• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bad guy - Nicklas Hamnefors aka Hamnefors

Jo faktiskt. Det var bara borttaget på ett ställe av typ fem. Och om vi fortsätter att diskutera det här offentligt kommer vi framstå som Piff & Puff istället för tuffa forumpatroner. :)

Jag är minister och vi måste i så fall gjort det simultant. Bsra i Pers inlägg var det ändrat. Lustigt :)

Jag tror och hoppas att alla som lider med vanilj även respekterar att han är vuxen och mogen nog att inte vilja ta det här till "nästa nivå". Precis som flera redan påtalat, så skulle det inte lösa ngt, utan med största sannolikhet sabba enormt för alla inblandade. Dessutom vill jag passa på att förklara för vissa som tycker att det ska "hälsas på" att DET HÄR ÄR INTE EN ACTIONFILM! "Hälsa på" för några tusenlappar, kom igen för i hel...e.. Nicklas Hamnefors kommer att ångra det här betydligt mer om det bara är han som är en fet skurk i slutändan och förhoppningsvis kommer han vilja tvätta sitt namn.

Vill tillägga att den här röran nu också är spridd till Norge och att Nicklas Hamnefors även är rödmarkerad där, så han kommer få det jobbigt.. Dags att sadla om och samla på modelltåg i stället kanske?

Nicklas Hamnefors har nog redan fått ett straff som få klockälskande vill ha. Han har gjort sig omöjlig både på KS och TTT. Att gå till handgripligheter är bara löjligt och kommer knappast leda till något gott.

Hela den här "affären" känns ju mycket märklig. Verkar ju från det man läser som en uppenbar "set up". Lider med vaniljglass och hoppas på en bra lösning. Några kommentarer riskerar ju snarare att låsa och krångla till situationen.

Ok, annars vore det lite onödigt med adresser och namnrepetition för google osv osv...

Riktigt tråkigt iaf, tack för infot och lycka till!

Jävligt tråkigt att det ska behöva bli så här... Jag hoppas verkligen att det kommer en lösning för dig Vaniljglass!

Ahh, fy fan vad tråkigt :/
Jag hoppas verkligen att du får rätsida på detta!

Och till Nicklas Hamnefors, välkommen att göra samma sak mot mig :rolleyes:

Mvh.

Vad händer nu om han hör av sig och han har legat på sjukhus i koma eller nåt, kommer ni ta bort hela tråden då? Försvinner det från google?

Jag tror nog admin kan tänka sig att släppa en aning på principerna i ett sådant läge, men faktum kvarstår att han inte talat sanning.

Att ljuga om klockans ursprung, trasig eller ej, är anledning nog för en bannlysning. Klockbranschen bygger på förtroende, det finns precis noll utrymme för fiffel.

Många coola killar här med "baseballträn" som ska "hälsa på" och "hoppas att han gör samma sak" mot dem. Lite väl låg nivå kanske.

Grabben är ganska duktigt stämplad på internet nu så kan ju få problem med både det ena och det andra om någon gör en webbsökning (dvs inte bara i "klockvärlden"). Jag misstror verkligen inte vad OP har skrivit om vad som har hänt (jag har nämligen ingen aning och känner ingen av dem), men det går ganska fort för övriga som inte känner någon av de inblandade eller egentligen har en aning om vad som har hänt att driva på och stämma in i lynchdrevet.

Undrar hur lätt det skulle vara för någon att dikta upp en historia om någon av er och dra igång ett sånt här drev. Förmodligen ganska lätt om man går ihop ett par stycken.

Hur som helst - efter detta är nog sannolikheten noll att den här killen kommer att försöka göra rätt för sig. Killen kanske fick hjärnsläpp och gjorde en dum grej, vet vet, men nu känns det som att han gör bäst i att helt enkelt hålla sig borta helt och hållet.

Varför skulle det vara så farligt att söka upp honom om han inte svarar? Varför skulle det automatiskt betyda att man ska slåss? Är det en "actionfilm" för att man letar upp någon för att prata? Då har jag varit med i flera filmer isåfall, har letat upp bekanta på deras jobb när de tappat mobilen t.ex.

Någon annan som har gjort affärer med Hamnefors?

Känner att jag som uppdagade Vanilj om felet vill redogöra lite mer.
Jag uppmärksammade att klockan var likt min gamla jaeger & skickade vanilj ett PM med 2 andra frågor för att göra det utom tvivel att det var just den.
Det här är ca 2 veckor efter att klockan på Hamnefors begäran returnerats till honom.

