Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, remake på 44GS. Undrar hur stor den är?
![]()
![]()
44GS remaken är grymt fin, likaså Astronen...SpecialAstron och uglyGalante:
![]()
![]()
![]()
Jäklar vilket ögongodis du kommer med...44GS remake 70st vardera i 18k vitt, gult och rött, 700st i SS. 472000 JPY -1680000 JPY. 37.9mm, 11.5mm.
![]()
![]()
![]()
![]()
En av varje då tack!44GS remake 70st vardera i 18k vitt, gult och rött, 700st i SS. 472000 JPY -1680000 JPY. 37.9mm, 11.5mm.
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är en del att komma ihåg...men indikatorn mellan 9 och 10 visar bla om flight mode är inkopplad eller om sommartid är aktiverad, samt laddningsnivå i batteriet och när man gör en tidsinställning visar den vilken typ av inställning som sker (vanlig tidsjustering eller tidszonsförändring/nytillagd sekund). Visarna klockan 6 är bara vanligt 24h visning alt extra tidszon.Cool! Men kräver säkert en manual för att förstå sig på. ;-) eller är det bara jag som inte förstår vad komplikationerna ska visa?
Wtf...?!SpecialAstron och uglyGalante:
![]()
Den är från deras Galante-linje. Väldigt japanskt i designen och kommer förmodligen stanna kvar exklusivt i Japan då designen nog inte skulle fungera i väst.Wtf...?!
Nån har rökt japanskt weedVad händer här?
Edit: JS_80 var snabbare.
+1Bullheaden var ball.
9S64 som är 28.8 med 72h PRGS-en var ju riktigt häftig! Kul att de släpper ett manuellt urverk. Man undrar ju om det är ett 36000bph som de gamla manuella var. Antar att de ger den +5/-3 sek/dag som spec som vanligt.
Kommer jag ihåg rätt så var det endast 45GS (och 61GS) som var 36000.GS-en var ju riktigt häftig! Kul att de släpper ett manuellt urverk. Man undrar ju om det är ett 36000bph som de gamla manuella var. Antar att de ger den +5/-3 sek/dag som spec som vanligt.
Kommer jag ihåg rätt så var det endast 45GS (och 61GS) som var 36000.
Just det, så var det ja. 18000 på 44GS.Du har helt rätt. 45GS från 1968 var första manuella 36000bph. (61GS var automatisk och släpptes samma år).
Är denna också ny? Fattade inte riktigt om det nya var själva modellen, eller att den ska släppas i USA.
Min favorit hittills... Nya Omega AT day-date i rött guld.. 41,5 mm boett. Svårt att hålla kroppsvätskorna i styr.
![]()
Snygg! Vad listar den på?Min favorit hittills... Nya Omega AT day-date i rött guld.. 41,5 mm boett. Svårt att hålla kroppsvätskorna i styr.
![]()
Ingenting. En del av av Richemont, så de presenterade på SIHH i Geneve i januari.Har någon en länk till vad JLC presenterat på Baselworld? Är nyfiken på framför allt Master Control-serien.