• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Autavian kommer tydligen med vit tavla också, dessutom annorlunda vridning. Definitivt snyggare än den svarta.

Screenshot_20170323-124442.png

Retrograd evighetskalender och tourbillon med vattenskydd till 10bar. Årets semesterklocka är säkrad gott folk! :D

5887pt_y2_9wv_face_hr.jpg

https://www.breguet.com/en/timepieces/new-models-marine/5887#!15744

För dig med oerhört specifika krav på din nya klocka....
Lite UN-varning på den, men också lite roligt med udda saker från high end-tillverkare. Tavlan känns inte "Breguet-dyr" och det är synd att det mesta som Breguet spottar ur sig är tourbillons eller annat som kostar som en mindre lägenhet.

Lite UN-varning på den, men också lite roligt med udda saker från high end-tillverkare. Tavlan känns inte "Breguet-dyr" och det är synd att det mesta som Breguet spottar ur sig är tourbillons eller annat som kostar som en mindre lägenhet.

Ja alltså equation och time, retrograd-evighetskalender, tourbillon i en badklocka är ju minst sagt att tänka utanför boxen

Skönt! Blev lite orolig över att Omega skulle tillägga en textrad och därmed förstöra den.

Skärmavbild 2017-03-23 kl. 13.14.08.png

Den där trion alltså... Står på Omegas hemsida att de finns i butik fr.o.m. maj. Brukar det stå så eller kommer de ändå sensommar/höst som vanligt? Står lite olika datum på olika klockor. Hur har det varit tidigare år? Har inte kollat datum tidigare.

Jag har aldrig förstått varför de gick från ros-logga och rund text, till modernare logga och text, men äldre länk.
stör mig inte särskilt då jag hellre föredrog nya loggan samt rak text på tavlan.
Däremot hade jag föredragit den vanliga länken..... dock är det inget som stör jättemycket, står redan i kö och kommer köpa den så fort dem får in den i butik =)

stör mig inte särskilt då jag hellre föredrog nya loggan samt rak text på tavlan.
Däremot hade jag föredragit den vanliga länken..... dock är det inget som stör jättemycket, står redan i kö och kommer köpa den så fort dem får in den i butik =)
Länken är ju tidsenlig med resten av klockans design.

Jag tycker de borde haft nitad länk till ros och rund text, och vanliga länken till nya loggan och texten. Sen kan jag tycka att man skulle behållit gamla loggan och texten på gilt-versionerna, men det är en annan tråd.

Rolex med både års-kalender och GMT för under 130,000:- känns väldigt lockande måste jag säga :)
Så lockande att jag sprang iväg för att testa en i vitguld hos Rob idag, tyvärr så känns den lite för stor (för mig).
Då den förutom sina 42mm även är ganska hög så var det en massiv best på handleden så jag tror jag avvaktar innan jag ställer mig i kö på den vita "Iron-Sky" (tack för smeknamnet @frere )
Men det är en väldigt cool modell!
IMG_9454.JPG
IMG_9455.JPG

Rolex med både års-kalender och GMT för under 130,000:- känns väldigt lockande måste jag säga :)
Så lockande att jag sprang iväg för att testa en i vitguld hos Rob idag, tyvärr så känns den lite för stor (för mig).
Då den förutom sina 42mm även är ganska hög så var det en massiv best på handleden så jag tror jag avvaktar innan jag ställer mig i kö på den vita "Iron-Sky" (tack för smeknamnet @frere )
IMG_9454.JPG
IMG_9455.JPG
Så underbart snygg klocka .. synd att den e så stor bara.

IMG_9454.JPG
IMG_9455.JPG
Du om någon ska ha den i vitguld! (No pressure, men du har ju själv satt ribban för din samling. ;-) )

IMG_9454.JPG
IMG_9455.JPG

Tycker den sitter kanon på dig :)
Kan säga att jag själv är bra sugen på den nya "Iron-Sky" med blå tavla...

IMG_9454.JPG
IMG_9455.JPG

Hade exakt samma tanke och plan att testa en wg:are. Men då behöver man väl (tyvärr) inte ens fundera på det. Stor diameter kan jag tycka är okej, men höga klockor är öken. Tycker jag.

IMG_9454.JPG
IMG_9455.JPG

Tack för bra referensbilder! Jag är på allvar sugen att beställa en med svart tavla i stål men är osäker på storleken också och är lite för feg att beställa utan att ha testat.

Tillbaka
Topp