• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

IMG_1708.PNG

Nya yachtmaster 2 är ju typ ingen skillnad mot den gamla? Minimal ändring av tavlan eller missar jag något?

Är det inte just nördar en sån här klocka riktar sig mot då? Jag menar en vanlig person utan klockintresse väljer väl typ 99/100 gånger en Omega eller Rolex framför en Heuer? En tanke bara ;)

Självklart! Men kundgruppen som tänker 'åh - snygg kronograf med balla färger och den är i vettig (modern) storlek' är definitivt större än kundgruppen 'jag vill ha en rasslig 60-talsklocka i 38 mm'.

Det märks att samtliga tillverkare är desperate och de bara pumpar ut stål modeller för att få in pengar. Skit tråkigt.

Urk, champangetavla 2017, kom igen..

Skydweller stål, hemskt. TT? Ännu värre, DJ2 on steroids..
SDn? Mjaeee.. Riktig verktygsbeater dock, för 101k.

Omega? Släng er i väggen, fyfan vad less man blir. Göra om varje modell, nya edts osv, nä.
Tudor? Räcker med BBs nu, chronon var OK.
Breitling kunde inte få tillräckligt med plotter på tavlan?
Zenith, ord överflödiga.
Heur, bra autavia. Link borde skrotats för länge sen.
Patek, OK. Aquanaut borde vara 40mm, annars smutt.

/rant.

Tillbaka
Topp