• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Choklad araben samt vit tavla fanns ju :)
IMG_0886.JPG

Nu känner jag att jag har en arabisk ådra i mig.

Tycker den sitter kanon på dig :)
Kan säga att jag själv är bra sugen på den nya "Iron-Sky" med blå tavla...

Tack för bra referensbilder! Jag är på allvar sugen att beställa en med svart tavla i stål men är osäker på storleken också och är lite för feg att beställa utan att ha testat.

Och jag är sugen på en vit tavla (tror jag).
Så då kan vi ta en av varje färg när Rob eller Nymans får in första laddningen. Gruppköp! :D

Rolex med både års-kalender och GMT för under 130,000:- känns väldigt lockande måste jag säga :)
Så lockande att jag sprang iväg för att testa en i vitguld hos Rob idag, tyvärr så känns den lite för stor (för mig).
Då den förutom sina 42mm även är ganska hög så var det en massiv best på handleden så jag tror jag avvaktar innan jag ställer mig i kö på den vita "Iron-Sky" (tack för smeknamnet @frere )
Men det är en väldigt cool modell!
IMG_9454.JPG
IMG_9455.JPG
Får man fråga vad stockarna mäter?

Jag brukar inte gilla plojj-grejer men den här var ju faktiskt ganska rolig :D. Någon som har en aning vad den kommer kosta och vart den kommer säljas?

€6990.
I och med att den är limiterad till 99 ex så misstänker jag att det, efter Basel, mest köps och säljs på privatmarknaden.

Tycker att den är helt fantastisk. Bara en sån sak som att bandet är Joker-lila på insidan...

Faktiskt riktigt härlig!

Hmmm... Nä, tycker inte jag iallafall. Får intrycket av en avskalad AT blandad med 90-talets Dynamic.

image.png

Såg ju bra mycket bättre ut här än på tidigare bilder.

Jag har svårt att se hur de skulle kunna klantat sig mer, visarna ser hemsk ut, fejkpatina(det hade räckt att haft det på LE:n) något jävla kors i mitten, rätt jävla skitdyr och det värsta, de hade ju redan den perfekta Railmastern typ 2008.

PA020168 (1).jpg

1000 gr bättre, skulle kunna vara en perfekt instegsmodell för Omega, typ som OP för rolex, fast snygg.

Rolex med både års-kalender och GMT för under 130,000:- känns väldigt lockande måste jag säga :)
Så lockande att jag sprang iväg för att testa en i vitguld hos Rob idag, tyvärr så känns den lite för stor (för mig).
Då den förutom sina 42mm även är ganska hög så var det en massiv best på handleden så jag tror jag avvaktar innan jag ställer mig i kö på den vita "Iron-Sky" (tack för smeknamnet @frere )
Men det är en väldigt cool modell!
IMG_9454.JPG
IMG_9455.JPG
Passar perfekt!

Tillbaka
Topp