Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg! Hade dock gjort ett bandbyte rätt snabbt. Tavlan är som du säger rätt lik en panerai, men äsch!BR123? Jävligt snygga, men är det för likt Panerai? Någon som äger eller har klämt på heritage 123?
![]()
Snygg! Hade dock gjort ett bandbyte rätt snabbt. Tavlan är som du säger rätt lik en panerai, men äsch!
Jag provade en av de fyrkantiga på Franks ur. Den var med kvartsverk och en mellanstorlek. Den satt och kändes kanon. Sen såg den kanon ut också. Jag gillar verkligen den formen. Kanske inte som endaklocka men som komplement. Jag upplevde också kvalitén som bra. Så med det sagt, nej jag har inte provat den på bilden.Har funderat på den här, faktiskt. Finns det någon här som har den/erfarenhet av den och vill dela med sig lite?
![]()
Trevligt, kanske är något att köpa dåJag provade en av de fyrkantiga på Franks ur. Den var med kvartsverk och en mellanstorlek. Den satt och kändes kanon. Sen såg den kanon ut också. Jag gillar verkligen den formen. Kanske inte som endaklocka med som komplement. Jag upplevde också kvalitén som bra. Så med det sagt, nej jag har inte provat den på bilden.
Min far har rätt små handleder, problemet han hade var att armbandet för stort så han blev tvungen att köpa ett mindre. Annars tycker både jag och min far att BR 03-92 sitter bra på handleden. ”Luggarna” sitter som sagt tätt inpå klockan!Denna var ju grymt snygg. Är riktigt sugen men osäker på storleken, har ganska små handleder
![]()
Den är 42 mm den där. Mer blir det om man mäter på diagonalen. En fyrkantig klocka sticker ju ut lite bara på grund av formen så jag skulle rekommendera att prova storleken mindre som är 39 mm. 39 mm satt perfekt på mig och storleken gav tillräckligt stort blickfång. Det är nog bra att prova båda storlekarna. Annars är det en riktigt läcker klocka som jag hoppas köpa någon dag.Denna var ju grymt snygg. Är riktigt sugen men osäker på storleken, har ganska små handleder
![]()
Egentligen sticker den inte ut mer än någon annan klocka som är 42mm, vad jag anser! Över handleden sticker den inte ut mer och inte kryper den längre emot handleden heller.Den är 42 mm den där. Mer blir det om man mäter på diagonalen. En fyrkantig klocka sticker ju ut lite bara på grund av formen så jag skulle rekommendera att prova storleken mindre som är 39 mm. 39 mm satt perfekt på mig och storleken gav tillräckligt stort blickfång. Det är nog bra att prova båda storlekarna. Annars är det en riktigt läcker klocka som jag hoppas köpa någon dag.
Den där Divermodellen finns väl inte i 39mm utförande?Den är 42 mm den där. Mer blir det om man mäter på diagonalen. En fyrkantig klocka sticker ju ut lite bara på grund av formen så jag skulle rekommendera att prova storleken mindre som är 39 mm. 39 mm satt perfekt på mig och storleken gav tillräckligt stort blickfång. Det är nog bra att prova båda storlekarna. Annars är det en riktigt läcker klocka som jag hoppas köpa någon dag.
Det vet jag inte. Jag syftade på den fyrkantiga modellen som helhet, men är det bara dykarmodellen som är aktuell, finns bara den. Det finns några varianter att välja på om man tittar på B&R fyrkantiga sortiment, men väldigt få om man tittar bara på BR 03-92. Jag försöker bredda tanken så det kommer upp nya möjligheter.Den där Divermodellen finns väl inte i 39mm utförande?
Den blir större eftersom diagonalen är större än på en rund klocka. Sen menar jag att en fyrkantig klocka drar till sig fler blickar än en rund. Det är de faktiska måtten och den av andra upplevda formen som samverkar. Det kanske är helt ok med 42 mm och då är det väl bra, annars finns det 39 mm också även om det inte blir just den modellen. Det får den som köper klockan avgöra vad som känns bäst.Egentligen sticker den inte ut mer än någon annan klocka som är 42mm, vad jag anser! Över handleden sticker den inte ut mer och inte kryper den längre emot handleden heller.
