• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Donkii

Boushh
2-Faktor
Typ samma lika, upplevs likadant. Jag hade inte tvekat.
Screenshot_20210505_195917.jpg

Screenshot_20210505_195934.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
En Tarraco med 200hk har de ju bara sett på bild. Sån lyx som tjänstebil finns inte i Danmark ;) Det var väl inte allt för länge sedan som Suzuki Baleno var Danmarks mest sålda bil...
Sålde ett gäng beggade V90 varje år till ett danskt bolag med filial i Sverige. De fick inte kosta mer än 280k osv och det stack i ögonen på cheferna i Danmark då V90 klassades som riktiga direktörs kärror :D
 
Till alla som kör en 996 och är i behov av en original front för renovering...hit me up. Jag har en liggandes som kan avyttras/bytas mot ngt trevligt.
 

Bilagor

  • IMG-20210410-WA0003.jpg
    IMG-20210410-WA0003.jpg
    124.8 KB · Visningar: 40

LS

Panerai
2-Faktor
Däckdjungeln… Köpte för ett tag sedan 19” fälgar till min Cayman för att köra Cup 2-däck på för bandagar. ”Tyvärr” var dessa så mycket snyggare än 18” som sitter på nu att jag bestämt mig för att köra 19” som vardagsfälgar med gatdäck på. Cup 2 finns inte i min dimension i 18”. Nu är frågan om jag ska köpa ytterligare ett par 19” och sälja mina 18”, eller hitta andra R-däck i 18”.

Yokohama 052, Nankang NS-2R och Pirelli Trofeo R verkar finnas i 18” och rätt dimension. Hur står sig dessa jämfört med Cup 2? Vill gärna att däcken är relativt snälla och inte heller tar slut på ett par enstaka bandagar. Cup 2 verkar väldigt bra på det sättet.

Har inga ambitioner att bli snabbast runt någon bana men vill gärna ha ett däck som håller bättre än mina p-zero gjorde. Senast upplevde jag att jag faktiskt kunde pressa dem så mycket att temperaturen stack och de blev ganska hala och slets relativt mycket. Inbillar mig att mer racing-anpassade däck klarar temperaturen och belastningen bättre.

@MaziK @Vesper eller någon annan racingförare kanske har någon input? :)
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Däckdjungeln… Köpte för ett tag sedan 19” fälgar till min Cayman för att köra Cup 2-däck på för bandagar. ”Tyvärr” var dessa så mycket snyggare än 18” som sitter på nu att jag bestämt mig för att köra 19” som vardagsfälgar med gatdäck på. Cup 2 finns inte i min dimension i 18”. Nu är frågan om jag ska köpa ytterligare ett par 19” och sälja mina 18”, eller hitta andra R-däck i 18”.

Yokohama 052, Nankang NS-2R och Pirelli Trofeo R verkar finnas i 18” och rätt dimension. Hur står sig dessa jämfört med Cup 2? Vill gärna att däcken är relativt snälla och inte heller tar slut på ett par enstaka bandagar. Cup 2 verkar väldigt bra på det sättet.

Har inga ambitioner att bli snabbast runt någon bana men vill gärna ha ett däck som håller bättre än mina p-zero gjorde. Senast upplevde jag att jag faktiskt kunde pressa dem så mycket att temperaturen stack och de blev ganska hala och slets relativt mycket. Inbillar mig att mer racing-anpassade däck klarar temperaturen och belastningen bättre.

@MaziK @Vesper eller någon annan racingförare kanske har någon input? :)

Har bara erfarenhet av Toyo 888 och Kumho V70A - upplevt bägge som väldigt bra och att de håller fint, men Kumho som något vassare/snabbare på min bil, kan dock inte jämföra dem mot Cup2/Cup 2R.
 

Vesper

Rolex
Däckdjungeln… Köpte för ett tag sedan 19” fälgar till min Cayman för att köra Cup 2-däck på för bandagar. ”Tyvärr” var dessa så mycket snyggare än 18” som sitter på nu att jag bestämt mig för att köra 19” som vardagsfälgar med gatdäck på. Cup 2 finns inte i min dimension i 18”. Nu är frågan om jag ska köpa ytterligare ett par 19” och sälja mina 18”, eller hitta andra R-däck i 18”.

Yokohama 052, Nankang NS-2R och Pirelli Trofeo R verkar finnas i 18” och rätt dimension. Hur står sig dessa jämfört med Cup 2? Vill gärna att däcken är relativt snälla och inte heller tar slut på ett par enstaka bandagar. Cup 2 verkar väldigt bra på det sättet.

Har inga ambitioner att bli snabbast runt någon bana men vill gärna ha ett däck som håller bättre än mina p-zero gjorde. Senast upplevde jag att jag faktiskt kunde pressa dem så mycket att temperaturen stack och de blev ganska hala och slets relativt mycket. Inbillar mig att mer racing-anpassade däck klarar temperaturen och belastningen bättre.

@MaziK @Vesper eller någon annan racingförare kanske har någon input? :)
Cup 2 upplever jag som ett bra allaround däck med många bandagar i sig, skulle nog fixa fälgar som passar. Trofeo är ett fantastiskt däck och snabbt men inte alls samma livslängd som cup2, dessutom livsfarliga i regn.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Trevligt utförande med smal, galvad kaross. Ser ut att vara lite färgdiff på åtminstone vänster framskärm, sånt är ju lite drygt om man inte kan titta på innan köp:)

En hel rad roliga Porschar på auktion där för övrigt!

Högen från Mats i Falun är ju helt sanslös. Galet mycket dreggel.

Men även några till roligt byggda ’R’, ’ST’ etc. som går på autokton nu.
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Däckdjungeln… Köpte för ett tag sedan 19” fälgar till min Cayman för att köra Cup 2-däck på för bandagar. ”Tyvärr” var dessa så mycket snyggare än 18” som sitter på nu att jag bestämt mig för att köra 19” som vardagsfälgar med gatdäck på. Cup 2 finns inte i min dimension i 18”. Nu är frågan om jag ska köpa ytterligare ett par 19” och sälja mina 18”, eller hitta andra R-däck i 18”.

Yokohama 052, Nankang NS-2R och Pirelli Trofeo R verkar finnas i 18” och rätt dimension. Hur står sig dessa jämfört med Cup 2? Vill gärna att däcken är relativt snälla och inte heller tar slut på ett par enstaka bandagar. Cup 2 verkar väldigt bra på det sättet.

Har inga ambitioner att bli snabbast runt någon bana men vill gärna ha ett däck som håller bättre än mina p-zero gjorde. Senast upplevde jag att jag faktiskt kunde pressa dem så mycket att temperaturen stack och de blev ganska hala och slets relativt mycket. Inbillar mig att mer racing-anpassade däck klarar temperaturen och belastningen bättre.

@MaziK @Vesper eller någon annan racingförare kanske har någon input? :)S

Haha - slippery slope där
 
  • Like
Reactions: LS

Chuck

Patek
2-Faktor
Är detta en individual färg?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Är detta en individual färg?
BMW "Merlot red", det är en ordinarie färg. https://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=44340
 
Topp