Morsan funderar på en BMW 120i från 2006. Har vi någon som kan säga något om den modellen? Dyra typfel? Hade de kamkedjeproblem även på den motorn tro?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fantastisk bil och hade det inte varit för den livmoderröda inredningen så kunde jag helt klart ha varit spekulant trots det germanska ursprunget
Mvh
Ola G
@Anders ForsbergHaha, ja smaken är ju delad precis som baken och vi drar alla våra paralleller tydligen
Själv tycker jag färgen på inredningen är hur läcker som helst. Trodde nästan du skulle tycka detsamma iom vurmandet för engelska bilar. Där är det ju inte direkt ovanligt att se liknande kulörer. Vackert som bara den enligt mig.
@Anders Forsberg
I mina hemtrakter är där en (lokal)känd antikhandlare som hade en sånhär som bruksbil
Morsan funderar på en BMW 120i från 2006. Har vi någon som kan säga något om den modellen? Dyra typfel? Hade de kamkedjeproblem även på den motorn tro?
Ser lite ut som ett spindelverk man ser i fickur från 1700-talet.Detta borde ju definitivt passa på detta forum.
Original klockan i min '71 Ranchero.
Den fungerar! Men pinnen för att ställa har bara varit instucken i hålet utan att göra något.
Tog isär instrumenteringen för att helt ärligt, den är katastrofal. Så en snabbrenovering blir det.
Men jag fann varför pinnen inte fungerade! Så en tvätt och försöka få ihop det igen så kanske jag kan ställa klockan på bilen sen! Det behövs för den går lite för fort
En tvätt av linsen behövs också. Jämförelse
Bilder på urverket
Precis, 150hk. Tack!2006, är det 150 hästar? Den är ok.
170 hk varianten som jag tror kom 2007 är däremot inte bra... massor med problem på den.
Antagar att det är den simolaste typen av alla som existerarSer lite ut som ett spindelverk man ser i fickur från 1700-talet.
Vägde mellan denna och en äldre Lexus RX, ångrar mig idagJapanskt min vän
Kom över hit, där gräset är grönare och kvinnorna är vackra!
Förstår din frustration. Men auto P broms måste inaktiveras på vintern, handbroms ska helt enkelt inte användas på vintern.
Frustrationen med låskistor känner jag igen. Min Lincoln hade fullkomligt odugliga låskistor som gjorde precis sådär flera gånger varje vinter. Frustrationen är brutal.
Ja det går precis som vanligt,åt helveteVägde mellan denna och en äldre Lexus RX, ångrar mig idag
Är benägen att hålla med angående att den känns slö. Körde en 718 gts en dag och tyckte den var ruskigt rolig och grym på alla sätt och vis!Efter att ha suktat efter Porsche sedan tonåren finns nu ekonomin med marginal att införskaffa en.
Provkörde nya Boxster 718 med PDK i helgen och ja.... Vilket antiklimax. Bilen kändes bullrig och slö.
Lådan svarade väldigt långsamt på kick- down i autoläge och droppar sedan 2-3 växlar för att varva max, trots att mest vrid finns lägre i varvtalet tack vare turbon. Snacka om att kalibrera lådan fel gentemot motorns kraftspektrum.
Känslan i chassi och styrning var inte heller imponerande. Morsans BMW 120 från 2016 upplever jag svarar minst lika bra på input.
Så, något säger mig att en 981 är det bättre köpet med en mer linjär krafttillförsel. Men har även börjat spåna på TT med S-tronic och quattro...
Missförstå mig rätt. Riktigt schysst bil, men roligare eller upplevt mer "speciell" än en Golf R MKVII tyckte jag inte.
Vad säger panelen? Ni som äger 718, är ni nöjda? Måste man satsa på "S" för att ens känna att man sitter i något speciellt? Är jag totalt ute och cyklar?
Mvh.
Jag köpte min 981 S (Cayman) förra året och tittade inte ens på 718 då jag ville ha 6 cylindrar. Jag har inte ångrat det valet... vad hade 718 för utrustning? Min har sport chrono och pasm och jag saknar inget från chassi och styrrespons.Efter att ha suktat efter Porsche sedan tonåren finns nu ekonomin med marginal att införskaffa en.
Provkörde nya Boxster 718 med PDK i helgen och ja.... Vilket antiklimax. Bilen kändes bullrig och slö.
Lådan svarade väldigt långsamt på kick- down i autoläge och droppar sedan 2-3 växlar för att varva max, trots att mest vrid finns lägre i varvtalet tack vare turbon. Snacka om att kalibrera lådan fel gentemot motorns kraftspektrum.
