• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Jäklar, Omega-trion är grym! Synd att den ska vara så limiterad.
Eller ja, har svårt för fake-patina, men i detta fall är det nästan OK :)

En till Speedmaster: Apollo XVII.

Omega-Apollo-XVII-683x1024.jpg

Tydligen kan man köpa Speedmastern, Seamastern och Railmastern ihop i ett set för 20,000 schweiziska franc (ca 175-180k).

Givetvis. Cirka 6,500 franc styck.

Edit: tror jag

Ingen vidare paketpris :D

Det där måste alltså vara Ezm12...får nog lov att säga att jag var mer laddad när det bara hade släppts en smygbild på baksidan. Säkert tekniskt fullproppad med coola lösningar som vanligt, men utseendet gör ingenting för mig.

Vad är det som händer??? Sea-Dweller med bubbla och 43mm, TT-bay och Frankenchrono från Tudor :(

Edit: Ahh så precis att Babybayen blivit 41mm, herregud.

Man måste ändå älska Sinn för deras extremt riktade ändamål med klockorna, (ja, jag förstår naturligtvis att 99% inte används så :) )

"Designed for the air rescue service.

The count-up inner rotating bezel enables quick and easy reading of the “platinum ten minutes” and “golden hour”.
Easy to clean and sterilise thanks to removable strap and rotating bezel."

EZM-12.jpg

Autavian är fin. Den olivgröna (carrera va?) också mycket coolare än dom vanliga.

Omega som vanligt overload men en del ganska fina klockor.

Rolex, tudor och Patek får en lååång gäspning från mig. Dj41 ser dock mycket bättre ut än dj2 och kul med jubilee.

Seiko?

Vad är det egentligen som skiljer datejust 41an som Datejust II? Ser ut att vara marginellt smalare index markeringar på den nya, och att den går att få i stål då? Men annars extremt lika?

Jag har inte läst några specifikationer ännu, men nya DJ41 är troligen en stålvariant av guld-stål DJ41 som kom förra året. Den har en helt annan boett och ett helt annat urverk, jfr med DJ II. DJ41 har ett formspråk som mer påminner om den nya DD'n, dvs lite mindre "bulkig" än föregångarna.

Tillbaka
Topp