• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2013 - Officiella bevakningstråden

Några nya brattar, snygga faktiskt. Bratte för Bentley;

DSC02701-1024x683.jpg
DSC02707-1024x683.jpg

Snygg! En symbol för dit man vill; bekymmerslös träskalle i vita loafers på dyr segelbåt...:)
Kanske jag som är efterbliven, men behövs 1-10 skalan på på ytterringen och inne på själva nedräknaren? Är det nedräkning till nedräkningen som är tanken?

Tycker hela klockan blir väldigt rörig, mkt som händer överallt i en enda röra... Eller så är det kanske jag som behöver ta en kaffe till nu på morgonen bara...

Nya brattar
A2_zps42a03fbc.jpg

asw_zps361d64f2.jpg

Nya Breitling aerospace 44mm
aero-1_zps72ec1dd7.jpg

cossieDLC_zpsf69cd96d.jpg
y7azena7_zps9130b1c4.jpg
Vad är den första för modell med "bara" 300 m vattentäthet?
den andra är väl en Seawolf och den här väl funnits färdig eller är det någon typ av LE?
Ny Aerospace som .matchar övriga modellprogrammet var väl på tiden men det som verkligen får det att rycka i byxorna är den nya Cosmonauten i Black Steel!

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Certina DS Limited Edition (5000 st)
Movement is the Swiss automatic ETA caliber CO7.111Powermatic (an evolution of the caliber 2824-2) with 25 jewels, 21,600 vph and a power reserve of 80 hours.

cert125a.JPG
Det där med "Powermatic" lät spännande. Alltså någon form av utveckling av 2824:a, så det får dubbelt så lång power reserve? Riktigt roligt.

Herregud! Detta blir ett tråkigt inlägg.

Förutom Tudor och kanske någon annan måste jag säga: Vad faan håller producenterna på med?
Hela denna tråd är full av monstruöst bling, dålig smak och usla 'framsteg'. Känns som biltillverkarna på 80-talet!

Måste spy.....

Förutom Tudor och kanske någon annan måste jag säga: Vad faan håller producenterna på med?
Hela denna tråd är full av monstruöst bling, dålig smak och usla 'framsteg'. Känns som biltillverkarna på 80-talet!
Måste spy.....

Håller med dig om att det inte kommit så många nya roliga modeller, men faktum är ju att man endast gillar vissa modeller och märken. Det är ju det som kallas smak. Tillverkarna försöker ju tillfredsställa den stora massan, inte finsmakarna på KS.

Måste spy.....

Känns lite som att man nått vägs ände och väljer antingen Retro-design eller överdriven framtids-scifi à la Hublot...

Retro/remake-trenden är lite trist på ett sätt såklart, men utifrån enbart design funkar det rätt bra. Tex hade jag gärna kört TAGs nya Carrera-modeller om jag bara gått på utseende...

Håller med dig om att det inte kommit så många nya roliga modeller, men faktum är ju att man endast gillar vissa modeller och märken. Det är ju det som kallas smak. Tillverkarna försöker ju tillfredsställa den stora massan, inte finsmakarna på KS.

Kan säga att precis när jag tryckte send på inlägget ovan så kände jag vilken sur gubbjävel jag är.
Klart det handlar om personlig smak.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Känns lite som att man nått vägs ände och väljer antingen Retro-design eller överdriven framtids-scifi à la Hublot...

Retro/remake-trenden är lite trist på ett sätt såklart, men utifrån enbart design funkar det rätt bra. Tex hade jag gärna kört TAGs nya Carrera-modeller om jag bara gått på utseende...

Håller med!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tudor black shield tycker jag var hemsk i praktiken. Alldeles för mycket text på tavlan. Hela vitsen med en kronograf med tachymeter är att den ska vara lättläst, vilket den absolut inte är. Om vitsen är att göra en stealth-klocka, så tycker jag man ska ta bort text på tavlan, tachymeter-ringen och kronografklockorna. Då hade den varit cool. Reklamfilmen är dock riktigt cool!

Måste spy.....
Är väl kanske så att bling säljer i öst och det är de marknaderna som driver tillverkarnas tillväxt sen några år tillbaka. Supply and Demand :pompus:

Någon som har hittat en prislista över Longines nya Classic conquest? Tycker dom ser riktigt fina ut, även om jag hade föredragit helborstad länk och 100m vattenresistans.

Tillbaka
Topp