• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2013 - Officiella bevakningstråden

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
"The new platinum Daytona with an exclusive poop colored ceramic bezel, for the international business man of mystery"
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Yacht-Master II

7OJFnRa.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Varför tog man inte en Coke-ring för? Då hade man ju vinkat bakåt i allafall...

Nu känns det som om man har en GMT ring som visar "natt och natt". Förut var väl svart alt. blått natten medan rött alltid var dagtid - eller hur? Nu är blått dagtid, but why?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vem var det som påstod att Rolex INTE kunde blanda två färger i keramiska ringen?
Hittade nu - det är tydligen bara jävligt svårt att få till det. Vore kul att se en tillverkningsfilm.
 

David

Bödeln
Jag gissar att de som vanligt ser grymma ut i verkligheten och att det är marknadsmaterialet som inte gör dem rättvisa.
 

Johan M

Cartier
Nya daydaten var okej men de andra var inte så mycket att hänga i granen. Daytonan är väl den mest överskattade klockan som finns och den här lär ju inte förbättra min inställning till den. YM2 var snygg att titta på men funktionerna är rätt svåra att läsa av, man får nog ha ett specialintresse för segling för att ha användning för den :)

Är det något nytt förutom nya färger?

Har någon sett vad Omega har att komma med?
 

Isodor

Audemars
YM II var nog den jag tycker ser bäst ut där men totalt sett en stor besvikelse och den baby-blå daytonan får nog ses som en tjejklocka.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag får nog gå emot lite här och säga att jag gillade nya gmt med blå o svart bezel.
Hade väl som många andra hoppats på pepsi eller coke, men tycker detta blir nice med.
Nu skiljer den sig iaf lite mer från subben.
 

DrDre

Patek
Har för mig att det gick att få DD på rem på 60- och 70-talet?

Jag tänkte mer på "modern tid". Men det kan nog stämma att man kunde få den på rem förr. På den tiden var ju inte Rolex så anala utan man kunde få sätta ihop det lite som man ville. Jag vet bla att man kunde köpa en Sub på tropicband på 60-talet, så det är väl inte otroligt att man också kunde avstå från guldlänken till en DD om man ville komma undan lite billigare.
 

demondave

Rolex
Nu ska jag verkligen sticka ut hakan.. Men den Daytonan kanske inte är så jäkla dum ändå. Jag tror faktiskt den färgskalan kan växa till sig hos mig. Visserligen bara i drömmarna, jag har inte den budgeten, och hade jag den budgeten skulle konkurrensen vara stor, men gillar brunt mot metall, och kan nog komma överens med isblått. Tråkig var den ju iaf inte :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nya daydaten var okej men de andra var inte så mycket att hänga i granen. Daytonan är väl den mest överskattade klockan som finns och den här lär ju inte förbättra min inställning till den. YM2 var snygg att titta på men funktionerna är rätt svåra att läsa av, man får nog ha ett specialintresse för segling för att ha användning för den :)

Är det något nytt förutom nya färger?

Har någon sett vad Omega har att komma med?


Varför är Daytonan en av de mest överskattade klockorna som finns? Urverket i den med 72 timmars gångreserv och minst antal delar är unik i sitt slag..
 
Topp