Det var för länge sedan jag ägde en B&R
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Den var läcker! Ref?
Livar upp tråden lite.
![]()
Grymt snygg! Verkligen!Livar upp tråden lite.
![]()
Livar upp tråden lite.
![]()
Grattis! Mycket snygg klocka!Bell & Ross v2-93 GMT, ny idag
![]()
Stort tack, känns kanon!Grattis! Mycket snygg klocka!
Lägg gärna upp fler bilderStort tack, känns kanon!
Grattis! Supersnygg.Bell & Ross v2-93 GMT, ny idag
![]()
Tack!Grattis! Supersnygg.
Grym!Jodå det stämmer. Sedan var modellen Type Marine Professional tilldelad RAID, Franska polisens antiterror-styrka under åren 95-05.
Wristshot på min B&R.
![]()
Riktigt fräsch! Vilka färger finns den i på bezelen?Bell & Ross v2-93 GMT, ny idag
![]()
Finns i svart/grå också, men då med svart urtavla och B&R-orange GMT-visare.Riktigt fräsch! Vilka färger finns den i på bezelen?
Ahh okej. Alltid kul att kunna byta. Vet du hur länge modellen har producerats?Finns i svart/grå också, men då med svart urtavla och B&R-orange GMT-visare.
Exakt. Det svarta utförandet kom 2018 och kompletterades i år med den blå.Ahh okej. Alltid kul att kunna byta. Vet du hur länge modellen har producerats?
Okej. Kul att dom inte kopierar typ Rolex med färgerna. Länken ser rejäl ut, hur är känslan?Exakt. Det svarta utförandet kom 2018 och kompletterades i år med den blå.
Länken är grym, ovanlig följsam vilket gör klockan väldigt bekväm. Dessutom är boetten relativt tunn och då klarar sig 41 mm fint på en tunnare handled. Vad gäller själva finishen och kvalitetskänslan skulle jag säga att den är helt i linje med vad man kan förvänta sig av en klocka som kostar ca 35'. Dvs riktigt bra men det finns ytterligare en nivå för den riktigt kräsne. Över lag en kanonklocka som jag än så länge är väldigt nöjd med och som är en fröjd att bära!Okej. Kul att dom inte kopierar typ Rolex med färgerna. Länken ser rejäl ut, hur är känslan?
Kul att höra! Ingen du kommer flippa i närhet mao?Länken är grym, ovanlig följsam vilket gör klockan väldigt bekväm. Dessutom är boetten relativt tunn och då klarar sig 41 mm fint på en tunnare handled. Vad gäller själva finishen och kvalitetskänslan skulle jag säga att den är helt i linje med vad man kan förvänta sig av en klocka som kostar ca 35'. Dvs riktigt bra men det finns ytterligare en nivå för den riktigt kräsne. Över lag en kanonklocka som jag än så länge är väldigt nöjd med och som är en fröjd att bära!
Nej, den är både praktisk (med 100 m vattentäthet, safirglas och stållänk) och snygg så jag hoppas den blir kvar länge. Pricken över i:et för mig som seglare är också den marina färgkombinationen av djupblå tavla och bezel med den klarröda GMT-visaren.Kul att höra! Ingen du kommer flippa i närhet mao?![]()
Föredrar du gummiband före länk? Blå vs svart urtavla?![]()
Testade något annat idag och fan vad bra den var.
Förstått att det råder delade meningar om denna men den va grym IMO!
De hade bara blå tavla på blått gummi inne.Föredrar du gummiband före länk? Blå vs svart urtavla?
Vad får du köpa den för? Nyckelaspekt i sammanhanget.Hej! Har fått möjligheten att skaffa en B&R BRV192-MIL-ST/SCA för ett rimligt pris. Saknar en riktig field watch i samlingen, så denna vore perfekt. Priset är det enda jag är fundersam över, då klockan är ganska basic (som en field watch iofs bör vara). Funderar bara om jag verkligen får en så mycket bättre klocka än t.ex. en Hamilton Khaki field? Vad tycker ni? Är denna värd det nästan fyrdubbla priset?![]()
Skulle få den här i Finland för 1000€, blir väl ungefär 10000kr? Använd i perfekt skick, ca. ett år garanti kvar.Vad får du köpa den för? Nyckelaspekt i sammanhanget.
Svårt att säga eftersom det beror på vad du är ute efter. Många som vill ha en fieldwatch vill också ha ett märke med tradition i, dvs som tillverkat klockor för militära ändamål historiskt. Men om det inte är viktigt så är det ett bra pris för en snygg klock, en halvering av listpriset. Jag har samma grundmodell men i utgåvan "Black Steel" och är mycket nöjd med den. Stora fördelar är safirglaset samt 100 m vattentäthet. Tveksamt om du får det från motsvarande i Hamilton som dessutom är manuell.Skulle få den här i Finland för 1000€, blir väl ungefär 10000kr? Använd i perfekt skick, ca. ett år garanti kvar.