• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Rolex passion report har släppt en grym artikel ang Rolex och Basel http://rolexpassionreport.com/20205/rolex-news-for-baselworld-2017/
RPR_2017_new-Rolex_GMTmaster_CocaCola.jpg

Rolex_new_2017_collection.jpg
En gmt med röd/ svart ring hade varit skoj ☺.

Spännande tanke med Explorer II och keramisk bezel. Tror själv inte att det kommer att hända men det hade varit hett.

Hej,
Tänker jag rätt här?
Om Rolex släpper en Coke-GMT I stål kommer (tror jag) den blåsvarta sjunka rätt kraftigt I efterfrågan. Folk vill för det första oftast ha det senaste, sen tror jag att den blåsvarta blivit så popular mycket (men inte bara) för att det är den enda stålvarianten man kan få I två färger. Kommer Rolex I såfall att sluta med den blåsvarta? Om ja, antar att den då kommer att bli en riktigt bra klocka att sitta på iom att den tillverkades under så pass kort tid? Om nej, antar att den då kommer att leva kraftigt I skuggan av den rödsvarta?

Vad tror ni?

Bara jag som inte kan låta bli att fundera om företagen själva kikar på prognoserna i efterhand för att se om man kan få någon inspiration till nästa år? Vissa förslag är ju väldigt trevliga faktiskt. Hur ofta är det dem har rätt på någon klocka?

Bara jag som inte kan låta bli att fundera om företagen själva kikar på prognoserna i efterhand för att se om man kan få någon inspiration till nästa år? Vissa förslag är ju väldigt trevliga faktiskt. Hur ofta är det dem har rätt på någon klocka?
Om man gissar samma sak 5 år i rad så är sannolikheten ganska stor att man tillslut får rätt. :)

Keramisk Daytona exempelvis...

Tillbaka
Topp