• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver snabb hjälp av några datorkunniga personer!

Depp-Erik

Cartier
Såg att du redan beställt men tänkte att jag kan skriva här ändå, kanske hjälper nån annan :)

När det gäller bärbart så tycker jag att det är minst lika viktigt att tänka på storlek/vikt som att tänka på tekniska specar. Om man ska ha den med sig dagligen är det sjukt värt att den är lätt och tunn (enligt mig), ska man mest flytta mellan hemet och sommarstugan 2 gånger om året så kan man välja en biffigare med större skärm.

Det som du beskrev låter inte särskilt krävande, hade inte kört på en ipad dock men kanske nån annan form av "crossover" model, typ de som är som en större surfplatta med tillhörande (ofta löstagbart) tangentbord. På så vis får du lite som 2-in-1, kan använda den som platta eller som dator.

En anna fördel med SSD-diskar är driftsäkerheten, inga rörliga delar minskar risken för haveri, särskilt i en bärbar dator som inte står still på golvet hela livet. Finns enligt mig inga fördelar med HDD förutom priset men jag tror inte skillnaden är så stor längre.
 
Topp