service i höstas. Tänkte bara kolla om det kom ut något vatten och sen skruva in skruven igen. Blev väldigt förvånad över att oljan var helt vit! Inte vattnig och sörjig utan helt vit och jämnflytande.
Har man börjat tillverka vit olja? För inte kan det väl vara vatten som gjort den vit?
![]()
![]()
Nä precis, jag hade kollat upp det, oljan blir mjölkig när det är vatten i den.Ja det var skithårt åtdraget!
Då kan jag vara lugn då.
Edit: misstolkade dig, så borde inte vara lugn. Men oljan såg så fin ut och i en tidigare motor när jag hade vatten i växelhuset så rann det ut först, det brukar samlas i botten.
Någon som kan identifiera motorbåten på sista bilden, såg ju riktigt vacker utDenna passage S Hamburgsund har jag seglat med folkbåt i frisk vind flera ggr, då är man inte kaxig ...![]()
![]()
![]()
Kan det vara en Huseklepp Riviera 925?Någon som kan identifiera motorbåten på sista bilden, såg ju riktigt vacker ut![]()
Gissar som @Martin. på en Riviera 925 HT, ser iaf väldigt likt ut… men kan ha fel…Någon som kan identifiera motorbåten på sista bilden, såg ju riktigt vacker ut![]()
Såg lik ut och oavsett, den var riktigt läcker
Kan bara hålla medSåg lik ut och oavsett, den var riktigt läcker![]()
Är det inte en Monsun 31?Skönt med sensommar när man kan få en vik för sig själv![]()
![]()
Jodå en Monsun 31. 50 år till våren!Är det inte en Monsun 31?
Rejält byggda så de håller väl 100 år till, minst. Fortfarande lika vackra!Jodå en Monsun 31. 50 år till våren!
Kanonbild, kanonbåt & kanonklockaAllt är som det skall. Båt och båtklocka.
![]()
![]()
Stiligt och pluspoäng för segling på riktigt utan rullfock!Allt är som det skall. Båt och båtklocka.
![]()
![]()
Nu kom du in på något jag undrat över. Får rullfock samma fina form som nysydd fock fick förr eller är det bara bekvämare på bekostnad av funktion?Stiligt och pluspoäng för segling på riktigt utan rullfock!
De duger men du kan inte ha samma horisontella lattor tex.Nu kom du in på något jag undrat över. Får rullfock samma fina form som nysydd fock fick förr eller är det bara bekvämare på bekostnad av funktion?
Och de innebär att det inte håller formen optimalt?De duger men du kan inte ha samma horisontella lattor tex.
Typ, men inget man behöver lägga någon större vikt vid. Du skall väldigt långt ut på nörd/racing-skskalan för att det skall vara ett problem. Mycket viktigare med skick och rätt trim då.Och de innebär att det inte håller formen optimalt?
Väldigt fina bilder!Säsongens sista övernattning. Sol och varmt igår, riktigt tjocka när vi vaknade. Såg flera örnar flyga förbi oss men naturligtvis hade jag inget ordentligt tele på kameran ...