• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Denim Nato

IMG_1352.PNG

Storleken på chronon bådar gott för oss som önskar mindre klockor, eller tänker jag fel? Kanske kommer någon under 40 förutom då Den mindre BB

Men datumet på Tudortonan sabbar ju allt. Som vanligt. Varför vågar inte fler skippa datumet?
Teoretisk fråga, utan tillräcklig kunskap om urverk. Om man nu gör en kronograf med bara två subdials, varför inte lägga datumfunktionen som en tredje subdial och samtidigt få en klocka som utseendemässigt mer harmonierar med det historiska arv man vill flörta med?

Vill bara tillägga att den blir bättre och bättre i mina ögon. Definitivt inget skräp! Visst, jag hade valt att göra den tunnare, vanligt oyster, kortare avstånd mellan Sub-dial och andra visare, men verkligen helt ok :)

Det har du jävligt rätt i :D Synd att allt nytt ska se ut som gammalt bara, helt plötsligt blir hela vintage lådan hånad och anklagad för att vara fylld med remakes och jubileumsklockor ifrån 2017 :bag:
Hahaha...
Det finns ju märken som ändå tillåter klockorna att se moderna ut. Hublot, Breitling, Tag Heuer mfl. Men många kör ju på med en ängslig retroflört.

Den ser ju ut som en speedmaster 57 som någon som puffat dåligt grälle snickrat ihop o_O. Hoppas att kommande dagar bjuder på roligare släpp

Storleken på Tudorn är enligt mig rätt, finns ingen människa på denna jord som 41 mm ser för stort ut på. Proportionerna var ingen höjdare på bild, men den är säkert bättre i verkligheten. Bra att Tudor valde att inte göra en klocka som ser gammal ut med fakepatina och liknande strunt även om det kan vara rätt snyggt

Det känns skumt med ett 9300/9900-verk omgjort till manuell uppvridning i 60-årsvarianten, tror mer på 1861-verket. Fast jag har haft fel innan och ett manuellt co-axial-verk med krono hade varit riktigt schysst.
I filmen ser man att det är 1861. Kolla några av de sista frame:sen.

Storleken på Tudorn är enligt mig rätt, finns ingen människa på denna jord som 41 mm ser för stort ut på. Proportionerna var ingen höjdare på bild, men den är säkert bättre i verkligheten. Bra att Tudor valde att inte göra en klocka som ser gammal ut med fakepatina och liknande strunt även om det kan vara rätt snyggt

I beg to differ..
Snarare skulle jag vilja säga tvärt om, det finns ingen människa på denna jord som typ 35-36 mm ser för litet ut på. :)

Tillbaka
Topp