• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2014 - Officiella bevakningstråden [LIVE]

Vad kostar ett sådant ur?
Det står inga prisriktlinjer på hemsidan, så svårt att veta. Sen beror det ju på vilken marknad du tänker handla på. I Japan kan du få versionen utan GMT för runt 30'. Kostar väl 50' här. Lägg till 5-10000kr för GMT, så hamnar du nog på ungefär vad den kommer kosta.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Zenithen är
Rå-cool!!! Väcker stor ha begär till min växande pilot - ur samling

Något som förvånar mig är att inte Rolex uppdaterar Daytonan. Man har ett helt galet arv och skulle väldigt enkelt kunna återgå till lite historia och göra klockan snygg igen.

Kanske väl tätt mellan subdialsen men nog fasen bräcker den dagens modeller..

image.jpg

Ja va fan, fram med en keramisk SS daytona dååå

Hur menar du?
Jag vill så klart den ska vara så billig som möjligt, men jag trodde den skulle bli klart dyrare. AT gauss är ju dyrare och denna har ju samma helt antimagnetiska verk.

Hade missat att den hade omegas in-houseverk, så det motiverar ju priset en aning bättre. Men fortfarande, min spontana magkänsla är att den är för dyr. Kan personligen inte riktigt se den stora målgruppen som pungar ut 40' för en vintageinspirerad modell.

Hur menar du?
Jag vill så klart den ska vara så billig som möjligt, men jag trodde den skulle bli klart dyrare. AT gauss är ju dyrare och denna har ju samma helt antimagnetiska verk.

Tycker inte att priset låter så högt, hade tippat på strax över 50k med tanke på att Planet Ocean ligger på runt 46k. Nya SM 300 har liquid metal bezel och in-house verk som är antimagnetiskt.
För övrigt är Planet Ocean inte vintageinspirerad men den har helt klart många designdrag från gamla SM300.

Pepsin ser väldigt lila ut på en del bilder.
Håller med. Hade vart intressant med side-by-side med BLNR i normalt ljus för att jämföra. Kan vara samma blå färg, men ögat luras av det röda bredvid. Eller så är det en effekt av att de lagt på blå färg på det röda baslagret

Bra bilder!
Nya tunan ser cool ut. Gillar att den har djupa indexmarkeringar precis som Astron har. Notera även den nya Prospex-loggan på urtavlan. Det verkar även kommit en ny monster med den loggan på urtavlan.
035.jpg

Något som förvånar mig är att inte Rolex uppdaterar Daytonan. Man har ett helt galet arv och skulle väldigt enkelt kunna återgå till lite historia och göra klockan snygg igen.

Kanske väl tätt mellan subdialsen men nog fasen bräcker den dagens modeller..

image.jpg

Amen to that, brother!!!

Tillbaka
Topp