• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jo då det klart! Här har ni:
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.png

image.jpeg

Kul bilder! APRO med grön tavla är inte alls dumt.
 

Oew

Rolex
Min tjej tyckte den var supersnygg och vill ha en så nog har Omega tänkt rätt ;)
Tycker det är fel oavsett hur dom tänkt. En dykarklocka är stor för att den ska vara otroligt läsbar under vatten, så min fråga är då varför en dykare för kvinnor är mindre än för män, har kvinnor bättre syn och därför räcker det med en mindre klocka än för män?
Tycker klockan är snygg men tycker det är galet att klockorna har blivit så stora att 39,5 räknas som damur. Tycker förövrigt egentligen att man inte bör märka en klocka vare sig som herr eller damklocka, det bör vara upp till köparen oavsett kön att välja om dom vill ha klockan.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tycker det är fel oavsett hur dom tänkt. En dykarklocka är stor för att den ska vara otroligt läsbar under vatten, så min fråga är då varför en dykare för kvinnor är mindre än för män, har kvinnor bättre syn och därför räcker det med en mindre klocka än för män?
Tycker klockan är snygg men tycker det är galet att klockorna har blivit så stora att 39,5 räknas som damur. Tycker förövrigt egentligen att man inte bör märka en klocka vare sig som herr eller damklocka, det bör vara upp till köparen oavsett kön att välja om dom vill ha klockan.
I grunden håller jag med dig men jag förstår samtidigt att marknadsavdelningarna vill kunna rikta vissa modeller mot vissa kunder, män som kvinnor.
 

Dnedne

Omega
Tycker det är fel oavsett hur dom tänkt. En dykarklocka är stor för att den ska vara otroligt läsbar under vatten, så min fråga är då varför en dykare för kvinnor är mindre än för män, har kvinnor bättre syn och därför räcker det med en mindre klocka än för män?
Tycker klockan är snygg men tycker det är galet att klockorna har blivit så stora att 39,5 räknas som damur. Tycker förövrigt egentligen att man inte bör märka en klocka vare sig som herr eller damklocka, det bör vara upp till köparen oavsett kön att välja om dom vill ha klockan.

Hur många köper t.ex en Submariner för att använda den när dem dyker? Jag tror att svaret på den frågan skulle ge dig en helt annan förståelse för din första fråga.

Men håller helt och hållet med dig gällande att märka dem som herr eller damklocka, det behöver ju t.ex inte bilindustrin göra, men ändå är majoriteten medvetna om vilka bilar som är lite mer av en "tösa-bil".

Sen så var ju faktiskt den modellen helt ok för att vara en Omega, men det har väl att göra med att dom försöker apa efter nya Yachtmastern? :rolleyes:
 

Oew

Rolex
Hur många köper t.ex en Submariner för att använda den när dem dyker? Jag tror att svaret på den frågan skulle ge dig en helt annan förståelse för din första fråga.

Men håller helt och hållet med dig gällande att märka dem som herr eller damklocka, det behöver ju t.ex inte bilindustrin göra, men ändå är majoriteten medvetna om vilka bilar som är lite mer av en "tösa-bil".

Sen så var ju faktiskt den modellen helt ok för att vara en Omega, men det har väl att göra med att dom försöker apa efter nya Yachtmastern? :rolleyes:
Absolut jag tror att det är en minoritet som använder klockorna till dykning numera, men då kanske det är läge att kalla klockan för något annat som tex sportklocka.
Säkert bara min bitterhet som är igång nu
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Haha, det lär bli tvärt om med ta ke på att den lär få inhouseverket, nya Pelagos är väl lite tjockare än den gamla?
Tror att nya med inhouse är minimalt tjockare, osäker men du lär ha rätt tyvärr. Boetten är ju som en kloss. Hade gärna sett den delat isf så den sjunker ner bättre på handleden isf
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nån som tror på DJ40? Finns kanske tidigare i tråden?
Vore rätt najs. :)
Tycker DD40 sitter väldigt bra, och det vore skönt om dom fasade ut DJ2 som mest ser konstig ut.

Edit: räckte med att titta en sida bakåt...

Nja, lite tveksamt. Jag får en känsla att den värsta hetsen att göra alla modeller större är över. Men vem vet? Jag har haft fel förr. ;) :)
 

Schildfat

Cartier
Kanske lite OT; brukar listpriset och även andrahandsvärdet på äldre modeller sjunka ifall det släpps en ersättare? Har för mig att priserna kan sjunka en kort period men för att sedan höjas till normalnivå efter att hypen kring basel lagt sig, eller är det inte så?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske lite OT; brukar listpriset och även andrahandsvärdet på äldre modeller sjunka ifall det släpps en ersättare? Har för mig att priserna kan sjunka en kort period men för att sedan höjas till normalnivå efter att hypen kring basel lagt sig, eller är det inte så?
Beror på modeller. Om det skulle släppas en ny sub exempelvis och marknaden blir full av 114060 så skulle ju priserna på 114060 tillfälligt sjunka. När alla är uppköpta så stiger nog priserna sakta igen. Det mesta går ju i trender. :)
 
Senast ändrad:

Oew

Rolex
Skulle också vilja se möjligheten att få gmt på jubilee!
Vet att det går att fixa men skulle vilja se det som en möjlighet istället för oyster
 
Topp