• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2014 - Officiella bevakningstråden [LIVE]

Till yonsson, är denna ny för i år?
image.jpg
De släpper nya färgkombinationer hela tiden, men jag tror inte den är ny för Basel.
De nya Baselmodellerna är mindre och kronografer. Den där ser stor ut och är ej en kronograf.

I alla fall tills Sea-Dweller DEEPSEA Challenge lanseras kommersiellt nästa år, då kommer ingen vilja ha den där futtiga lilla DSSD:n.

ROLEX+Sea-Dweller+DEEPSEA+Challenge+10.jpg

Är det 1:a april redan…? Om DSSD säljer dåligt p g a sin klunsighet, så vad förväntar man sig av denna? Det enda den utstrålar är fullständig opraktiskhet; vridring och krona ser ut att ha designats för att kunna ha dykhandskarna på medan glaset med sin höjd gör den väldigt sårbar...

Är det 1:a april redan…? Om DSSD säljer dåligt p g a sin klunsighet, så vad förväntar man sig av denna? Det enda den utstrålar är fullständig opraktiskhet; vridring och krona ser ut att ha designats för att kunna ha dykhandskarna på medan glaset med sin höjd gör den väldigt sårbar...
Det är en prototyp. Kom in i matchen nu. ;)

Tack Vintage92! Blir lite sugen på att byta ut min tonfisk mot en sådan, fast den andra färgen.
Om det inte släpps en HAQ GS dykare alltså, vilket det enligt uppgift ska göras..

Den nya 40mm kvartsaren har blank tavla vilket är något jag saknade på min sbgx061.
Den har även den strålande 5delade länken.
IMG_4147.jpg

Såg nu att de ska släppa kronografversioner också. Det är för övrigt GGB som gör velcrobanden till/åt Bremont.

Fan va snabb du är på svaret! Har du länk till mer info och bilder? Jag vet ju vad de vanliga quartzarna kostar om man vill ha tag i dem men har jag vet inte vad riktpriset på dessa är i $... har du koll (så att man har en referens alltså)?
Tror denna kommer ligga några 1000kr över, 5 kanske, men det beror ju på varifrån man köper.
Bäst info hittar du här: http://www.grand-seiko.com/collection/9f-quartz/SBGV007.html
Bilder googlas lättast fram.

Den känns faktiskt jävligt intressant.
Bra grejer! Var väldigt nöjd med de jag hade. Enda svagheten var att de hade den tredelade länken istället för den femdelade. Skönt att ha en klocka som är i princip servicefri. Ett batteri för 40kr vart tredje år är ju allt som krävs de kommande 50 åren. :)

Tillbaka
Topp