• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Usch för bilsälj på blocket. Vad är det här för skit?! Fått kanske 20 meddelanden på min bil och antingen har det varit skambud eller uppenbara lurendrejeri.

Typ denna som ville få mig betala för en bilhistorikrapport på 200kr som ger ut information man får av transportstyrelsen gratis…

6D450247-0F60-464D-ACCB-B398263983F4.png
0C1884B1-5F53-4A7B-ACFF-008B6D805E6A.png
4BFEB5D4-9F3F-4AFE-A438-86E09D946D5C.png

Senast ändrad:
Usch för bilsälj på blocket. Vad är det här för skit?! Fått kanske 20 meddelanden på min bil och antingen har det varit skambud eller uppenbara lurendrejeri.

Typ denna som ville få mig betala för en bilhistorikrapport på 200kr som ger ut information man får av transportstyrelsen gratis…

Är väl inget nytt att det är en plåga att sälja bil på blocket, vill man tjäna några slantar istället för att byta in hos bilhandlare får man tyvärr sålla rejält samt utstå däcksparkning och rejäla omotiverade prutningar på plats. Som att sälja en dyr klocka på blocket, fast värre typ.

Efter mitt senaste sälj utav bil på blocket (som jag fick extremt bra hjälp med här på forumet!) så har jag gett upp helt. Vidrigt...

Är väl inget nytt att det är en plåga att sälja bil på blocket, vill man tjäna några slantar istället för att byta in hos bilhandlare får man tyvärr sålla rejält samt utstå däcksparkning och rejäla omotiverade prutningar på plats. Som att sälja en dyr klocka på blocket, fast värre typ.
Nej, första gången jag säljer bil. Verkar luta sig mot Hedin Bil då, har tid för värdering där nästa vecka. Ger mig 7 dagar att sålla igenom resterande intressenter som kommer, annars blir det Hedin Bil.

Nej, första gången jag säljer bil. Verkar luta sig mot Hedin Bil då, har tid för värdering där nästa vecka. Ger mig 7 dagar att sålla igenom resterande intressenter som kommer, annars blir det Hedin Bil.
Kolla med Riddermark och/eller Cardrop. Sålt 4st via Riddermark och varit nöjd, nu häromveckan sålde jag igen och då gav Cadrop x tusen mer. Riddermarks affärer har tagit en 20 min och Cardrop tog några dagar mht deras koncept.

Dock lika nöjd med båda när det kmr till att sälja bil, fått mer än hos andra aktörer.

Kolla med Riddermark och/eller Cardrop. Sålt 4st via Riddermark och varit nöjd, nu häromveckan sålde jag igen och då gav Cadrop x tusen mer. Riddermarks affärer har tagit en 20 min och Cardrop tog några dagar mht deras koncept.

Dock lika nöjd med båda när det kmr till att sälja bil, fått mer än hos andra aktörer.
Tack, ska kolla på de alternativen!

Sålde nyss en mc via blocket. Om första meddelandet är ett skambud eller prutförsök behöver man inte ens bemöda sig om att svara.
Inleds däremot konversationen med en relevant fråga om objektet utan att nämna priset så är det värt ett försök.

Låter uppenbarligen som att hen bara försökte få dig att ge pengar till sajten och sen dra sig ur. Annars skulle hen väl bara kunnat betala historikexperten själv och få utdraget om det var så viktigt.

Skitjobbigt folk på blocket. Hade min bil ute i ca 4 månader pga av att jag fick dålig magkänsla av många intresserade. Slutade med att jag fick bra betalt av en kvinna som bodde några mil bort och gav mig bra magkänsla, är värt mycket tycker jag.

fan fälgarna jag beställde skulle inte tillverkas förrens i Februari 2022 @Edin kom att tänka på dina 15v, så har avbokat!
Jag är den jag är och orkar inte vänta så jag beställer i en annan färg och hoppas det funkar bra :D

Beställt "rakt" mellanrör med..... hoppas det inte blir för mycket rice hahahaha

fan fälgarna jag beställde skulle inte tillverkas förrens i Februari 2022 @Edin kom att tänka på dina 15v, så har avbokat!
Jag är den jag är och orkar inte vänta så jag beställer i en annan färg och hoppas det funkar bra :D

Beställt "rakt" mellanrör med..... hoppas det inte blir för mycket rice hahahaha
Februari -22?!? Skulle dom leta upp en metallutvinningsgruva innan? :oops:

Det var sagt 8 veckor när jag beställde och det var ju ok men nu är vi uppe på det dubbla. Om jag avbokar och beställer någon annan stans kommer jag inte få de tidigare i vart fall så är ganska lönlöst just nu att avboka. Jobbiga är bara att jag med stor sannolikhet kommer att ha renoverat fälgarna för en så där 20-30k och inte ha en bil att ha dom till i slut ändan. Ska jag byta bil får jag i stort sett endast byta till Bmw e91 eller F31 (ska jag byta måste det vara till kombi) för annars är jag torsk...

Finns det fortfarande företag som bygger billjud?

Tar i så fall tacksamt emot förslag. Känner att det behövs mer bas i Teslan!

Har haft min F31 LCI i drygt ett år och är väldigt nöjd, funkat felfritt hittills dock har jag har börjat snegla på en G31 och självklart M sportpaket. Någon som har haft en F31 LCI men kör nu en G31 och kan berätta mer om för och nackdelar förutom storleken?
Anledningen är att jag vill ha en lite större bil men gillar min f31 väldigt mycket och har inget emot att behålla och åka lite trångt istället😅

Bilagor

• FEE6199F-5FD2-416C-9D45-679473613259.jpeg
    FEE6199F-5FD2-416C-9D45-679473613259.jpeg
    597.5 KB · Visningar: 34
Har haft min F31 LCI i drygt ett år och är väldigt nöjd, funkat felfritt hittills dock har jag har börjat snegla på en G31 och självklart M sportpaket. Någon som har haft en F31 LCI men kör nu en G31 och kan berätta mer om för och nackdelar förutom storleken?
Anledningen är att jag vill ha en lite större bil men gillar min f31 väldigt mycket och har inget emot att behålla och åka lite trångt istället😅
Jag hade en F31 lci m sport och bytte till G31 ett par månader. Senaste 5 serien som vi pratar om är förmodligen den bästa någonsin enligt mig, stor skillnad från 3 serien som du kör idag, även om den heller inte är dålig. Körde min 16.000 mil på 3 år.
Det är inga nackdelar enligt mig på G31. Du får samma vassa köregenskaper som i en 3 serie men till komforten av en 7 serie.

Jag hade en F31 lci m sport och bytte till G31 ett par månader. Senaste 5 serien som vi pratar om är förmodligen den bästa någonsin enligt mig, stor skillnad från 3 serien som du kör idag, även om den heller inte är dålig. Körde min 16.000 mil på 3 år.
Det är inga nackdelar enligt mig på G31. Du får samma vassa köregenskaper som i en 3 serie men till komforten av en 7 serie.
Det låter bra, ska nog iväg och kolla på en nu i helgen.

G30/31 är verkligen en fantastiskt lyckad bil.

Finns det fortfarande företag som bygger billjud?

Tar i så fall tacksamt emot förslag. Känner att det behövs mer bas i Teslan!
Backes Ljudbyggeri på Ekerö. Mathias har uppgraderat ljudet i min bil, inkl snickrat ihop en baslåda som gjorde att man kände sig som 18 igen när man körde därifrån. Han är iaf seriös och duktig på det han gör.

Tillbaka
Topp