• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2014 - Officiella bevakningstråden [LIVE]

Har för mig det diskuterades vad för urverk TH använder i dess nya panda-kronograf tidigare i tråden? Hur som, det är mycket riktigt dess nya verk, tidigare kallat Caliber 1969, men nu omdöpt till CH80. Verkar vara en riktigt lyckad klocka av Tag Heuer i mitt tycke.

Bra bilder!
Nya tunan ser cool ut. Gillar att den har djupa indexmarkeringar precis som Astron har. Notera även den nya Prospex-loggan på urtavlan. Det verkar även kommit en ny monster med den loggan på urtavlan.
035.jpg

Vart såg du monstret ?

Vart såg du monstret ?

Mindre imponerad. Ser ju likadan ut som förra monstermodellen, fast med annan logga på urtavlan. Har dock inte sett några detaljbilder. Den finns på bloggen jag länkat till ovan. Bilderna var dock så kassa att jag tyckte det var onödigt att lägga upp dem. Det lär komma bättre bilder snart. En tydlig förändring är dock att monstern numera tillhör PROSPEX-linjen.

seikoprospexmonsters.jpg

Vad kostar den där Rolexen som hade rosa "skit" på sig?
https://klocksnack.se/attachments/d4-jpg.24375/
Datejusten alltså...Ruskigt hur Rolex väljer att göra sådana klockor.
(Första inlägget här på KS)

Det är ju en damklocka. Där gäller ju andra regler när det gäller estetik. Den där är sparsmakad jämfört med mycket annat, titta på de stora smyckesmärkenas damklockor så ska du få se på galenskaper...

T ex Bulgaris "skönheter":

005.jpg

Tillbaka
Topp