• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Belforts tråd om puffror - var försiktig klockbröder i Götet

Ja, det är ju tyvärr så. Mitt på ljusa dagen också. Känns som att det behövs görs något.. trenden går åt helt fel håll..

Blir all in Seiko framöver..
Börja köra med en beater klocka i innerfickan som man byter till innan man går ut från nattklubben... Eller så får man börja tatuera sig i ansiktet och raka sig.

Kniv, batong, knogjärn och taser!! Käppsvärd, ett svärd skojar man inte bort. Haha.

Nej, tror det är svårt att försäkra sig .aktivt sunt förnuft och säkerhetstänkande.. men till sist står man där i en rörlig situation oavsett..

Är ju straffen och samhällets kultur som bör och behöver ändras. Är ju knappt straffbart att begå brott idag ..

Kniv, batong, knogjärn och taser!! Käppsvärd, ett svärd skojar man inte bort. Haha.

Nej, tror det är svårt att försäkra sig .aktivt sunt förnuft och säkerhetstänkande.. men till sist står man där i en rörlig situation oavsett..

Är ju straffen och samhällets kultur som bör och behöver ändras. Är ju knappt straffbart att begå brott idag ..
Inte många som skulle vilja råna om man fick bära pistol dolt. Det hade varit uppfriskande, jag hade i alla fall gått trygg hem från krogen då.

Bryta malm i gruvorna norrut med händerna...... Inget jävla Netflix och fikaraster...

Hade varit najs om det hade funnits en extremt liten GPS-sändare som man har fäst på sin klocka på något bekvämt sätt. Så kan möjligtvis kräken fångas effektivt. Är det någon som kör DNA-märkning eller det är överflödigt i och med att serienumret gör klocka i princip osäljbar på den vita marknaden?

Såklart går det inte att försäkra sig helt mot rån- och stöldriskerna. Jag kombinerar dock aldrig högt alkoholintag med bärande av en dyr klocka. För mig är det extremt oaktsamt och som om att be om att bli rånad.

Såklart går det inte att försäkra sig helt mot rån- och stöldriskerna. Jag kombinerar dock aldrig högt alkoholintag med bärande av en dyr klocka. För mig är det extremt oaktsamt och som om att be om att bli rånad.
Jag har hittills inte brytt mig. Jag tänker inte ändra mitt beteende för en klockas skull och jag vill nog inte äga några klockor (förutom arvegods) jag inte vågar bära typ överallt. Med det sagt så försöker jag alltid hålla lite koll på omgivningen, speciellt när jag åker hem.

Jag har hittills inte brytt mig. Jag tänker inte ändra mitt beteende för en klockas skull och jag vill nog inte äga några klockor (förutom arvegods) jag inte vågar bära typ överallt. Med det sagt så försöker jag alltid hålla lite koll på omgivningen, speciellt när jag åker hem.

Skönt att inte behöva bry sig och det är egentligen så det skall vara. Man skall känna sig avslappnad och trygg i att bära sin klocka i alla situationer, tyvärr är det uppenbarligen inte så vilket är riktigt trist. Då jag inte dricker så mycket nuförtiden så har jag fått en annan syn på alkoholkulturen som existerar så därav min åsikt.

Nu är jag inte ute och blir berusad särskilt ofta men brukar uppskatta den där nattpromenaden hem. Även om jag inte har någon dyr klocka kanske man ska vara lite extra försiktig efter att ha läst denna tråden.. undrar om det räcker att man har en klocka för att dem ska chansa på att man har någon dyring?

Nu är jag inte ute och blir berusad särskilt ofta men brukar uppskatta den där nattpromenaden hem. Även om jag inte har någon dyr klocka kanske man ska vara lite extra försiktig efter att ha läst denna tråden.. undrar om det räcker att man har en klocka för att dem ska chansa på att man har någon dyring?

Kanske kan räcka i vissa fall. Men dyrare klockor tenderar ju till att blinga mer så risken är ju högre där.

Är nog dumt att chansa oavsett. Är ju inge rolig situation .

Tillbaka
Topp