• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Tudor lägger ut promo materialet för sn senaste lansering "Creature from the Black Bay Lagoon"
creature-main.jpg

9300-speedyn ser helt plötsligt fantastisk ut. Jag har tidigare försvarat alla "400" Black Bay-modeller i vått och torrt men det här var bara ett lågvattenmärke deluxe... antiklimax.

Senast ändrad:
Inte det snyggaste de gjort, men otroligt imponerande pris. Sätter stor press på Rolex och övriga tillverkare.

Ja, väldigt spännande :) Även fast 99% av det som släpps är ointressant för mig storleksmässigt.. (ja jag är bitter!)

Haha, vet inte heller riktigt varifrån kännslan kommer. :rolleyes: Vet att jag inte ska köpa nån ny klocka då jag har siktet inställt på en 16570. Har dessutom smala handleder, så vet också att det mesta kommer att vara ointressant. Med det är ändå jääkligt intressant att se vad som bjuds ut, läsa, kommentera o spekulera :cool:

Tyckte chronon var lite ball. Är dock inte så förtjust i nitad länk på nyare klockor.. och tachyskalan ser lite off ut.

Men med ett nypris på 5000usd så är den rätt prisvärd, särskilt när den börjat ploppa upp på beg-marknaden.

Hmm... Ju mer jag tittar desto mer inser jag att snöflingan på timvisaren inte är så lyckad, faktiskt rätt ful och passar inte med övriga klockan.

Ja jag vette fasen hur man kan tycka en kronograf på 41mm är för stort. Ibland är storleksnojjan på forumet sjukt överdriven. Vit datumskiva mot svart tavla däremot :depressed:
Beroende på tjocklek och andra faktorer så är det mesta över 41mm påväg att bli stort på de flesta handleder. Många tänker nog inte på det själva, men det är otroligt mycket klockor man ser som sitter som skräp pga att de är för stora för ägarens handled. Köper dock absolut att den här är 41mm. (Men 40 hade varit ännu bättre).

Okej...
Inte det snyggaste jag har sett i mina dagar. Som vanligt tycker att den där snöflingan ser helt skev ut, jag vet att den inte är det.. Men varje gång jag tittar på den blir jag åksjuk.
Fast, första försöket med en inhouse kronograf (om jag läst rätt). Allt kan inte bli perfekt från början. Kul att dom försöker i alla fall :)

Sånt här hypas alltid upp, lyckat släpp eller ej så ställer sig folk i kö :)

Inget ont om Black Bay 36, men redan nu märks det att "hypen" lagt sig och den är rätt sval på andrahandsmarknaden.

Vet inte riktigt hur du drar den slutsatsen? Det har endast sålts två BB36 på forumet om jag inte har sökt helt galet, båda över 20´vilket ändå måste anses bra med tanke på att nypriset är ca 25´. Så även om det inte är en fortsatt hype så som vid släppet så är det i alla fall ingen backlash än. Vi får väl se om det släpps en 39:a och hur det i sådana fall påverkar 36orna.

Jag vet inte hur Tudor-chronon har tagits emot på andra forum, men jag vågar nog gissa att kön till Nymans knappast kommer ringla sig Biblioteksgatan fram.

Tillbaka
Topp