• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Från Hodinkee (postade i fel tråd först)
"Tudor has just shared with us information sure to be of interest to not only Tudor fans, but also, intriguingly enough, Breitling fans as well: the new column-wheel chronograph caliber MT5813, featured in the new Black Bay Chronograph, is the result of a collaboration with Breitling, and is based on the Breitling B01 chronograph movement."

Låset är stål..
IMG_2771.PNG
Hur tänkte dem nu? .. det var kasst av tudor.
Men klockan e fortfarande grym

Jag har inte läst några specifikationer ännu, men nya DJ41 är troligen en stålvariant av guld-stål DJ41 som kom förra året. Den har en helt annan boett och ett helt annat urverk, jfr med DJ II. DJ41 har ett formspråk som mer påminner om den nya DD'n, dvs lite mindre "bulkig" än föregångarna.

Ok tack, lär ju pressa ned priserna på den blåa DJII med index i efterhandsmarknaden?

Från Hodinkee (postade i fel tråd först)
"Tudor has just shared with us information sure to be of interest to not only Tudor fans, but also, intriguingly enough, Breitling fans as well: the new column-wheel chronograph caliber MT5813, featured in the new Black Bay Chronograph, is the result of a collaboration with Breitling, and is based on the Breitling B01 chronograph movement."
Koolt. Och sjukt oväntat?

Okej, så årets bästa släpp är Super Jubilee till DJ 41, i övrigt verkar allt vara ganska tråkigt..

Edit: Guldtonan var också nice!

Fan vad tråkigt Rolex. Vet inte vad jag förväntat mig. Men en 26 mm Datejust endast. Kom igeeeen. Samma sak Tudor..

Fan vad tråkigt Rolex. Vet inte vad jag förväntat mig. Men en 26 mm Datejust endast. Kom igeeeen. Samma sak Tudor..

Håller med, och jag tror att tillverkarna underskattar att även kvinnor gärna skulle spendera pengar på dyra klockor. Det är väldigt förlegat att tro att det bara är på handväskor och smycken där man lägger pengarna.

Dessutom skulle ju den tillverkare som är först att på allvar släppa ett relevant och brett modellprogram mot dam, ligger sjumilakliv före sina konkurrenter.

Tillbaka
Topp