Någon annan som har gjort affärer med Hamnefors?
Känner att jag som uppdagade Vanilj om felet vill redogöra lite mer.
Jag uppmärksammade att klockan var likt min gamla jaeger & skickade vanilj ett PM med 2 andra frågor för att göra det utom tvivel att det var just den.
Det här är ca 2 veckor efter att klockan på Hamnefors begäran returnerats till honom.
Köparen hör av sig och börjar klaga på att den stannar, inget jag känner till alls då klockan varit på översyn hos urmakare & gjort gång check.
Jag ber honom vända på klockan för att se igenom caseback så att fjädern rör sig. Då säger han att det sitter något fast i fjädern, jag säger att de där var inte löst när du köpte klockan.
Jag erbjuder mig att ordna till det utan kostnad hos min urmakare. Han skickar den direkt och sedan är bollen i rullning.
(Finns en mailkonversation på 20 mail mellan Hamnefors, urmakaren & mig)
Urmakaren ringer mig och säger att han ser en avslagen verkhållarskruv, där huvudet gått av och skramlar runt.
Hamnefors säger sig även helt okänd till den rejäla ding på bandhornet som finns, jag skickar honom bilder på klockan innan försäljning och det är inte svårt att se att de uppkommit i hans ägo. Min urmakare gör ett föröka att lossa den avslagna skruven från verksidan med lyckas inte, det på begäran av Hamnefors som inte vill skicka den till Nymans. Operationen misslyckas och de råder Hamnefors att skicka till Nymans för att ta ut den tavelsidan.
Nymans kontaktas av min urmakare som kollega i branschen och vänner.
De vill ha upp klockan för kostnadsförslag vilket Hamnefors tackar nej till.
En sak till, det är ställt utom all rimlig tvivel att han lämnat in den hos Jaeger AD för att få det löst på de 2 veckorna innan han säljer den till vanilj. Nymans trodde 4-6 veckor från att KF godkänts.
/Martin