Köparen hör av sig och börjar klaga på att den stannar, inget jag känner till alls då klockan varit på översyn hos urmakare & gjort gång check.
Jag ber honom vända på klockan för att se igenom caseback så att fjädern rör sig. Då säger han att det sitter något fast i fjädern, jag säger att de där var inte löst när du köpte klockan.

Jag erbjuder mig att ordna till det utan kostnad hos min urmakare. Han skickar den direkt och sedan är bollen i rullning.
(Finns en mailkonversation på 20 mail mellan Hamnefors, urmakaren & mig)

Urmakaren ringer mig och säger att han ser en avslagen verkhållarskruv, där huvudet gått av och skramlar runt.

Hamnefors säger sig även helt okänd till den rejäla ding på bandhornet som finns, jag skickar honom bilder på klockan innan försäljning och det är inte svårt att se att de uppkommit i hans ägo. Min urmakare gör ett föröka att lossa den avslagna skruven från verksidan med lyckas inte, det på begäran av Hamnefors som inte vill skicka den till Nymans. Operationen misslyckas och de råder Hamnefors att skicka till Nymans för att ta ut den tavelsidan.

Nymans kontaktas av min urmakare som kollega i branschen och vänner.
De vill ha upp klockan för kostnadsförslag vilket Hamnefors tackar nej till.

En sak till, det är ställt utom all rimlig tvivel att han lämnat in den hos Jaeger AD för att få det löst på de 2 veckorna innan han säljer den till vanilj. Nymans trodde 4-6 veckor från att KF godkänts.

/Martin

Senast ändrad:
Känner att jag som uppdagade Vanilj om felet vill redogöra lite mer.
Jag uppmärksammade att klockan var likt min gamla jaeger & skickade vanilj ett PM med 2 andra frågor för att göra det utom tvivel att det var just den.
Det här är ca 2 veckor efter att klockan på Hamnefors begäran returnerats till honom.

Köparen hör av sig och börjar klaga på att den stannar, inget jag känner till alls då klockan varit på översyn hos urmakare & gjort gång check.
Jag ber honom vända på klockan för att se igenom caseback så att fjädern rör sig. Då säger han att det sitter något fast i fjädern, jag säger att de där var inte löst när du köpte klockan.

Jag erbjuder mig att ordna till det utan kostnad hos min urmakare här i Karlstad. Han skickar den direkt och sedan är bollen i rullning.
(Finns en mail konversation på 20 mail mellan Hamnefors, urmakaren & mig)

Urmakaren ringer mig och säger att han ser en avslagen verkhållarskruv, där huvudet gått av och skramlar runt.

Hamnefors säger sig även helt okänd till den rejäla ding på bandhornet som finns, jag skickar honom bilder på klockan innan försäljning och det är inte svårt att se att de uppkommit i hans ägo. Min urmakare gör ett föröka att lossa den avslagna skruven från verk sidan med lyckas inte, det på begäran av Hamnefors som inte vill skicka den till Nymans. Operationen misslyckas och de råder Hamnefors att skicka till Nymans för att ta ut den tavel sidan.

Nymans kontaktas av min urmakare som kollega i branschen och vänner.
De vill ha upp klockan för kostnadsförslag vilket Hamnefors tackar nej till.

En sak till, det är ställt utom all rimlig tvivel att han lämnat in den hos Jaeger AD för att få det löst på de 2 veckorna innan han säljer den till vanilj. Nymans trodde 4-6 veckor från att KF godkänts.

/Martin
Ajj ajj ajj då är det minst två skruvar som är lösa.

Nu när vi läst ytterligare en pusselbit av denna historia undrar jag om vi inte kan bryta här? Tänk om det finns en rimlig förklaring? Nätet kommer förfölja honom länge redan som det är. Jag har inga problem med det om han blåst någon. Även om brott och straff ska stå i proportion till varandra. Och att han låses ut från klockmarknaden ser jag inte som något problem. Men det kan få vidare konsekvenser.

Dessutom är grundregeln att någon är oskyldig till motsatsen bevisas. Här verkar det ju klart, men tänk om det finns en rimlig förklaring? Så jag föreslår att vi bryter och att bara de inblandade skriver i tråden om saker och ting rör på sig. För att föregå med gott exempel kommer jag inte skriva mer i denna tråd. PM:a mig om ni vill något maa av detta inlägg..:)

Tillbaka
Topp