Tänker du på marianergraven?Den som är tät ända ned till bottnen av marijuana gruvan är störthäftig![]()
Den med.Tänker du på marianergraven?https://sv.wikipedia.org/wiki/Marianergraven
Jag förstår inte riktigt men det är kanske inte meningen. Är det dimmigt där du är nu?Den med.
Var bara på skojfriskt humör och ville se efter ifall någon skulle reagera, peace klockbroderJag förstår inte riktigt men det är kanske inte meningen. Är det dimmigt där du är nu?
Det är nog bara jag som är trög och associerar utifrån min livserfarenhet. No hard feelings.Var bara på skojfriskt humör och ville se efter ifall någon skulle reagera, peace klockbroder![]()
Du måste se fel.En sak undrar jag dock med den klockan, kräver Bell & Ross att man skickar in klockan till dem för batteribyte ?
Det jag menar är, garanterar de 11100 meters täthet även om någon utanför deras fabrik har bytt batteri ?
Googla 'Hydromax' och allt blir glasklart !Du måste se fel.Du läser fot som meter och lägger till en nolla på det. Då blir det logiskt. Den klarar 300 m så den är inte vacker när den når Marianergravens botten.
Aah oki.. jag är själv riktigt sugen på 03-92 i dykarutförandet.. och skulle gärna se den något mindreDet vet jag inte. Jag syftade på den fyrkantiga modellen som helhet, men är det bara dykarmodellen som är aktuell, finns bara den. Det finns några varianter att välja på om man tittar på B&R fyrkantiga sortiment, men väldigt få om man tittar bara på BR 03-92. Jag försöker bredda tanken så det kommer upp nya möjligheter.![]()
Aha, du tänker på Ecco golfskor. Sen var det nåt om pumpar men dem klickade jag aldrig på. Ha ha, roligt är det men jag vet inte om något känns så klart. Vi släpper det nuGoogla 'Hydromax' och allt blir glasklart !
Jaha, då förstår jag din ingång. Jag tycker själv att det är en cool modellserie, men jag har inte kommit längre än så. Jag fick upp ögonen för märket när de i våras släppte två riktigt snygga modeller med vita tavlor ihop med flygreklam.Aah oki.. jag är själv riktigt sugen på 03-92 i dykarutförandet.. och skulle gärna se den något mindre..har haft 3st 03-92 tidigare (icke dyk då)
Jaha, jag missuppfattade dig något!Den blir större eftersom diagonalen är större än på en rund klocka. Sen menar jag att en fyrkantig klocka drar till sig fler blickar än en rund. Det är de faktiska måtten och den av andra upplevda formen som samverkar. Det kanske är helt ok med 42 mm och då är det väl bra, annars finns det 39 mm också även om det inte blir just den modellen. Det får den som köper klockan avgöra vad som känns bäst.
Jag är också från Norberg och förstår precisDen som är tät ända ned till bottnen av marijuana gruvan är störthäftig![]()
Nu @Equilibrium kom det in en tolk från NorbergJag är också från Norberg och förstår precis
Till topic:
Var lite sugen på en kvadratisk B&R för något/några år sedan. Av en händelse så gick jag förbi en butik på en flygplats. (Kan det ha varit Charles de Gaulle?)
Upplevelsen där var att det såg vulgärt ut och jag bemödade mig inte ens att be personalen om att få prova.
Blev lite nedslagen och besviken måste jag erkänna.
Nu har jag dock kommit till en punkt i klockfjanterierna att jag vill ha in något mer udda i lådan.
Kanske skulle man testa den mindre modellen dessa?
Finns det några ws på 39mm?
Är rädd att det blir stort i alla fall.
Gillar denna
![]()
![]()
![]()