Tog en längre paus ifrån forumets köp och sälj del, säg 6mån ungefär. Gick in där nyligen till att dömma av min förvåning att de flesta av klockorna som snurrade då snurrar fortfarande. Många till samma pris dessutom. Helt otroligt. Att folk orkar gå in, varje dag och bumpa sina annonserna under en så lång period
Vill på förhand be om ursäkt för lång och svagt osammanhängande rant. Och den är inte direkt riktad mot dig, även om jag exemplifierar med ditt inlägg nedan. Ber om ursäkt för eventuella ömma tår.
Om du inte varit på K&S på sex månader så är det väl ändå svårt att veta om de bumpats dagligen, veckovis eller en gång i halvåret?
Har sett den här tråden några gånger och förstår verkligen inte problemet.
Om reglerna ändras så det bara får bumpas en gång I veckan så innebär det bara att annonserna syns lite mer sällan, inte att det blir fler annonser...
Om antalet bumpar begränsas till X så kommer väl bara annonsen att dras tillbaka och läggas upp på nytt? Med resultatet att det blir svårare att se hur länge den varit till salu. Eller ska just den användaren förbjudas att annonsera den klockan igen? Låter inte som en störtskön idé, faktiskt.
Orimligt att sänka en Daytona med 15 % (som du skriver är så som det som det bör vara) per bump för att folk inte bara kan scrolla vidare när de ser annomser de inte är intresserade av.
För det är väl ändå upp till var och en vad de vill sälja sina klockor för? Eller ska forumet bestämma priset? Är det admin som ska bestämma det då (tror de har lite annat att stå i), eller ska vi rösta fram priset i varje annons? Fattar att det finns några som helst vill betala ingenting för en klocka, men det måste väl ändå alla hålla med om är orimligt..?
"Det är tråkigt att bara se samma annonser hela tiden" är en kommentar jag sett i tidigare posts. Well Buu-huu-huu. På vilket sätt blir det fler annonser genom att begränsa antalet bumpar eller tvinga fram prissänkningar? Tror nog snarare att det blir färre annonser då.
Det är ett forum för entusiaster, det innebär också att en del klockor kommer ligga ute länge för att det är en väldigt liten grupp människor som är intresserade av just denna specifika klocka.
Har både köpt och sålt en del udda klockor här. Har några nu som har exakt noll intresse. Skulle jag få en prissänkning vid varje bump skulle det måhända få mig att få tummen ur och använda andra kanaler för att sälja, men det skulle inte öka min forumaktivitet eller bidra till fler annonser på K&S.
Det kanske bara är jag, det vet jag inte. Men en del av intäkterna till forumet kommer från annonser, och ju fler besökare desto mer pengar.
Tycker man att det är en intressant klocka så är det väl upp till var och en att fråga om säljaren är intresserad av att sälja till ett annat pris?
Och skulle det nu vara såååå jobbigt att se en annons flera gånger så går det alldeles utmärkt att dölja den.
Keep calm and carry on (scrolling)
Rant over