• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Kanske denna, som faktiskt ser trevlig ut tillskillnad från bilderna på nya kronografer.
8d1af3cfdf5c3bfdfd5c147866f23c36.jpg
764bf8accea713b4dfb6325215eef3c3.jpg
Denna va dock mycket snyggare än Chronon

Ja jag vette fasen hur man kan tycka en kronograf på 41mm är för stort. Ibland är storleksnojjan på forumet sjukt överdriven. Vit datumskiva mot svart tavla däremot :depressed:
Tyckte chronon var lite ball. Är dock inte så förtjust i nitad länk på nyare klockor.. och tachyskalan ser lite off ut.

Men med ett nypris på 5000usd så är den rätt prisvärd, särskilt när den börjat ploppa upp på beg-marknaden.
Hur kan grejer man inte är förtjust i/är helt off, va prisvärt när de kostar 5000usd. Hur klockskadad är du egentligen :p

Edit. @hooods du åkte med här av bara farten.

Personligen förstår jag inte kronan.
Har ägt en black bay och samma sak där, kronan är så vulgär att det är svårt att fokusera på något annat.

Vilken tid tror ni släppen börjar?
Alltså ska jag sitta klistrad redan nu, eller vänta till efter lunch, eller ikväll eller...

Tudorchronon ser schysst ut tycker jag. Kul släpp!
Kanske lite väl dyr med listpris på 4725$?
Dyr? Tycker snarare den verkar rätt billig för det urveket? Är ju typ bara 8-10k dyrare än vad en vanlig Black Bay listar.

Med billig menar jag enligt oss klocknördars syn.

Vet inte riktigt hur du drar den slutsatsen? Det har endast sålts två BB36 på forumet om jag inte har sökt helt galet, båda över 20´vilket ändå måste anses bra med tanke på att nypriset är ca 25´. Så även om det inte är en fortsatt hype så som vid släppet så är det i alla fall ingen backlash än. Vi får väl se om det släpps en 39:a och hur det i sådana fall påverkar 36orna.

Jag vet inte hur Tudor-chronon har tagits emot på andra forum, men jag vågar nog gissa att kön till Nymans knappast kommer ringla sig Biblioteksgatan fram.
Jag har en bekant som skulle sälja sin utanför K&S, han upplevde det svalt även där. Det kan bero på prissättningen också, vad vet jag.

Det var nog snarare så att jag drog slutsatsen utifrån hur länge BB36orna låg ute. Tillräckligt länge för att jag skulle uppfatta den som sval(are) än vid nysläppet.

Vad är det för urverk?
Dålig på Tudors urverk speciellt när det är helt nytt ;)

Deras första inhouse kronografverk?

"Consequently it has the same key features: silicon hairspring, automatic winding, three-day power reserve, as well as a foolproof date that can be adjusted at any time."
"The chronograph mechanism is controlled by a column wheel, with the unusual feature of a 45-minute counter at three o’clock, instead of the conventional 30-minutes."

http://watchesbysjx.com/2017/03/first-look-hands-on-with-the-tudor-black-bay-chrono.html

Tillbaka
Topp