Den eminenta klockjournalisten Britta Rosander skriver om Basel:
https://eqotime.com/baselworld-nar-den-varsta-mardrommen-blev-sann/
https://eqotime.com/baselworld-nar-den-varsta-mardrommen-blev-sann/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inte det en direktöversatt artikel som redan skrivits?Den eminenta klockjournalisten Britta Rosander skriver om Basel:
https://eqotime.com/baselworld-nar-den-varsta-mardrommen-blev-sann/
Dåligt i så fall. Ser ingen källhänvisning eller referens till det.Är inte det en direktöversatt artikel som redan skrivits?
Nä, jag kanske var förhastad då det står samma sak överallt. Alla sidor lägger till någon liten personlig del, men visst känns det som copy/paste mellan de olika sidornaDåligt i så fall. Ser ingen källhänvisning eller referens till det.
Är inte det en direktöversatt artikel som redan skrivits?
*se ovanNej. Denna har Britta skrivit själv..
Ja, verkligen. Man ser samma citat överallt.Nä, jag kanske var förhastad då det står samma sak överallt. Alla sidor lägger till någon liten personlig del, men visst känns det som copy/paste mellan de olika sidorna
"Har ändå svårt att se att bolag som Rolex och/eller Patek ser sig själva som rena B2B-bolag. Eller överlämnar all relation till slutkund till ADs/återförsäljare."Ja, alltså att butikerna inte var deras gällde ju bägge märkena med undantag för några saloner. Online-delen var en blunder, helt klart.
Däremot är jag rätt säker på att Patek sagt ja till det.
Har ändå svårt att se att bolag som Rolex och/eller Patek ser sig själva som rena B2B-bolag. Eller överlämnar all relation till slutkund till ADs/återförsäljare. Det vore konstigt - men jag jobbar å andra sidan inte för något av bolagen så jag kan ha helt fel. Däremot har jag några exempel från IRL där moderbolagen (ffa Patek) sköter direktdialog med nyckelkunder utan mellanhänder.
I övrigt ber jag om ursäkt om du uppfattade mig som spydig. Det var inte min avsikt. Men skicka ett PM om du vill ta den saken vidare, det känns rätt off topic.
Edit kommentar @Tjaeng : tror jag får pudla hårdare än du ;-)
"Har ändå svårt att se att bolag som Rolex och/eller Patek ser sig själva som rena B2B-bolag. Eller överlämnar all relation till slutkund till ADs/återförsäljare."
Det där är ju lite av ett felslut, eller en felaktig förenkling när det gäller Basel/"NyaBasel". Rolex och Patek har naturligtvis en marknadsbudget fördelad på flera olika kanaler med olika syften. En del av denna budgeten är dedikerad till Baselmässan och den syftar främst till att bygga relation med återförsäljare. Andra kanaler sköter kommunikationen med slutkund. Båda delar är viktiga och kan inte nödvändigtvis ersätta varandra, Rolex ser sig inte som ett B2B bolag för att de ser just Basel som enbart ett sätt att kommunicera med återförsäljare.
Jag uppfattade frågan som om det blir några Baselworld efter i år, och ett nej som att det blir ett även nästa år.https://usa.watchpro.com/lvmh-watch-brands-join-rolex-led-exodus-out-of-baselworld/
Såå.... Swatch, Richemont, Rolex/Tudor/Patek och nu LVMH.
Känns som att mitt "Nej" i trådens poll håller. 2019 blev nog snarare det sista Baselworld.
Jag uppfattade frågan som om det blir några Baselworld efter i år, och ett nej som att det blir ett även nästa år.
Men – eftersom den blev inställd blir ju ett nej nu nästan samma som ett ja innan. Lite av en tankevurpa men om frågan är om det blir några fler Baselword nu svarar jag också nej.
Du har aldrig sett en Rolex-butik eller en Patek-dito? Helägda butiker dvs, inte ADs.
Patek säljer dessutom online direkt mot slutkund... (https://www.t3.com/amp/news/you-can...s-online-for-the-first-time-will-rolex-follow).
Rolex äger endast en butik.
Denna:
https://www.rolex.com/rolex-dealers/chronotime/rswi_2507-geneva-switzerland.html
Wow! Spännande om detta stämmer."Rolex was widely reported to have kicked its entire 2020 launch program into next year, but has now given the watch world an early Christmas present by revealing the week commencing September 1 for the unveiling of this year’s collections."
https://usa.watchpro.com/breaking-n...unches/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Tjingpax för nya Subben 126610 allternativt 126613
super fin butik den dära och ligger i ett sjukt mysigt kvarter!Rolex äger endast en butik.
Denna:
https://www.rolex.com/rolex-dealers/chronotime/rswi_2507-geneva-switzerland.html
Om man bara sätter detta i ett lite större perspektiv... så gör dom väl det varje år? I stort sett.Snicksnackade med en WiS förförra veckan. Denne trovärdiga man har fått uppgifter från en kraftigt trovärdig källa om att Omega ska introducera en ny Speedmaster inom kort. Återkommer med mer info.
Vilken färg blir det denna gång?Snicksnackade med en WiS förförra veckan. Denne trovärdiga man har fått uppgifter från en kraftigt trovärdig källa om att Omega ska introducera en ny Speedmaster inom kort. Återkommer med mer info.
Kom väl en ny Speedmaster så sent som denna vecka? DSOTM med röda detaljer. Nåt med segling.
Men är detta en ny modell som kommer? Inte bara nya färger?