• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Tudorn är ju en bastard-delux. Säkert jätte imponerande verk men designen.. Ser ut som ett frankenbygge från eBay. Varför dykindex och visare men med en tachy?

Detta var min första reaktion med. Den har många bra egenskaper/delar som man vet kan fungera riktigt fint på en klocka... men helheten? Nej tack.

Inte så pjåkig som vissa vill få det till!

Screen Shot 2017-03-21 at 21.27.41.png
Screen Shot 2017-03-21 at 21.27.53.png

Tänk er Tudors nya urverk i en tudor heritage chrono = mums, den skulle jag sannolikt köpa.
Mitt första intryck av modellen som släpps är inte så bra, håller med om att den käns konstig i proportionerna och oklar "funktion".

Tudor, vad fan hände? Usch drar ner hela BB serien :dead: ser ut att ha lite identitetskris med en blandning av chronodykare :facepalm:

Sen är förmodligen priset och urverket helt fantastiskt! Ändra om tavla, visare och skalan så blir det nog bra.

Tycker BB chrono var schysst och personligen gillar jag att ha datum på en klocka, speciellt med den positionen. Fast det är rätt mycket "Speedy Black Side of the Bay" över den...

Storleken på Tudorn är enligt mig rätt, finns ingen människa på denna jord som 41 mm ser för stort ut på. Proportionerna var ingen höjdare på bild, men den är säkert bättre i verkligheten. Bra att Tudor valde att inte göra en klocka som ser gammal ut med fakepatina och liknande strunt även om det kan vara rätt snyggt
Ja jag vette fasen hur man kan tycka en kronograf på 41mm är för stort. Ibland är storleksnojjan på forumet sjukt överdriven. Vit datumskiva mot svart tavla däremot :depressed:

Tillbaka
Topp