Ablog to watch vlog.
Avsnitt 1 från Basel om nya tudorn.
(Jag gillade den)
Förfan galet snygg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ablog to watch vlog.
(Jag gillade den)
Denna va dock mycket snyggare än ChrononKanske denna, som faktiskt ser trevlig ut tillskillnad från bilderna på nya kronografer.
![]()
![]()
Denna va dock mycket snyggare än Chronon
Den bilden på Railmastern är väl en mock-up som har cirkulerat även innan Basel?Look-alike
![]()
vs
![]()
Gillade inte alls innan jag såg videon.
Ablog to watch vlog.
(Jag gillade den)
Den bilden på Railmastern är väl en mock-up som har cirkulerat även innan Basel?
Look-alike
![]()
vs
![]()
Ja bara bytt ut boett och armband till Aqua Terrans
Raka luggar gör hela klockan, jag har svårt för Omegas superbevlade boetterDu menar som originalen från 1957?
![]()
Nja, Aqua Terra har tex inte raka luggar...![]()

Ablog to watch vlog.
(Jag gillade den)
Ja jag vette fasen hur man kan tycka en kronograf på 41mm är för stort. Ibland är storleksnojjan på forumet sjukt överdriven. Vit datumskiva mot svart tavla däremot![]()
Hur kan grejer man inte är förtjust i/är helt off, va prisvärt när de kostar 5000usd. Hur klockskadad är du egentligenTyckte chronon var lite ball. Är dock inte så förtjust i nitad länk på nyare klockor.. och tachyskalan ser lite off ut.
Men med ett nypris på 5000usd så är den rätt prisvärd, särskilt när den börjat ploppa upp på beg-marknaden.
Tycker att det är väldigt fascinerande hur lite som krävs för att skapa en ny modell.Du menar som originalen från 1957?
![]()
Nja, Aqua Terra har tex inte raka luggar...![]()
Håller med-Rolex är experter på detta.Tycker att det är väldigt fascinerande hur lite som krävs för att skapa en ny modell.![]()
Vilken tid tror ni släppen börjar?
Alltså ska jag sitta klistrad redan nu, eller vänta till efter lunch, eller ikväll eller...
Ja det förstår jag - men menar om det brukar börja på morgonen, eftermiddagen eller kvällenDet kommer ju släpp / läckor / officiella bilder / teasers hela tiden. Så det är bara att avboka allt och börja trycka på F5.
Ja det förstår jag - men menar om det brukar börja på morgonen, eftermiddagen eller kvällen![]()
Ha ha, det var f-n inte igår man läste den.För att citera Chefen i Alf Morks Uppfinnaren "Det är som att öppna Tutanchamons grav och hitta Kalle Anka"
Dyr? Tycker snarare den verkar rätt billig för det urveket? Är ju typ bara 8-10k dyrare än vad en vanlig Black Bay listar.Tudorchronon ser schysst ut tycker jag. Kul släpp!
Kanske lite väl dyr med listpris på 4725$?
Vad är det för urverk?Dyr? Tycker snarare den verkar rätt billig för det urveket? Är ju typ bara 8-10k dyrare än vad en vanlig Black Bay listar.
Med billig menar jag enligt oss klocknördars syn.
Är det inte snarare 15 mer än vad vanlig bb listar?Dyr? Tycker snarare den verkar rätt billig för det urveket? Är ju typ bara 8-10k dyrare än vad en vanlig Black Bay listar.
Med billig menar jag enligt oss klocknördars syn.
Jag har en bekant som skulle sälja sin utanför K&S, han upplevde det svalt även där. Det kan bero på prissättningen också, vad vet jag.Vet inte riktigt hur du drar den slutsatsen? Det har endast sålts två BB36 på forumet om jag inte har sökt helt galet, båda över 20´vilket ändå måste anses bra med tanke på att nypriset är ca 25´. Så även om det inte är en fortsatt hype så som vid släppet så är det i alla fall ingen backlash än. Vi får väl se om det släpps en 39:a och hur det i sådana fall påverkar 36orna.
Jag vet inte hur Tudor-chronon har tagits emot på andra forum, men jag vågar nog gissa att kön till Nymans knappast kommer ringla sig Biblioteksgatan fram.
Dålig på Tudors urverk speciellt när det är helt nyttVad är det för urverk?
Nu räknar jag amerikanska dollar, ca 41k. En Black Bay listar ju 33 ca.Är det inte snarare 15 mer än vad vanlig bb listar?
Vet inte om de gått ut med mer än "in house".
Vad är det för urverk?