Får man fråga vad stockarna mäter?
Ca 17.5 - 18cm ovanför "knölen" där jag har klockorna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får man fråga vad stockarna mäter?
Jag skojade bara, med tanke på storleken. 43 mm är inte så stort men om man heter Rolex är det stort. Den blir jämförbar med större klockor, Breitling inräknad, oavsett om de tänkt så eller inte. Jag gillar modellen och tror den kommer att sälja bra. Jag gillar datumbubblan också så jag är nog inte signifikativ för marknaden.Rolex sneglar nog inte på Breitlings dörrvaktsmodeller. 2014 omsatte Breitling inte ens 1/10 av Rolex.
Imorgon kommer det förhoppningsvis komma massa nya spännande släpp, när mässan öppnar portarna på riktigtUnder tiden måste man ju reflektera lite över alla kunniga, insatta, intresserade klockentusiaster i denna tråd som dykt upp på 30 av hitintills 46 sidor som endast är fixerade vid, hur stor är den? Nä, jag önskar...
Utan att ta upp mina egna preferenser så måste jag säga att detta fenomen är något av det värsta kräkmedlet som finns att läsa om, andras uppfattning om vilka millimeter som är det perfekta. Och det handlar i 99,9% om vad just dom kan bära. Snälla, kan inte ni starta en helt egen avdelning och bara diskutera detta? Det ska ju för fan va roligt och lärorikt att läsa om och se dom nya släppen. Att diskutera detaljer, urverk eller design och material är ju något berikande. Vad han, hon ,hen, den har för personliga åsikter om storlek på den egna armen är så oerhört ointressant. Ja, jag kunde förstås ha skrivit av mig i "saker som irriterar er i vardagen" tråden, men nu gjorde jag det här, med förhoppning om en mer konstruktiv debatt gällande just klockor.
Pease and love jao!
De som gillar 36 mm är Klocksnacks egna nättroll. En jobbig och gapig minoritet som utanför detta forum är en obskyr liten subkultur i periferin som lajvar tidigt 60-tal med hatt och läderportfölj.
omega släppte 3 halvcoola vintagewannabeees, det var allt?
34.380krList på Tudor Black Bay Steel?
Eller så är de bara 5 år före er andra![]()
34380kr![]()
De måste fan ha slut på färger där uppe på månen snart...Hallå där, liten smygare från Omega.
![]()
Japp! 31.480kr på läder. Priset känns helt klart förkomligt!På länk? Fan, det är ju jäkligt bra ändå.
Ok, jag lägger (denna gång) ingen värdering åt vare sig ena eller andra hållet, men måste skjuta in den här straffen..
Så sa de för fem år sedan..
Badabing!
Hehe.. Att månen ens var blå hade jag ingen aning om.De måste fan ha slut på färger där uppe på månen snart...
Tror ni man måste skriva upp sig på lista för att knipa en?SLA017 är riktigt fin. 2000 skall göras och kosta ca €3800. https://monochrome-watches.com/seiko-62mas-reedition-sla017-prospex-baselworld-2017-price/
![]()
![]()
Då var de 10 år före...
Det är ju ingenting mindre rock n roll än en oversize klocka idag. 32mm Cartier har ju mer testosteron än valfri Breitling![]()
Tycker båda kan vara the shit. Each to his own och allt det där.. Håller med om att en nätt liten Tank för många kan äga i rätt sammanhang, liksom en 47 mm Panerai kan göra det (är inte alls subjektiv vad gäller den sistnämndaDå var de 10 år före...
Det är ju ingenting mindre rock n roll än en oversize klocka idag. 32mm Cartier har ju mer testosteron än valfri Breitling![]()
Helt enig.
Och därför så besviken på Longines. De smög ut en, i mitt tycke, otroligt vacker Heritage 1945. Som mäter 40mm.
Det är möjligt att jag missar någon historisk blinkning med det måttet, men den hade varit magisk som 34-36mm.
Kan ju vara så att den modellen i det lilla formatet inte alls hade utgjort samma fina helhet med de andra proportioner det hade inneburit..Helt enig.
Och därför så besviken på Longines. De smög ut en, i mitt tycke, otroligt vacker Heritage 1945. Som mäter 40mm.
Det är möjligt att jag missar någon historisk blinkning med det måttet, men den hade varit magisk som 34-36mm.
Absolut, men försent nu tyvärr då listan är längre än tillgången av klockor som kommer.Tror ni man måste skriva upp sig på lista för att knipa en?
Jo men dom var ju inte svintuffa imoSamt en halv miljon Speedmasters.
Eller inte överviktiga.Hahaha...touche!
Eller så är de bara 5 år före er andra![]()
Tycker båda kan vara the shit. Each to his own och allt det där.. Håller med om att en nätt liten Tank för många kan äga i rätt sammanhang, liksom en 47 mm Panerai kan göra det (är inte alls subjektiv vad gäller den sistnämnda).. Sen tycker jag inte att en stor klocka i sig är ett självändamål, utan det ska finnas andra funktionella, historiska eller estetiska poänger med det..
Kokar som med så mycket annat ner till personliga preferenser..
Segt, tyckte den var ballAbsolut, men försent nu tyvärr då listan är längre än tillgången av klockor som kommer.
Mer info:
https://klocksnack.se/threads/62mas-reissue.67578/
Kan ju vara så att den modellen i det lilla formatet inte alls hade utgjort samma fina helhet med de andra proportioner det hade inneburit..
Allt gör sig helt enkelt inte bäst kring 35mm, lika lite som allt gör sig bäst kring 48mm..
Helt klart, men den är fortfarande tveksam som stilikon...Bättre på handleden än fotade genom montern...
![]()
Bättre på handleden än fotade genom montern...
https://www.hodinkee.com/articles/t...r-the-surprise-favorite-of-the-show-live-pics
Håller med! Blivit så provocerad att jag köpt min första vintage-klocka.Ingen släpp hittills i år på Basel som skapar ett vill ha begär. Lite tråkigt tycker jag.
Någon som håller med?