• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2014 - Officiella bevakningstråden [LIVE]

Vet ej, men på de blanka skriver Rolex att de är lackade.
"Black lacquer"

På DSSD står det bara Dial Black, inget mer.

rlx.png

Det är väl funkiga ändlänkar på samtliga subbar och gmt's eller? För korta eller för långa.

Tudor Heritage Black Bay with midnight blue bezel and crown tube + a matte black dial with silver snowflake hand.

Den nya Tudor Black Bay kommer att gå att köpa på länk eller på ett midnattsblått läderband. Båda alternativen kommer också med en vävd blå tygrem. Den nya Black bayen kommer att kosta lika mycket som den nuvarande.

static.squarespace.com.jpg

Baselworld.jpg

image.jpg

BB_3.jpg

2.jpg

1.jpg

image.jpg

4.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

http://www.hodinkee.com/blog/introducing-the-tudor-heritage-black-bay-blue

http://www.ablogtowatch.com/tudor-heritage-black-bay-blue-79220b-watch-2014/

Har ju generellt svårt med hyllningar där nya klockor skall se gamla ut men jag köper att det är en jävligt välbyggd klocka.

För mig har ju dock inte den jobbigaste detaljen korrigerats; att visarna och index inte harmoniserar. På Pelagos köper jag hyllningen till Snowflaken men har blir det lite för mycket blandning.

Jag tyckte dock att gilt-texten på förra versionen och det midnattsblå bezelinlägget skulle varit en perfekt kombo.

SDn är alltså en Sub som har fått ny text på tavlan, ingen bubbla samt en annan bezel. Varför öser alla beröm över den?
Måste vara HE-ventilen som lockar så många, antar jag...

Jag kan alldeles för lite: men är det verkligen samma case som Suben? Ser det inte smäckrare ut än 'maxicaset'?

Men en Sub i vitguld är schyst?

Varför skulle det vara fel med vitguld på GMT?

Jag skulle kunna tro att nu när vi har fått se en GMT i vitguld med pepsibezeln så kan vi se oss i stjärnorna efter en likadan modell fast i stål. För lätt att missta stålmodellen mot vitguld.
Lär väl bli som med smurfsubben i vitguld, där stålmodellen inte får blå tavla eller bezel..

Tror att pepsi-vridringen kommer bli het på "gråmarknaden", folk med BLNR vill nog konvertera till pepsi-looken... (skulle passa färgmässigt då 24hr-visaren är blå på BLNR, men inte så bra på LN)

Tillbaka
Topp