• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad guy - Nicklas Hamnefors aka Hamnefors

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Denna tråden hamnar redan på andra plats vid en googling av Nicklas Hamnefors. Bra jobbat Google!

Och till vaniljglass, tråkigt som fan att höra detta.. Hoppas det löser sig men han har ju fått mer än tillräckligt med tid för att kunna svara så det skulle inte förvåna mig om han inte bryr sig det minsta om detta.

BLefq3V.jpg


Haha najs att totalt förstöra sitt rykte (inte bara inom klockvärlden) utan även för alla som googlar honom över en sånhär sak... Hoppas det drabbar honom.

Nicklas hamnefors
 

TKVF

Panerai
Kan inte vaniljglass ändra första raden för det är ju tydligen det man ser när man snabbt läser på Google? Menar så det verkligen syns att han är någon form av bedragare.
 

oscaroscar

Panerai
Trist som fn, men ta det varligt, döm inte någon på förhand. Låt Hamnefors få bemöta detta.
Har han inte någon vettig förklaring då är han rökt.
Först då kan man kräva att han ska förvandlas till en pulled pork.
Till Vanilj, jag hoppas verkligen att detta ordnar sig.
De dömer ju inte på förhand, Nicklas har fått god tid på sig att besvara problemen, och i båda fallen är de ganska klockrent att han undanhållit viktig info.
Tycker detta är en lysande tråd, de kanske avskräcker folk till att göra samma sak.
Trist för Oskar och vaniljglass.

Nicklas Hamnefors
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
De dömer ju inte på förhand, Nicklas har fått god tid på sig att besvara problemen, och i båda fallen är de ganska klockrent att han undanhållit viktig info.
Tycker detta är en lysande tråd, de kanske avskräcker folk till att göra samma sak.
Trist för Oskar och vaniljglass.

Nicklas Hamnefors
Absolut bra tråd. Men låt denna filur få försvara sig här på KS & TTT. Har han ingen godtagbar förklaring eller struntar i att svara så låt bilan falla.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
För mig har det alltid funkat perfekt när jag har köpt & sålt på KS och TTT,
men då har jag iofs mest affärat med gamla forumrävar :)

Hoppas det ordnar sig för dig och att Hamnefors blir portad från KS.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Surt när det händer - hoppas det löser sig.

Om inte, så bör denna tråden göra det svårare för nicklas hamnefors att lura flera...
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Ja, vi blev helt paff nu när vi såg tråden. Trodde de fanns en vettig anledning till att han inte svarat. Men märker att de ligger mer bakom de hela.

En fjäder saknades i verket, ett par rejäla dings på bezel, glas och boett samt bezelen var trasig och "klickar" inte när man snurrar på den. Låset sitter dessutom väldigt löst och måste åtgärdas.
Inget nämndes av säljaren och man tyckte iallafall att ett par av de punkter borde nämnts.


Här är länk till hans annons på GMT:n jag köpte av honom:
http://www.timetotalk.se/post36239.html#p36239

Som ni ser så framgår inga av felen oscaroscar beskriver, varken i text eller bild.
 

Frele

Cartier
Riktigt tråkigt att höra! Var i valet och kvalet att köpa en GMT av honom, men drog mig ur affären.

Han hade redan fått en klocka i inbyte av en köpare, men ville hellre ha min. Han sa att han kunde skicka tillbaka den andres klocka och avbryta pengatransaktionen. Det kändes inte bra för mig så jag avböjde.

Hoppas att han kryper till korset och att det löser sig!
 

calzone

Vacheron
Fyfan vad förbannad man blir !, fan har idioten fel på balansen eller ?, både denna och vaniljglass är trasiga inuti......


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

oscaroscar

Panerai
Riktigt tråkigt att höra! Var i valet och kvalet att köpa en GMT av honom, men drog mig ur affären.

Han hade redan fått en klocka i inbyte av en köpare, men ville hellre ha min. Han sa att han kunde skicka tillbaka den andres klocka och avbryta pengatransaktionen. Det kändes inte bra för mig så jag avböjde.

Hoppas att han kryper till korset och att det löser sig!
Det var när Oskar gjorde affär med honom. Inte heller särskilt snyggt gjort att han planerade att skicka tillbaka klockan och avbryta affären.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här är länk till hans annons på GMT:n jag köpte av honom:
http://www.timetotalk.se/post36239.html#p36239
Som ni ser så framgår inga av felen oscaroscar beskriver, varken i text eller bild.

Hur fan kan en fjäder fattas i urverket?

Riktigt tråkigt att höra! Var i valet och kvalet att köpa en GMT av honom, men drog mig ur affären.
Han hade redan fått en klocka i inbyte av en köpare, men ville hellre ha min. Han sa att han kunde skicka tillbaka den andres klocka och avbryta pengatransaktionen. Det kändes inte bra för mig så jag avböjde.
Hoppas att han kryper till korset och att det löser sig!

Det där låter ju jävligt udda!

Detta är ju självklart väldigt tråkigt att höra! Jag utgår ifrån att du skickat PM både via Facebook och TTT. Jag hade gjort en polisanmälan. Det löser ju inte problemet, men va fan. Det är ju inte direkt billiga klockor vi snackar om. Lägg ut en tråd på TTT också om du inte gjort det. Det tycker jag är allas rättighet att göra om man får en så pass dålig deal och säljaren inte vill kompensera eller häva köpet.

Vi får ju hoppas att avsaknaden på kontakt beror på en resa eller något annat logiskt och att han tar tillbaka klockan och ger vaniljglass en flarra virre som kompensation, men känslan är att Hamnefors kommer skita i detta fullständigt.
 
Nicklas Hamnefors.
Nu har till och med jag tröttnat. Det brukar gå långt innan jag tröttnar, Nicklas Hamnefors...
 

Lunkan

Cartier
Usch och fy! Detta är ett forum man använder för att slippa vända sig till blocket osv för att verkligen kunna lita på folk! Jag lider med dig och jag hoppas verkligen NICKLAS HAMNEFORS har någon heder i kroppen och gör rätt för sig. När det även kommer fram att han har haft ogentligheter med andra blir det ju ännu värre!

Suck...
 

Josef B

Bestraffaren
Kommer varningen ut på TTT också och skiter fullständigt i att lösa problemet så kommer Nicklas Hamnefors bli totalt bränd.
 

KalleKnuda

Cartier
Riktigt tråkigt att höra! Var i valet och kvalet att köpa en GMT av honom, men drog mig ur affären.

Han hade redan fått en klocka i inbyte av en köpare, men ville hellre ha min. Han sa att han kunde skicka tillbaka den andres klocka och avbryta pengatransaktionen. Det kändes inte bra för mig så jag avböjde.

Hoppas att han kryper till korset och att det löser sig!

:facepalm: Fan vad trött man blir.. Det blir ju svårt för honom att bortförklara detta
EDIT: Nicklas Hamnefors :artist:
 

Vonlind

Panerai
Nicklas ägde en gång en hamn, i en fors. Men nu haver han smutsat ner hamnen och grundvattnet till forsen.

Damer och herrar, nu ska vi sanera detta tillsammans och få fast detta odjur, som smutsar ner i vårat klockträsk. Kamrater- ATTACK!

Nicklas hamnefors
 
Topp