Gärna det och ett bra förslag, tack!Borde inte den här tråden vara klistrad? @k0ltrasten @Jacob
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gärna det och ett bra förslag, tack!Borde inte den här tråden vara klistrad? @k0ltrasten @Jacob
Anade nåt sånt. Tur att jag inte betalade hela avgiften!Ja trodde du jag skulle vara med? Jag har ju flytt landet med anmälningsavgifterna brännande i fickan!
Eterna från 1953, automat, 33mm. What we like som det heter på känd site; superfin tavla/visare, tjockt guld på ovansidan (likt Movado) och stål under/sida, rent fint verk. What you should know; märken i bandhorn efter elak klämning i boetthållare, servicebehov (saktar ca 15min/dygn), Tissot krona. Utrop 1kr
Fin, har aldrig skruvat eterna konstigt nog och den verkar ju behöva en omgång! Trevligt bidrag!Eterna från 1953, automat, 33mm. What we like som det heter på känd site; superfin tavla/visare, tjockt guld på ovansidan (likt Movado) och stål under/sida, rent fint verk. What you should know; märken i bandhorn efter elak klämning i boetthållare, servicebehov (saktar ca 15min/dygn), Tissot krona. Utrop 1kr
Haha ja, den kommer att samlas in med ränta av extern part!Anade nåt sånt. Tur att jag inte betalade hela avgiften!
Man kan eventuellt göra ett spår i bommen och skruva ut den!Rolexkrona, twinlock. Passar till gamla plexisubar men är stamen av inne i och vet ej om det går att fixa. Nån kanske vill göra nåt pyssel med den, örhänge kanske? En liten papperspåse från Rolex följer med som extrapyssel.
Tack Ariste! Alla auktioner behöver både NOS och Vulcain!NOS Vulcain från 60-talet med boett i fulmetall/stål som mäter 34x29mm, integrerad länk som passar upp till 18,5cm.
Manuellt uppdrag som känns fint och mjukt.
Ser ut att kunna justeras ner till 13-14cm.
Utrop: 1kr
Mer bilder: https://klocksnack.se/threads/elegant-dressare-från-vulcain-i-nyskick-nos-p-r-i-s-b-Ü-m-p.81554/
NOS Vulcain från 60-talet med boett i fulmetall/stål som mäter 34x29mm, integrerad länk som passar upp till 18,5cm.
Manuellt uppdrag som känns fint och mjukt.
Ser ut att kunna justeras ner till 13-14cm.
Utrop: 1kr
Mer bilder: https://klocksnack.se/threads/elegant-dressare-från-vulcain-i-nyskick-nos-p-r-i-s-b-Ü-m-p.81554/
Tack Ariste! Alla auktioner behöver både NOS och Vulcain!
Klart man vill bidra, den gör mer nytta för BCF än att ligga bortglömd på K&S.Nämenhörruwow!
Stort, stort tack för bidraget. Ett av dragplåstren, no doubt!
Blänkare kommer!Klart man vill bidra, den gör mer nytta för BCF än att ligga bortglömd på K&S.
Blir det blänkare på Diskussionsdelen när det närmar sig eller håller vi detta inom Vintage?
Lysande!Blänkare kommer!
Fy vad cool!!Lysande!
Jag tänkte även bidra med denna pjäs men vill kolla så det är ok med arrangörerna, det är ingen klocka men ser ut som en och kan nog tilltala en och annan.
Scora med klass!
Läskigt nära NOS Healthways Score Caddy från 50-talet med box, säljfolder och band i original. Mäter 23x36mm och har guldförgylld "boett".
Grisbandet är torrt och krispigt och luggbredden är 18mm.
I säljfoldern kör de lite enkelspårigt på att det är ett perfekt golftillbehör men här på klocksnack.se lär kreativiteten flöda gällande användningsomräden.
Servicehistorik okänd, den funkar som den ska och jag vet inte hur den ser ut "under huven".
Utrop är 1kr.
Lysande!
Jag tänkte även bidra med denna pjäs men vill kolla så det är ok med arrangörerna, det är ingen klocka men ser ut som en och kan nog tilltala en och annan.
Scora med klass!
Läskigt nära NOS Healthways Score Caddy från 50-talet med box, säljfolder och band i original. Mäter 23x36mm och har guldförgylld "boett".
I säljfoldern kör de lite enkelspårigt på att det är ett perfekt golftillbehör men här på klocksnack.se lär kreativiteten flöda gällande användningsomräden.
Servicehistorik okänd, den funkar som den ska och jag vet inte hur den ser ut "under huven".
Utrop är 1kr.
Svårt cool! Drar man upp fjädern med den ensamma kronan på högersidan eller har den någon annan funktion?Lysande!
Scora med klass!
Utrop är 1kr.
En conversation piece! Vill minnas att den kronan är den du trycker på för att den ska registrera ”räkning”, dr andra kronorna är för att nollställa ental och tiotal. Har den inte hemma men ska ta reda på det.Svårt cool! Drar man upp fjädern med den ensamma kronan på högersidan eller har den någon annan funktion?
Lysande!
Scora med klass!
Utrop är 1kr.
Mycket bra!Lysande!
Scora med klass!
Utrop är 1kr.
Toppen, då kör vi!Det är helt okej för arrangörerna!
Spelar inte själv, men funderar på att börja - bara för att kunna bjuda.
Svincool!
Det man inte lyckas sälja på K&S får man skicka vidare till auktion
Med andra ord så kommer här nästa bidrag till auktionen. En Nautilus Submarin 200m med full-lume tavla. Boetten på 40 mm är en MRP SA boett som använts av diverse mer eller mindre kända fabrikat. Skicket är riktigt bra och den går perfekt. Inlägget på ringen är nog inte original, känns lite modifierat Seiko över det.
Utrop 100 kr
Hård och fin, kul bidrag och bra jobbat!Det man inte lyckas sälja på K&S får man skicka vidare till auktion
Med andra ord så kommer här nästa bidrag till auktionen. En Nautilus Submarin 200m med full-lume tavla. Boetten på 40 mm är en MRP SA boett som använts av diverse mer eller mindre kända fabrikat. Skicket är riktigt bra och den går perfekt. Inlägget på ringen är nog inte original, känns lite modifierat Seiko över det.
Utrop 100 kr
Det är självklart helt okej!För oss som tyvärr inte kan närvara, men gärna bidrar... Är det möjligt att posta bidrag i tråden och sen skicka dessa till någon som kommer vara på plats?
Tipp-topp! Jag behöver rensa och BCF behöver pengar, så ska inventera snarast! Ska givetvis satsa på lite kvalitet och inte bara dumpa skrot!Det är självklart helt okej!