• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
image.png

Nu jävlar pratar vi. Den var bra nog förut men..
 

manolo

Omega
2-Faktor
Den vanliga 116655 är bland dom bästa Rolex. Fattar inte den här nyheten alls? Hade köpt 116655

Jag överväger seriöst den utan diamanttavlan i 25årspang beroende på hur orimligt mycket mer dom begär för den än den vanliga 116655.

Den här slår ju dessvärre den, ruskigt fet. Men priset på den här lär ju vara så far beyond mina mått tyvärr.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Klart den ser bra ut, är ju en ren kopia på något gammal bra. Dock ett jäkligt trist och billigt tilltag som inte leder till något gott. En kopia.
Håller både med och mot dig.

Hade jag haft degen att köpa originalet så hade det nog inte varit en klocka jag hade varit så bekväm att använda till vardags. Den nya kopian kan man ju slita på hur mycket som helst med gott samvete :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller både med och mot dig.

Hade jag haft degen att köpa originalet så hade det nog inte varit en klocka jag hade varit så bekväm att använda till vardags. Den nya kopian kan man ju slita på hur mycket som helst med gott samvete :)
Gillar man originalet gillar man gamla ur och dess design. Detta är inget gammalt ur, även om den försöker vara det. Känns bra i teorin meeeen...
 

JPT

Breitling
Jag har svårt att se hur de skulle kunna klantat sig mer, visarna ser hemsk ut, fejkpatina(det hade räckt att haft det på LE:n) något jävla kors i mitten, rätt jävla skitdyr och det värsta, de hade ju redan den perfekta Railmastern typ 2008.

PA020168 (1).jpg

1000 gr bättre, skulle kunna vara en perfekt instegsmodell för Omega, typ som OP för rolex, fast snygg.

Detta - skriver under till 100%. Den förra railmastern var ju verkligen sjukt snygg. Den med en lite mer glossy tavla - mums!
 

MånsT

Rolex
Klart den ser bra ut, är ju en ren kopia på något gammal bra. Dock ett jäkligt trist och billigt tilltag som inte leder till något gott. En kopia.
Detta är även mitt argument mot mig själv att inte köpa den. Fantastiskt snygg men känner att de pengarna skulle ge mig en grym vintage Speedy. Ingen 2915, but hey..
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Gillar man originalet gillar man gamla ur och dess design. Detta är inget gammalt ur, även om den försöker vara det. Känns bra i teorin meeeen...
Nja.. Snygg design är ju snygg design. Varför inte plocka upp produktionen?
Jag har kollat på Speedys med stål-ren tachymeter för jag gillar den looken, men ingen av de varianter Omega har haft har känts super. Denna skulle jag lätt kunna köpa. (men kommer knappast även om jag kunde få tag i en)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nja.. Snygg design är ju snygg design. Varför inte plocka upp produktionen?
Jag har kollat på Speedys med stål-ren tachymeter för jag gillar den looken, men ingen av de varianter Omega har haft har känts super. Denna skulle jag lätt kunna köpa. (men kommer knappast även om jag kunde få tag i en)
Det jag försöker säga är att det är en bra design som är tidstypisk. Man borde kunna komma med en ny väldesignad speedmaster med en twist av det gamla utan att rakt av kopiera det gamla. Att vara en bakåtsträvare känns sådär kul i min värld.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Det jag försöker säga är att det är en bra design som är tidstypisk. Man borde kunna komma med en ny väldesignad speedmaster med en twist av det gamla utan att rakt av kopiera det gamla. Att vara en bakåtsträvare känns sådär kul i min värld.
Jo, jag köper det men samtidigt blir ju ofta de där "nästan-med-en-twist" ofta bara ett snäpp sämre. Omegas femtielva Speedyförsök pekar ju på detta. Hade vi haft invändningar om det varit obruten produktionskedja istället för att modellen vilat?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo, jag köper det men samtidigt blir ju ofta de där "nästan-med-en-twist" ofta bara ett snäpp sämre. Omegas femtielva Speedyförsök pekar ju på detta. Hade vi haft invändningar om det varit obruten produktionskedja istället för att modellen vilat?
Här är Rolex referensen, små förändringar som gör att modellen känns aktuell/modern. Omegas månsidor är riktigt bra men lite för stora och dyra. Att ta tillbaka en serie med de raka bandhonen känns som ett vettigt beslut/försök som ett alternativ till lyra-bandhornen. Men då skulle man kunnat tillföra något lite mer modernt, lite mer techno istället för att kopiera gammal. Tråkig trend vi sett liiite för mycket av på det senaste.
 
Topp