• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

Kärlek vid första ögonkastet.. Bell & Ross BR V2-94 RACING BIRD
1644960069600.png
Personligen har jag lite svårt för när datumfönstret är så pass stort att den visar 3 dagar, utöver det är den grym!

Tips om man vill ha en udda fågel från Bell & Ross. Kul modell ändå tycker jag.
Bell & Ross Fusion
25261305.jpg

Tips om man vill ha en udda fågel från Bell & Ross. Kul modell ändå tycker jag.
Bell & Ross Fusion
25261305.jpg

Absolut roligt tips, tack. Har du koll på om deras "Buyer's premium" på 25 % gäller även för "post auction sales"? Lite oklart på själva sidan.

61F8BAA0-4008-4741-B571-FD1CCDB8FF34.jpeg
42BA7C69-A3F5-4C99-8513-C94C88F837A7.jpeg

Blev 2 band beställda från bell&ross hemsida. Helt galen leveranstid, från att de skickade banden från paris hade jag dem efter 24h. 👍
Jag har 3 band som är lite stora till mig, ett svart gummi, ett custom made läder och ett fabric. Något som är värt att spara på tills klockan ev säljs eller får man några kronor för det om man lägger ut det? Orginaltygbandet är helt oanvänt i storlek M

Detta kan vara min första post här efter att ha lurkat länge :) Har blivit väldigt nyfiken på Bell & Ross BR0392. Är det nån som sitter på en side by side bild med en casioak och en BR0392 så vi som bor i obygden kan få en uppfattning om storlek?

Detta kan vara min första post här efter att ha lurkat länge :) Har blivit väldigt nyfiken på Bell & Ross BR0392. Är det nån som sitter på en side by side bild med en casioak och en BR0392 så vi som bor i obygden kan få en uppfattning om storlek?

Har kanske inte vanligaste CasiOak att jämföra med. Men väl en CasiOak.
Försökt fånga ett par bilder åt dig som visar bägge sida vid sida.

IMG_20220505_214301.jpg
IMG_20220505_214215.jpg
IMG_20220505_214146.jpg

Senast ändrad:
Detta kanske tjatats ihjäl i andra trådar men ser att vissa boetter har väldigt ocd korrekt linjer i skruvarna på boetten medans andra inte är lika i linje. Är det slumpen?!

Detta kanske tjatats ihjäl i andra trådar men ser att vissa boetter har väldigt ocd korrekt linjer i skruvarna på boetten medans andra inte är lika i linje. Är det slumpen?!
Vad jag förstått har äldre klockor frontskruvar som ligger lite hur som helst. De äldre klockorna har även skruvar på tavlan vilket de nya inte har. Min har frontboettskruvar som pekar diagonalt mot mitten och saknar skruvar på tavlan.
20210610_154041.jpg

Killgissar på att klockor med skruvar som inte tillfredställer ens ocd har varit på service/öppnade av någon som inte har lika grav ocd som en annan.

Tillbaka
Topp