• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Vill minnas att August Pettersson & Son på den lilla orten Gislaved i mellersta Småland är AD för Bell & Ross. Om det nu är av bättre geografisk placering.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
En helt vanlig BR-S Officers får någon jättegärna köpa, så klipper jag den bättre begagnad därefter.. :cool:

BRS-Officer-Black-folded-585x1050.png
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
0EA3EBBB-4192-4308-9AB7-B7E1549E1B23.jpeg
Jag tycker dykarn br 03-92 är både snygg och tuff. Men jag har aldrig kläm på en B&R.
Hur är kvalitetskänslan? Jag ser att det ligger nya på Ch24 för 25k. Är det en 25k klocka? Jag är sugen på att testa men vill inte ha grisen i säcken.
Vad säger KS?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
0EA3EBBB-4192-4308-9AB7-B7E1549E1B23.jpeg
Jag tycker dykarn br 03-92 är både snygg och tuff. Men jag har aldrig kläm på en B&R.
Hur är kvalitetskänslan? Jag ser att det ligger nya på Ch24 för 25k. Är det en 25k klocka? Jag är sugen på att testa men vill inte ha grisen i säcken.
Vad säger KS?

Har inte klämt på den själv, men om man läser de recensioner som kom i samband med släppet känner mig mig övertygad om att det definitivt är en 25´klocka. Inte i någon recension finns det något negativt om kvalitet eller påpekande att den inte skulle vara prisvärd, snarare tvärtom. Officiella listpriset är ju dessutom en bit norr om 30´. Sen så är väl andrahandsvärdet i Sverige oklart om det är något som du tar med i beräkningarna.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Har inte klämt på den själv, men om man läser de recensioner som kom i samband med släppet känner mig mig övertygad om att det definitivt är en 25´klocka. Inte i någon recension finns det något negativt om kvalitet eller påpekande att den inte skulle vara prisvärd, snarare tvärtom. Officiella listpriset är ju dessutom en bit norr om 30´. Sen så är väl andrahandsvärdet i Sverige oklart om det är något som du tar med i beräkningarna.
Tack för bra svar.
Just andrahandsvärdet är väl den ömma punkten. Men den som vågar vinner brukar jag säga.
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
0EA3EBBB-4192-4308-9AB7-B7E1549E1B23.jpeg
Jag tycker dykarn br 03-92 är både snygg och tuff. Men jag har aldrig kläm på en B&R.
Hur är kvalitetskänslan? Jag ser att det ligger nya på Ch24 för 25k. Är det en 25k klocka? Jag är sugen på att testa men vill inte ha grisen i säcken.
Vad säger KS?
Den är grymt cool. Om ni kikat på Kristianhaagens instagram så har han flera balla bilder på den där!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den är grymt cool. Om ni kikat på Kristianhaagens instagram så har han flera balla bilder på den där!

En notering efter att ha tittat på ett gäng Instagram-bilder av 03-92, #br0392diver, är att man antingen behöver en bra handled alternativt hålla på med dykning och således ha den utanpå våtdräkten för att undvika clownstämpel.

En bra tumregel är att om bandhornen sticker ut en bra bit på båda sidorna av handleden och hänger fritt i luften så behöver man inte fundera på om klockan är för stor eller inte :)
 
Senast ändrad:

TompaC

Rolex
2-Faktor
En notering efter att ha tittat på ett gäng Instagram-bilder av 03-92, #br0392diver, är att man antingen behöver en bra handled alternativt hålla på med dykning och således ha den utanpå våtdräkten för att undvika clownstämpel.

En bra tumregel är att om bandhornen sticker ut en bra bit på båda sidorna av handleden och hänger fritt i luften så behöver man inte fundera på om klockan är för stor eller inte :)
Klockan är bra storleksmässigt med sina 42mm men det svåra är ju som du säger att en fyrkantig boett känns mycket större gentemot ett klassiskt ur med samma mått. Skulle vara riktigt kul att få klämma på den i verkligheten. Håller absolut med dig angående tumregeln kring hur stor klockan får vara. Det är just där jag varit tveksam till B&R då jag aldrig ens sett någon i verkligheten.. Too be contiuned på den fronten helt enkelt..
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
En notering efter att ha tittat på ett gäng Instagram-bilder av 03-92, #br0392diver, är att man antingen behöver en bra handled alternativt hålla på med dykning och således ha den utanpå våtdräkten för att undvika clownstämpel.

En bra tumregel är att om bandhornen sticker ut en bra bit på båda sidorna av handleden och hänger fritt i luften så behöver man inte fundera på om klockan är för stor eller inte :)
Det är som du säger, den kräver sin arm. Det finns väldigt gott om bilder på olika B&R som ser ut att sitta på fel arm.
Jag har en omkrets på 18,5 och har en ganska platt arm. Jag tycker själv att jag kan bära upp en 45mm klocka.
86F3F68B-CEA6-4410-A62B-15A3B23CA49C.jpeg

Jag är förvånad över att ingen br0392 diver finns på forumet. Rent estetiskt och tekniskt känns den ju väldigt bra.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Hur är det med regelverket? Kan jag klicka hem en klocka från tex Tysk handlare och returnera den om jag inte trivs med den och få pengarna tillbaka?
Har nån på KS svaret på detta?
 

Nattesferd

Breitling
Hej på er!

Jag har fått två Bell & Ross-klockor som betalning för ett jobb jag gjorde åt dem. Då jag hellre vill ha pengarna tänkte jag sälja vidare dem. De är sprillans nya mao.

Hur mycket kan jag räkna med att få för en "begagnad helt ny" klocka så att säga?
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Tack. Dykarn är jag själv sugen på. Den går att från C24 för ca 25k.
Tyvärr är väl B&R ett märke som inte står sig särskilt bra i andrahandsvärde här i Sverige.
Jag skulle tippa på att du kan få 20k för dykarn om alla papper är i ordning.
Den andra vågar jag inte gissa på.
Lycka till och hör av dig om du ska sälja dykarn.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Tack för svar! Efterom B&R inte är lika poppis i Sverige är det kanske klokare att sälja internationellt?
Jag vet inte hur poppis de är i övriga världen men så kan det vara.
Men om jag köper en klocka av handlare så ingår garanti och ångerrätt. Handlaren kan vara etablerad med goda omdömen.
Är du säljaren så finns inget sådant och du kan därför inte ta lika mycket betalt och är inte en lika attraktiv säljare.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Jag har en fundering gällande 03-92 Diver. Enligt B&R så är gummit enbart i storlek M, 6-7 inches
Verkar väldigt kort, min handled mäter ca 19cm. Någon som äger eller testat denna som kan bekräfta att bandet är så kort?
ED6B8435-EAEF-400D-8D1F-97F169684B0F.png
 
Topp