Känslan i chassi och styrning var inte heller imponerande. Morsans BMW 120 från 2016 upplever jag svarar minst lika bra på input.
Så, något säger mig att en 981 är det bättre köpet med en mer linjär krafttillförsel. Men har även börjat spåna på TT med S-tronic och quattro...
Missförstå mig rätt. Riktigt schysst bil, men roligare eller upplevt mer "speciell" än en Golf R MKVII tyckte jag inte.
Vad säger panelen? Ni som äger 718, är ni nöjda? Måste man satsa på "S" för att ens känna att man sitter i något speciellt? Är jag totalt ute och cyklar?
Mvh.
Kul! Den hade ”allt”.Jag köpte min 981 S (Cayman) förra året och tittade inte ens på 718 då jag ville ha 6 cylindrar. Jag har inte ångrat det valet... vad hade 718 för utrustning? Min har sport chrono och pasm och jag saknar inget från chassi och styrrespons.
MX5 och lätta bilar i all ära men en V8 är en V8.
Vet inte om jag kan hålla mig längre.... Ja jag vet att höger sida säckar lite på mussen, hade precis monterat tillbaka min H-pipe och inte dragit åt ordentligt!
Vi får styra upp något!Endast få fyror låter och de sitter oftast i gamla rally Escorter eller BMW M3or. Resterande låter bara som kakburkar tycker jag.
Du har ju videobevis på hur bra en jänke V10 skriker
Får ta och hyra in dig så du kan filma och ta upp ljudet från den riktigt väl!
Fyfan den inredningen hade jag inte ens vågat sitta i ens med skyddskläder på@Anders Forsberg Denna har jag dreglat över hela vintern, kan inte den vara något? A-fucking-mazing inredning.
Oldsmobile Toronado Brougham Cupé 7.5V8Hydra-Matic218hk säljes i Stockholms stad - Blocket
89000 kr - Bilar - Stockholms stad - Nedsatt från: 99 000kr, VI RESERVERAR OSS FÖR EVENTUELLA FELSKRIVNINGAR I ANNONSTEXTEN !! VI ÄVEN KÖPER/BYTER IN DIN NU...www.blocket.se
Gärna! Vore så sjukt fränt! Mobilkamera får inte upp ljudet alls. Låter som en traktor på tomgång och bara sprakar när mam varvar.Vi får styra upp något!
Jakten är minst lika rolig som det verkliga köpet i min mening. Lycka till.Kul! Den hade ”allt”.
Svårt att beskriva känslan av slöhet men tror mycket beror på kalibreringen av PDKn kontra var kraften faktiskt finns i registret.
Hoppas på möjlighet att köra en 981 / 981 S inom kort
Idag bär det av att köra en Audi TTS MK2 med manuell låda. Har inga höga förväntningar men vi får se. ...
@Anders Forsberg Denna har jag dreglat över hela vintern, kan inte den vara något? A-fucking-mazing inredning.
Oldsmobile Toronado Brougham Cupé 7.5V8Hydra-Matic218hk säljes i Stockholms stad - Blocket
89000 kr - Bilar - Stockholms stad - Nedsatt från: 99 000kr, VI RESERVERAR OSS FÖR EVENTUELLA FELSKRIVNINGAR I ANNONSTEXTEN !! VI ÄVEN KÖPER/BYTER IN DIN NU...www.blocket.se
Ändå imponerande ingenjörskonst att lyckats klämma ut så lite som 218 hk från en 7.5-litersmotor! Bara i Amerikat pojkar!@Anders Forsberg Denna har jag dreglat över hela vintern, kan inte den vara något? A-fucking-mazing inredning.
Oldsmobile Toronado Brougham Cupé 7.5V8Hydra-Matic218hk säljes i Stockholms stad - Blocket
89000 kr - Bilar - Stockholms stad - Nedsatt från: 99 000kr, VI RESERVERAR OSS FÖR EVENTUELLA FELSKRIVNINGAR I ANNONSTEXTEN !! VI ÄVEN KÖPER/BYTER IN DIN NU...www.blocket.se
1976, smogtidernas era.Ändå imponerande ingenjörskonst att lyckats klämma ut så lite som 218 hk från en 7.5-litersmotor! Bara i Amerikat pojkar!
Toronado var en extremt udda skapelse på många sätt och vis.Jag har alltid haft en liten crush på Toronado. Är man för ängslig för ovanstående så är den här ju riksfet. Mer mos också. För övrigt är jag svag för stora puffror med lågt effektuttag. Har en Pininfarina-skapelse hemma med 7-liters sexa på sköna 110 hk.