• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Men om 40 mm finns kvar, ungefär som Yacht-Mastern som finns i 37 och 40 mm? Då är ju valet upp till kunden :)
Ja jo, iofs! Det kan jag gå med på.

Men punkt två, proportionerna, är det något du tänkt på? Känns som rolex har en tendens att misslyckas med att blåsa upp storlekarna på sina klockor. Iallafall första försöket.

Ja jo, iofs! Det kan jag gå med på.
Men punkt två, proportionerna, är det något du tänkt på? Känns som rolex har en tendens att misslyckas med att blåsa upp storlekarna på sina klockor. Iallafall första försöket.
Tycker de lyckats bra med DSSD och skulle gärna se en tunnare variant på 44 mm i form av en SD eller Sub :)
Gillar man som jag lite större klockor så är Rolex lite av en återvändsgränd, tyvärr :(

Tycker de lyckats bra med DSSD och skulle gärna se en tunnare variant på 44 mm i form av en SD eller Sub :)
Gillar man som jag lite större klockor så är Rolex lite av en återvändsgränd, tyvärr :(
Du kanske ska kolla in Breitling? Där kan du få massor av 44/45 eller vad du nu söker.

Jag tycker att en Sub eller GMT i 44 skulle förstöra hela grejen, det är osmakligt.

Min åsikt

DSSD lär ju sälja sämst av alla dykarmodeller från Rolex, ser ingen anledning att de skulle upprepa det misstaget.

Du kanske ska kolla in Breitling? Där kan du få massor av 44/45 eller vad du nu söker.

Jag tycker att en Sub eller GMT i 44 skulle förstöra hela grejen, det är osmakligt.

Min åsikt
Har redan en Breitling ;)

Gillar när tillverkarna överlåter åt konsumenterna att välja storlek. Att samma modell finns i olika storlekar är vanligt hos andra tillverkare.

Gillar när tillverkarna överlåter åt konsumenterna att välja storlek. Att samma modell finns i olika storlekar är vanligt hos andra tillverkare.
Kan ärligt talat inte se varför Rolex skulle ändra ett sådant vinnande koncept som Submarinern eller GMT-Master, finns så många varianter av dessa. Storleken är det enda som inte behöver varieras.

Min åsikt såklart, kan bara inte förstå varför man vill ha/se en större modell av dessa när dem uppdaterades för några år sedan.

Ja och det är precis för att Rolex gör som de gör som de kunnat hålla samma marknadsposition så länge.
Iom att modellerna knappt förändras så är det en extrem igenkänningsfaktor.

Liknande utseende på Rolex Explorer/DJ men med uppdaterade urverk skulle vara mumma. Och varför inte DD-AT med nytt urverk. Gärna med ruta kring datumet också. Fast lagom tjocklek är kanske för mycket att hoppas på.

Taggar du mig bara för att trigga mig? :D
Nja, kollar man på c24 så finns det ju ännu inga stål-GMT's med 116719-bezel som är original, något som det förmodligen borde göra om det gick?
Vem bryr sig, hoppas som sagt inte att pepsi/coke någonsin kommer i stål i modern tappning! Vore så jävla kul om Rolex släppte en coke i enbart platina :D
Jag vill se en tantalum sub bara för att :D

Den här med röd text och röd 24-timmars vore mumma!

rolex.jpg

Tillbaka
Topp