• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

Military Ceramic...
A8351445-5E0E-423A-BC20-1D0FC9026218.jpeg

Hej,
Fastnat för skruvade pushers, tänkte mig först en Tudor Chono, men den är för stor och blockig. Råkade surfa förbi BR v2-94 och blev lyrisk. BR är inget märke jag tänkt på tidigare, denna serie är dock helt i mitt tycke.
@Mr.Johansson vad tycker du om klockan när du haft den en tid? Hur är tidshållningen och att bära den under en skjorta?

Någon annan som testat modellen?

Tack!

Hej,
Fastnat för skruvade pushers, tänkte mig först en Tudor Chono, men den är för stor och blockig. Råkade surfa förbi BR v2-94 och blev lyrisk. BR är inget märke jag tänkt på tidigare, denna serie är dock helt i mitt tycke.
@Mr.Johansson vad tycker du om klockan när du haft den en tid? Hur är tidshållningen och att bära den under en skjorta?

Någon annan som testat modellen?

Tack!

Grym klocka! Ganska tunn. Vet ej mm men de går ju att kolla upp.

Jag hade ju imgen chronograph, men kag sålde min för att spara ihop till en chronograf i samma utseende. Dyra till listpriset.

Tidhållningen var bra, finishen bra. Alla detaljer perfekta. Om de var något som var fel så var det att de gick att vrida vridringen åt bägge hållen...

Vet ej om jag lyckades svara på dina frågor.

Grym klocka! Ganska tunn. Vet ej mm men de går ju att kolla upp.

Jag hade ju imgen chronograph, men kag sålde min för att spara ihop till en chronograf i samma utseende. Dyra till listpriset.

Tidhållningen var bra, finishen bra. Alla detaljer perfekta. Om de var något som var fel så var det att de gick att vrida vridringen åt bägge hållen...

Vet ej om jag lyckades svara på dina frågor.

Tack! Det räcker väl. Skall försöka prova en. Sthlm har en AD. Får jag chansen till att prova ut några olika modeller, så skall jag lägga upp lite bilder i tråden.

Var inne hos Franks Ur för att prova BR V2 -94 serien. Inget köp idag.

Favoriten i brons: med ett race eller rally band skulle den lyfta direkt.
9E3F36FB-67A0-4A2A-ABFB-FA0FFF0ED4F2.jpeg

0307D588-E2BB-4D5D-A585-7742FDE64A34.jpeg

C565971F-8DF5-4F5B-B637-530F60CCFA53.jpeg

Intryck:
-Fin länk, tunn och följsam. Snyggt att den smalnar av.
-Den bygger inte på höjden utan är smal, glider lätt under skjortan.
-Vacker utseendet

Tveksam till:
Urverket och finish. Inte så robust som Sinn eller Tudor för att jmf i prisklassen. Ligger något platt, då bandhornen inte går in. Passar mig bra, men mitt råd är att testa klockan så att det passar just dig.

Bra och trevlig service hos Franks Ur.

Edit: urverket och finish är inte dålig. Bara något att beakta.

Edit2: jag läste fel om urverket, tänkte att det var ett enklare verk i. Men hade fel... Inside the Bellytanker, we have the BR-CAL.301, which is essentially an ETA 2894-2. Det är en ovanligare variant av 2800 serien. Och förklarar varför klockan är så tunn. Det motsvarat tex calibre 17 från tag heuer.

Senast ändrad:
Hur gick tankarna när du gick från någon av dem du postade tidigare till att du valde denna? Den är begagnad gissar jag?

Hej,
Det är mycket bra fråga! Blev intresserad av BR design då jag attraheras av tre typer av klockor. Race/motorsport, flygare och vintage / militär koppling. De första nya klockorna tickar av de två översta kriterierna väl. Den jag köpte tickar av den sista. Visste inte om den modellen mer än att den kom upp när jag sökte här på KS. Den är begagnad och modellen görs inte mer. Gillade kontrasten i klockan. Så vit/svart tavla är ovanlig. Utesluter inte köp av ytterligare en modell av BR framöver.

Någon som haft en Hydromax och låtit serva den ? Är vattentätheten garanterad till 11 kilometer även efter service eller batteribyte ?

Min vinnare är helt klart det längst till vänster. Tool till tool klocka..
Personligen är en av sakerna jag gillar bäst med B&Rs fyrkantiga modeller hur de skiftar beroende på vilken strap man har. Tex min BR03-88 (bild nedan) som ser väldigt toolig ut på svart velcro ser mycket sportigare ut på svart strap med oranga sömmar. Iaf i mina ögon.
Det sagt, jag misstänker att det gröna velcrot blir sommarens go-to strap på den svarta, så jag ser absolut din poäng :)
0092F6C6-C847-41DE-BB17-AB4DB6FB82F2.jpeg

Hej!
Jag har en svåger som äger en Bell&Ross klocka, han är dock inte så insatt i märket och jag kan ingenting om dessa ur heller. Har försökt googla mig till vad det är för klocka osv. Han vill sälja den och tänkte höra med er om vad som är rimligt att sälja den för?
1.jpg

Tillbaka
Topp