• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Belforts tråd om puffror - var försiktig klockbröder i Götet

Mycket subjektiva påståenden i den här tråden. Innan halva sällskapet börjar bära seikos och skjuvapen på krogen
kan det vara en tanke att läsa på om den faktiska brottstatistiken
Screen Shot 2018-09-03 at 10.35.01.png

Källa: Brottsförebyggande rådet
Jag läste på och fick fram detta, också från BRÅ som ger en annan historia.
3E48E88E-8275-42FC-92F2-464C0744DD47.jpeg

Vi kan också läsa detta om 2017:
F2660254-71E9-46A5-B403-5BBE5B3F4B5B.jpeg

Var nära att åka på rån av min klocka i parken mellan Vasastan och grönsakstorget. Två Nordafrikaner gjorde den klassiska fråga efter tändare och sedan visa dribblingar och gå nära. En hård knuff fick dom att fatta, dom håller till i buskarna där under natten. En polare råkade ut för samma, natten efter.

Blir spännande att se om vi kan få en tråd där åsikterna går isär diametralt som inte tappar fattningen. Min gissning är att den är påväg utför.

En bekant blev för ett par veckor bestulen på en 5167 i en taxi utanför en av Stockholms populärare restauranger. Två personer hoppade in efter honom, var trevliga och ursäktade sig för att dom inte sett att taxin var upptagen. När chauffören ber dom hoppa ur sliter en av pissmyrorna av klockan och springer åt olika håll. Fy fan.
Har du lust att outa restaurangen? Så man vet var man bör vara extra vaken/uppmärksam någonstans.

@Belfort
Sluta nu, du kör samma mantra som dårarna i NRA i staterna efter varje skolskjutning: ”Guns don’t kill people...”

Du kan köra den på allt. Knivar, vapen, kulor, atomvapen mm

Klart att dödskjutningar ökar ifall det är lättillgängligt att få tag i vapen.
Om alla går omkring med vapen så dör fler.
Ingen jäkla NRA mantra ändrar det.
Jag brukar dra sprinten på en hgr och fästa en vajer till grepen när jag går ut, ryker klockan så ryker alla är min devis.....jag lever än ;):D

Var nära att åka på rån av min klocka i parken mellan Vasastan och grönsakstorget. Två Nordafrikaner gjorde den klassiska fråga efter tändare och sedan visa dribblingar och gå nära. En hård knuff fick dom att fatta, dom håller till i buskarna där under natten. En polare råkade ut för samma, natten efter.
Bush-men alltså.

Tillbaka
Topp