• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2020 the tråd >>>>>

Blir detta absolut sista Baselworld?

  • Ja

    Röster: 106 54.4%
  • Nej

    Röster: 89 45.6%

  • Totala väljare
    195
  • Enkät stängd .

Chuck

Patek
2-Faktor
Ok hello guys and welcome to the show :D
Baselworld drar igång 30 april och avslutas 5 maj, iom Rolex prischock börjar vi tidigt.

Kör igång årets spekulationer Wisses.
Kanske detta blir sista dansen för Baselworld pga alla avhopp? Eller lär vi få se aktörer såsom Steinhart, Helios Squale rocka på mässorna framöver?
spekulera hejvilt vad ni tror vi får se för fräna klockor och trender Basel 2020.

Givetvis måste Rolex komma med nåt nytt och jag tippar på en GS NoDateSub,
iPad Special edited edition :cigar:
E31EDE02-513D-44A2-9A21-15C0A29331BC.jpeg

https://klocksnack.se/threads/basel-2019-the-tråd.107337/
https://klocksnack.se/threads/basel-2018-the-tråd.85118/
https://klocksnack.se/threads/basel-2017-the-tråd.61399/
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Är det inte dags för en ny sub i nättare storlek. Känns som majoriteten tycker att 116610 är för klumpig och klossig?

Hade gärna sett en sub i liknande profil som 4 och 5-siffriga har med modern länk med glidelock som inte är så klumpig!
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Är det inte dags för en ny sub i nättare storlek. Känns som majoriteten tycker att 116610 är för klumpig och klossig?

Hade gärna sett en sub i liknande profil som 4 och 5-siffriga har med modern länk med glidelock som inte är så klumpig!

Jag var inne på samma spår i sub-tråden i veckan. Exakt en sådan sub hade jag velat se!
 

ScubaKing

Audemars
Tror detta eller nästa blir sista året för mässan. Kan knappast tänka mig att mindre tillverkare som Steinhart, Helios och Squale kommer ha ekonomin för mässan med tanke på att betydligt större tillverkare drar sig tillbaka just på grund av kostnaden. Anledningen kan dock säkerligen vara kostnaden mot vad det faktiskt ger att ställa ut.
 

Barricello

Audemars
:) Tror nog Chuck va kraftigt ironisk ang Steinhart, Helios mm :rolleyes: ..Men ny Sub och Explorer måste det väl ändå va dax för! ..ooooohhhhiii
 
Är det inte dags för en ny sub i nättare storlek. Känns som majoriteten tycker att 116610 är för klumpig och klossig?

Hade gärna sett en sub i liknande profil som 4 och 5-siffriga har med modern länk med glidelock som inte är så klumpig!

Ja, dom har ju verkligen problem att få iväg dom nya maxicase Subbarna så någonting måste ju göras.... ;-)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Glöm att Rolex kommer släppa en nättare case till sub; det hade varit ett inofficiellt erkännande från dem att de har designat den för blockigt och fyrkantigt.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Glöm att Rolex kommer släppa en nättare case till sub; det hade varit ett inofficiellt erkännande från dem att de har designat den för blockigt och fyrkantigt.
Saker går ju i trender tänker jag. Sexsiffriga suben har ju snart varit med i tio år, känns fullt normalt i min mening att intresset för en större/klossigare klocka kan gå upp/ner. Nu säger inte jag att det nödvändigtvis kommer en ny sub men jag anser inte att det vore synonymt med att tappa ansiktet för Rolex utan istället anpassa sig efter rådande intresse/trend. Man skulle ju kunna vända på det och se maxicaset som ett erkännande av att föregående case var för nätt lika gärna isåfall.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Saker går ju i trender tänker jag. Sexsiffriga suben har ju snart varit med i tio år, känns fullt normalt i min mening att intresset för en större/klossigare klocka kan gå upp/ner. Nu säger inte jag att det nödvändigtvis kommer en ny sub men jag anser inte att det vore synonymt med att tappa ansiktet för Rolex utan istället anpassa sig efter rådande intresse/trend. Man skulle ju kunna vända på det och se maxicaset som ett erkännande av att föregående case var för nätt lika gärna isåfall.

Ja det är sant. Maxicaset kanske var ett svar på en trend. Men å andra sidan är ju 10 års status quo ingenting för Rolex.
 

JesperO

Rolex
Snark på Basel.... seriöst, konstgjord andning nu. Rolex kommer väl göra något eget om de nu behöver det - det kan väl spökspekuleras kring nya tråkmodeller ändå på diverse forum.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Är det inte dags för en ny sub i nättare storlek. Känns som majoriteten tycker att 116610 är för klumpig och klossig?

Hade gärna sett en sub i liknande profil som 4 och 5-siffriga har med modern länk med glidelock som inte är så klumpig!
Känns väl tvärtom som att majoriteten verkligen inte bryr sig? Och om någon tycker att den är för klumpig "så har den ju bättre länk".. :)
 
De skrotade Datejust 2/Day-Date 2 och ersatte med Datejust 41 resp Day-Date 40, så det har ju hänt förr.

Explorer MKI, med råttpittsvisare, blev ju också ganska snabbt MKII.

DateJust II Blev ju aldrig nån hit samt att visarna faktiskt var för små på Explorer och det är ju en mindre ändring att bara byta visare...

Med DateJust II och DDII så tror jag det blev en för stor förändring att gå från 36mm till en riktigt biffig 41mm...och att det är helt rätt av Rolex att slimma ned dom ...
 
Topp