TackFranks Ur och Fredmans Ur säljer dessa.
Såg dykaren på Franks och den är ju stenhård och tyvärr enormt stor med mina mått.....
Får springa förbi dom nästa gång jag i Sthlm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TackFranks Ur och Fredmans Ur säljer dessa.
Såg dykaren på Franks och den är ju stenhård och tyvärr enormt stor med mina mått.....
Franks Ur och Fredmans Ur säljer dessa.
Fin sunburst på den tavlan!En helt vanlig BR-S Officers får någon jättegärna köpa, så klipper jag den bättre begagnad därefter..
![]()
Jag tycker dykarn br 03-92 är både snygg och tuff. Men jag har aldrig kläm på en B&R.![]()
Hur är kvalitetskänslan? Jag ser att det ligger nya på Ch24 för 25k. Är det en 25k klocka? Jag är sugen på att testa men vill inte ha grisen i säcken.
Vad säger KS?
Tack för bra svar.Har inte klämt på den själv, men om man läser de recensioner som kom i samband med släppet känner mig mig övertygad om att det definitivt är en 25´klocka. Inte i någon recension finns det något negativt om kvalitet eller påpekande att den inte skulle vara prisvärd, snarare tvärtom. Officiella listpriset är ju dessutom en bit norr om 30´. Sen så är väl andrahandsvärdet i Sverige oklart om det är något som du tar med i beräkningarna.
Den är grymt cool. Om ni kikat på Kristianhaagens instagram så har han flera balla bilder på den där!Jag tycker dykarn br 03-92 är både snygg och tuff. Men jag har aldrig kläm på en B&R.![]()
Hur är kvalitetskänslan? Jag ser att det ligger nya på Ch24 för 25k. Är det en 25k klocka? Jag är sugen på att testa men vill inte ha grisen i säcken.
Vad säger KS?
Den är grymt cool. Om ni kikat på Kristianhaagens instagram så har han flera balla bilder på den där!
Klockan är bra storleksmässigt med sina 42mm men det svåra är ju som du säger att en fyrkantig boett känns mycket större gentemot ett klassiskt ur med samma mått. Skulle vara riktigt kul att få klämma på den i verkligheten. Håller absolut med dig angående tumregeln kring hur stor klockan får vara. Det är just där jag varit tveksam till B&R då jag aldrig ens sett någon i verkligheten.. Too be contiuned på den fronten helt enkelt..En notering efter att ha tittat på ett gäng Instagram-bilder av 03-92, #br0392diver, är att man antingen behöver en bra handled alternativt hålla på med dykning och således ha den utanpå våtdräkten för att undvika clownstämpel.
En bra tumregel är att om bandhornen sticker ut en bra bit på båda sidorna av handleden och hänger fritt i luften så behöver man inte fundera på om klockan är för stor eller inte![]()
Det är som du säger, den kräver sin arm. Det finns väldigt gott om bilder på olika B&R som ser ut att sitta på fel arm.En notering efter att ha tittat på ett gäng Instagram-bilder av 03-92, #br0392diver, är att man antingen behöver en bra handled alternativt hålla på med dykning och således ha den utanpå våtdräkten för att undvika clownstämpel.
En bra tumregel är att om bandhornen sticker ut en bra bit på båda sidorna av handleden och hänger fritt i luften så behöver man inte fundera på om klockan är för stor eller inte![]()
Den här var ju inte tokig alls. Bell&Ross Bellytanker. Ser ut att vara en riktigt härlig gul färg...något matt/retro i tonen. Limiterad i 500ex.
https://monochrome-watches.com/bell-and-ross-vintage-br-v1-92-br-v2-94-bellytanker-review-price/
![]()
![]()
Bilder?Hej på er!
Jag har fått två Bell & Ross-klockor som betalning för ett jobb jag gjorde åt dem. Då jag hellre vill ha pengarna tänkte jag sälja vidare dem. De är sprillans nya mao.
Hur mycket kan jag räkna med att få för en "begagnad helt ny" klocka så att säga?
Låter lite mysko om du frågar mig. Vilka modeller? Har du kvitton?
Bilder?
Du får nog visa vilka klockor det rör sig om annars är det svårt.Detta är ingen annons, vill bara veta hur mycket man kan få för en ny klocka på begagnat-marknaden, hur mycket man bör räkna med i värdeminskning?
Fair enough, tänkte om det fanns någon generell procent man kan räkna med. Klockorna i fråga:Du får nog visa vilka klockor det rör sig om annars är det svårt.
Den där skapade kraftiga villha-känslor! Riktigt trevligDen här var ju inte tokig alls. Bell&Ross Bellytanker. Ser ut att vara en riktigt härlig gul färg...något matt/retro i tonen. Limiterad i 500ex.
https://monochrome-watches.com/bell-and-ross-vintage-br-v1-92-br-v2-94-bellytanker-review-price/
![]()
![]()
Tack. Dykarn är jag själv sugen på. Den går att från C24 för ca 25k.Fair enough, tänkte om det fanns någon generell procent man kan räkna med. Klockorna i fråga:
https://www.bellross.com/our-collec...et-reserve-de-marche/br-03-90-steel-rose-gold
https://www.bellross.com/our-collections/Instruments/br-03-42-mm/br-03-92-diver-c/BR-03-92-DIVER
....Lycka till och hör av dig om du ska sälja dykarn.
Jag vet inte hur poppis de är i övriga världen men så kan det vara.Tack för svar! Efterom B&R inte är lika poppis i Sverige är det kanske klokare att sälja internationellt?
Det verkar tetigt. Hör efter med återförsäljaren, ingen på KS verkar äga en 03-92.Jag har en fundering gällande 03-92 Diver. Enligt B&R så är gummit enbart i storlek M, 6-7 inches
Verkar väldigt kort, min handled mäter ca 19cm. Någon som äger eller testat denna som kan bekräfta att bandet är så kort?
![]()
Jag har en fundering gällande 03-92 Diver. Enligt B&R så är gummit enbart i storlek M, 6-7 inches
Verkar väldigt kort, min handled mäter ca 19cm. Någon som äger eller testat denna som kan bekräfta att bandet är så kort?
![]()