• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BCKSTRM

Rolex
Som några redan vet är jag ute efter en tunn klocka. Något i denna stilen:
image.jpg

En tunnis i stål och allmänt clean design. Borde inte 2016 kunna vara året för tunna rackare? ;) Några idér på vad som kan komma?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag börjar med en friskrivning:

JA! Jag vet att jag är ute i löjligt god tid då Baselworld 2016 börjar först den 17 mars 2016. :bag: Jag vet också att det är ytterst osannolikt att någon här på forumet kan uttala sig om vilka modeller som kommer släppas.

Detta till trots kan jag inte låta bli att fundera (och jag tror inte att jag är ensam om att göra det). Det jag är mest intresserad av är vilka nya modeller vi kan tänkas få se från Rolex. Det har ju i flera års tid spekulerats kring om det inte ska komma en ny keramisk Daytona i stål men hittills har det varit förgäves. Inför mässan 2014 respektive 2015 fanns nedan bilder på nätet som förslag på hur det skulle kunna se ut.

Dayto-Panda-2014.jpg


Rolex-Daytona-Stainless-Steel-Ceramic-bezel-Baselworld-2015-1.jpg


Jag måste säga att jag tycker att båda klockorna är ruskigt snygga och om någon av dem släpps 2016 hade de lätt kunnat vara aktuella som nästa köp (förutsatt att inte priset springer iväg alltför mycket).

Det jag personligen hoppas allra mest på är dock ytterligare en färgsättning till GMT. Pepsi kan vi nog räkna bort iom att det redan finns (surt bara att den tvunget skulle vara i guld!) men Coke är ju inte helt omöjligt.

Nedan bilder syntes också på nätet inför Basel 2015. Tyvärr släpptes ingen av dessa versioner men vi kan ju hoppas att det är dags 2016. Både Coke och Root beer förslaget tycker jag är riktigt fina även om Root beer:en kanske känns lite (i brist på bättre ord) dassig i färgen. Jag skulle gärna se att den inte var så gråaktig (om den nu släpps :p).

Släpps någon av nedanstånde modeller kan vi väl räkna med rusning till Rob så det klokaste är kanske att sätta upp tältet utanför på Drottninggatan redan några dagar i förväg. :D


Rolex-GMT-Master-2-Coke-Ceramic-Baselworld-2015-1.jpg


Rolex-GMT-Master-2-brown-Ceramic-two-tone-root-beer-Baselworld-2015-1.jpg


Så vad tror ni? Kan vi förvänta oss någon av dessa modeller från Rolex? Är det något annat ni hellre skulle vilja se? Vad kan övriga tillverkare tänkas komma med?
En daytona med ny snygg tavla, datum och mekaniskt alarm önskar jag mig.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Hur fungerar det med inträde? Misstänker att det inte bara är att valsa in?
60CHF/dag eller 150CHF för alla dagarna.

Kan även tillägga att dom flesta tillverkarna har det mesta inne i sina "montrar" och att det är bokade möten som gäller. Har man inga bokningar så får man mest kolla genom skyltfönster och definitvt inte klämma/känna på klockorna.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
60CHF/dag eller 150CHF för alla dagarna.

Kan även tillägga att dom flesta tillverkarna har det mesta inne i sina "montrar" och att det är bokade möten som gäller. Har man inga bokningar så får man mest kolla genom skyltfönster och definitvt inte klämma/känna på klockorna.

Den naturliga följdfrågan: Hur bokar man möten? :cigar::pompus:
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
2015 kom ju oyster perpetual i 39mm. Den är väldigt intressant tycker jag, inland kan jag störa mig på de färgglada lume plupparna men för det mesta landar jag i att den är nbara väldigt snygg
image.jpeg


Vad tror vi om möjligheten för andra tavel alternativ till denna 39mm variant i år?
Kan det bli så att de gör en 39mm variant av perpetual date också?
 

Nero13

Panerai
Ska bli kul att se ifall Tag Heuer kommer med något kul som inte är någon årsklocka eller annat "limited" skit.. :p
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Hm, det var tråkigt att höra. Trodde det skulle vara mer öppet för vanliga besökare också. Har du varit där som "vanlig" besökare?
Nej - och jag skulle inte heller åka dit om jag inte fick betalt för det.
Mässan är vidöppen om man betalar inträde, men det är (i alla fall av klockor som man vill se...) mer eller mindre helt stängt i montrarna, du får helt enkelt gå runt och titta i skyltfönster (och det kan du göra på roligare ställen).
 
Topp