Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Några nya brattar, snygga faktiskt. Bratte för Bentley;
![]()
![]()
+1 satan så plottrigaNä fyfan vad fula!
Snygg! En symbol för dit man vill; bekymmerslös träskalle i vita loafers på dyr segelbåt...Yacht-Master II
![]()
Kanske jag som är efterbliven, men behövs 1-10 skalan på på ytterringen och inne på själva nedräknaren? Är det nedräkning till nedräkningen som är tanken?Snygg! En symbol för dit man vill; bekymmerslös träskalle i vita loafers på dyr segelbåt...![]()
NejdåBara jag som tycker Brattarna var riktigt koola?
Vad är den första för modell med "bara" 300 m vattentäthet?Nya brattar
![]()
![]()
Nya Breitling aerospace 44mm
![]()
![]()
![]()
Det där med "Powermatic" lät spännande. Alltså någon form av utveckling av 2824:a, så det får dubbelt så lång power reserve? Riktigt roligt.Certina DS Limited Edition (5000 st)
Movement is the Swiss automatic ETA caliber CO7.111Powermatic (an evolution of the caliber 2824-2) with 25 jewels, 21,600 vph and a power reserve of 80 hours.
![]()
Vad är den första för modell med "bara" 300 m vattentäthet?
den andra är väl en Seawolf och den här väl funnits färdig eller är det någon typ av LE?
Nya brattar
Nya Breitling aerospace 44mm
![]()
De berättade att de kände masterkillerHälsa! och du menar väl Katrin
Ploppen är hennes och POn Richards
Herregud! Detta blir ett tråkigt inlägg.
Förutom Tudor och kanske någon annan måste jag säga: Vad faan håller producenterna på med?
Hela denna tråd är full av monstruöst bling, dålig smak och usla 'framsteg'. Känns som biltillverkarna på 80-talet!
Måste spy.....
Herregud! Detta blir ett tråkigt inlägg.
Förutom Tudor och kanske någon annan måste jag säga: Vad faan håller producenterna på med?
Hela denna tråd är full av monstruöst bling, dålig smak och usla 'framsteg'. Känns som biltillverkarna på 80-talet!
Måste spy.....
Håller med dig om att det inte kommit så många nya roliga modeller, men faktum är ju att man endast gillar vissa modeller och märken. Det är ju det som kallas smak. Tillverkarna försöker ju tillfredsställa den stora massan, inte finsmakarna på KS.
Känns lite som att man nått vägs ände och väljer antingen Retro-design eller överdriven framtids-scifi à la Hublot...
Retro/remake-trenden är lite trist på ett sätt såklart, men utifrån enbart design funkar det rätt bra. Tex hade jag gärna kört TAGs nya Carrera-modeller om jag bara gått på utseende...
Sååååå ska det se ut!!!
Är väl kanske så att bling säljer i öst och det är de marknaderna som driver tillverkarnas tillväxt sen några år tillbaka. Supply and DemandHerregud! Detta blir ett tråkigt inlägg.
Måste spy.....
Japp, ryssar och kineser. Inte direkt kända för god smak nej...Är väl kanske så att bling säljer i öst och det är de marknaderna som driver tillverkarnas tillväxt sen några år tillbaka. Supply and Demand![]()