• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Berätta om ert värsta klockköps minne!

Fritten

Breitling
Haha...den där händelsen hade jag ju förträngt :p! Håller med dig, så här i efterhand så är det både sjukt kul och fantastiskt rolig händelse att ha varit med om!
Haha jag förstår. Vissa upplevelser är jobbiga men med tiden blir det en bra historia och rolig att tänka tillbaka på. Inte varje dag man knallar in hos seiko AD och ska kolla på klocka men det spårar ut totalt. Ägaren slår sig blodig, man blir strypt och bannlyst från köpcentret :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Underbar bump, hade lika gärna kunnat vara ett avsnitt av Curb Your Enthusiasm eller Seinfeld :D


Hehe....är fan sant det, är själv stor fan av just Seinfeldt, kanske skulle sälja denna historia till någon storserie :p.



Haha jag förstår. Vissa upplevelser är jobbiga men med tiden blir det en bra historia och rolig att tänka tillbaka på. Inte varje dag man knallar in hos seiko AD och ska kolla på klocka men det spårar ut totalt. Ägaren slår sig blodig, man blir strypt och bannlyst från köpcentret :D

Mina polar skrattar fortfarande åt denna incidenten, jag med för den delen. Det roliga är väl att dom säger att det kan bara hända dig Affe, var ju inte den första gången jag hamnade i en sådana här situationer.



Här har ni en till anekdot! Den är kanske t.o.m bättre än den jag berättat här!

https://klocksnack.se/threads/ot-anekdot-lördag-plus-lite-helg-mys-yoa.13679/#post-245581



Mina kollegor tror att jag är efterbliven, skrattade rakt ut här över skrivbordet! MOHAHAHAHAHA!


Bara Gött att man kan bjuda på sig själv och att andra kan få sig ett gott skratt, Hehe!
 
Senast ändrad:

Bjornvon

Omega
Resa till Stockholm, plattan, säljare kom utan box.. nada. Annons = fullset. Jag gick iväg med raska steg.:mad:
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Fantastik story! även spännande o köpa två klockor samtidigt som man egentligen inte vill ha... :) (skulle säkert kunna hända oss alla!)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har inte läst hela tråden så någon kanske redan har kommenterat det men KKK Supermarket? 😱
 

roikka

Omega
Jag har inte läst hela tråden så någon kanske redan har kommenterat det men KKK Supermarket? 😱
Perfekt när man har slut på huvor med hål!

Är inte helt hundra men jag tror att det syftar på det olika butiksstorlekarna: K-Market/K-Supermarket/K-Citymarket. Typ som ICA nära -> kvantum -> Maxi. Har dock aldrig reagerat på det i min roll som halvfinsk turist.

Mitt värsta klockköp var när jag budade hem en Leijona-klocka från Ebay. Annonsen var på tyska men man såg ju tydligt på bilderna att den var riktigt fin. För er som har köpt en Leijona så vet ni att de vanligtvis går för 200-300. Har sällan sett en Leijona gå för mer än så. Jag betalade runt €50 så det kanske var lite överpris, men det var ju ändå mint condition.

Efter några dagars väntan så går jag in på eBay för att se hur det går med leveransen. När jag klickar på annonsen så ser jag att det står ”Damen uhr”. ”Vad betyder det?”, tänker jag och klickar på beskrivningen och läser ”23 mm” samtidigt som jag svär för mig själv. Där och då inser jag att jag har vaskat en femhundring på en klocka som är stor som en tumme. När klockan väl anländer så visar sig mina farhågor stämma, det är en minimal klocka som man kan ha på tummen.

När jag ska lämna ett omdöme så slås jag av tanken ”bilderna är ju en del av beskrivningen” och ger det lägsta betyg min svenska halva tillåter mig; neutralt. ”Där fick den jäveln” tänker jag.

Mindre än en timme senare svarar tysken. Han är rosenrasande och svarar något i stil med ”ACHTUNG! READ DAS DESCRIPTIONZEITUNG. I WILL REPORT YOU”. Det slutade med att han lyckades få bort omdömet genom att kontakta eBay. Om jag inte svarade inom typ 30 dagar så skulle omdömet tas bort. Eftersom jag var skyldig till det tysken anklagade mig för så vågade jag inte riktigt fortsätta vår beef. Vanligtvis är jag en rättshaverist av rang när jag har rätt. Ex: har just nu ett pågående ärende hos Klarna angående en betalning om ca 200 kr (de säger att jag inte har betalat, trots att de har fått bevis och relativt enkelt borde kunna kolla upp det).

Btw. Magisk trådstart @Affe
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Perfekt när man har slut på huvor med hål!

Är inte helt hundra men jag tror att det syftar på det olika butiksstorlekarna: K-Market/K-Supermarket/K-Citymarket. Typ som ICA nära -> kvantum -> Maxi. Har dock aldrig reagerat på det i min roll som halvfinsk turist.

Mitt värsta klockköp var när jag budade hem en Leijona-klocka från Ebay. Annonsen var på tyska men man såg ju tydligt på bilderna att den var riktigt fin. För er som har köpt en Leijona så vet ni att de vanligtvis går för 200-300. Har sällan sett en Leijona gå för mer än så. Jag betalade runt €50 så det kanske var lite överpris, men det var ju ändå mint condition.

Efter några dagars väntan så går jag in på eBay för att se hur det går med leveransen. När jag klickar på annonsen så ser jag att det står ”Damen uhr”. ”Vad betyder det?”, tänker jag och klickar på beskrivningen och läser ”23 mm” samtidigt som jag svär för mig själv. Där och då inser jag att jag har vaskat en femhundring på en klocka som är stor som en tumme. När klockan väl anländer så visar sig mina farhågor stämma, det är en minimal klocka som man kan ha på tummen.

När jag ska lämna ett omdöme så slås jag av tanken ”bilderna är ju en del av beskrivningen” och ger det lägsta betyg min svenska halva tillåter mig; neutralt. ”Där fick den jäveln” tänker jag.

Mindre än en timme senare svarar tysken. Han är rosenrasande och svarar något i stil med ”ACHTUNG! READ DAS DESCRIPTIONZEITUNG. I WILL REPORT YOU”. Det slutade med att han lyckades få bort omdömet genom att kontakta eBay. Om jag inte svarade inom typ 30 dagar så skulle omdömet tas bort. Eftersom jag var skyldig till det tysken anklagade mig för så vågade jag inte riktigt fortsätta vår beef. Vanligtvis är jag en rättshaverist av rang när jag har rätt. Ex: har just nu ett pågående ärende hos Klarna angående en betalning om ca 200 kr (de säger att jag inte har betalat, trots att de har fått bevis och relativt enkelt borde kunna kolla upp det).

Btw. Magisk trådstart @Affe


Härlig story @roikka, och tack för förklaringen beträffande KKK, kanske är en klen tröst beträffande klockan du köpte, men min Tyska är också Ur-usel ;) 😂 🤘!
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Mitt värsta minne är väl alla klockor man inte köpte o ångrat sig efter att den sålts till annan person.
Inser att jag är junior inom ”köpa klockor”…😎
 

OSBA

Omega
2-Faktor
🤣
Fantastiskt att denna tråd bubblat upp. Sitter tårögd och hoppas ingen hörde mitt kvävda skratt i kontorslandskapet. Såg framför mig hur denna blandning av kapten Haddock och Rubeus Hagrid på flugsvamp med sönderskuren hand kastar ut vår skribent. Tack @Affe för att du delade med dig!
 
Topp