• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Volvo V70 P2
Ska man leta efter en väldigt fin med få mil, typ 10-14,000 mil? Dessa är svåra att hitta men kommer ibland.
Eller ska man bara ta en välvårdad med fler mil, typ 15-20k mil? Dessa är ju betydligt lättare att hitta.
En V70 P2 bör väl gå ganska långt om den är välvårdad?

Tänker en -08 Classic med 2.4-motorn på 170hk.
Det beror väl lite på vad du ska ha den till men det finns ju en uppsjö av olika modeller, men om vi begränsar oss till de framhjulsdrivna 2.4 så hade jag nog bara försökt hitta en så välskött bil som möjligt. Om den sen gått 10 eller 18’ mil spelar mindre roll, den som gått längre kanske har nyare kamrem? Det är ju ändå typ 25% av bilens värde.

Sista årsmodellen har aux-ingång (sladd) vilket en del kanske uppskattar?

De fick ju en facelift kring -05, så hitta helst en bil som har den uppdateringen. Det är egentligen inte SÅ kritiskt men med tanke på att det finns så många att välja på känns det logiskt att försöka hitta en sådan.

Det beror väl lite på vad du ska ha den till men det finns ju en uppsjö av olika modeller, men om vi begränsar oss till de framhjulsdrivna 2.4 så hade jag nog bara försökt hitta en så välskött bil som möjligt. Om den sen gått 10 eller 18’ mil spelar mindre roll, den som gått längre kanske har nyare kamrem? Det är ju ändå typ 25% av bilens värde.

Sista årsmodellen har aux-ingång (sladd) vilket en del kanske uppskattar?

De fick ju en facelift kring -05, så hitta helst en bil som har den uppdateringen. Det är egentligen inte SÅ kritiskt men med tanke på att det finns så många att välja på känns det logiskt att försöka hitta en sådan.
Ska vara en praktisk och komfortabel bil. Säljer min nuvarande BMW då jag ska börja studera och tar hellre pengarna jag får över där ifrån än bilen i sig. Kommer inte köra så värst mycket utan det blir mest handla mat och sånt. Med några längre fisketurer med kompisarna några gånger per år.

Vill alltså att den ska vara tillförlitlig, praktisk och komfortabel. Modernitet spelar ingen roll. Bara det är bra skit helt enkelt. Budget på 50-90k. Bör få ett mycket bra exemplar av den bilen för de pengarna.

Har kollat på andra bilar i klassen som är nyare, men jag känner inte direkt för en 2010 VW Passat 2.0 TDI och sånt tråkigt. Tar hellre gubbvolvon med rakfemman då.

Värt att tillägga är att jag med största sannolikhet kommer studera i norra Sverige. Så vintersäker bil är nödvändigt.

Senast ändrad:
En gammal Volvo.
7C47B327-6ED3-4494-90FE-A3475F312EB1.jpeg
En riktigt väldesignad modell, klockrena proportioner IMO.
Vilket skick du ser ut att ha den i!

Håller med, riktigt lyckad modell designmässigt! Den är fräsch, köpte av en äldre herre som haft den sen ny. Precis slagit om till 7000 mil.
Vilken lycka att få tag i ett sånt exemplar, färgen är ju grym! Kommer ihåg när man var runt 20 och polarn hade en i samma färg, en T5, den fick bekänna färg om man säger så, inget lätt liv.

Vilken lycka att få tag i ett sånt exemplar, färgen är ju grym! Kommer ihåg när man var runt 20 och polarn hade en i samma färg, en T5, den fick bekänna färg om man säger så, inget lätt liv.
Verkligen, inte så vanligt att dessa kommer ut, framförallt inte lågmilare. Kan tänka mig det, det är ju skaplig knuff i T5:an.

Buhu...Mina trösklar har ruttnat inifrån. Trots sommarkörd på Gotland sedan import från Tyskland för 17 år sedan.

Det säger en del om rostskydd på gamla Mazda...

20210623_225426.jpg
Rosten ar val en sak..men om detta ar bilens orginallack blir jag morkradd. Varre apelsinskalslack var det langesedan jag sag. Ar den garagelackad i morker daremot...

Stämmer bra! Ja jag fastnade direkt, bra stuk och lagom modifierad 😃

911 SC -80. Lite modifierad med bl.a. Bilstein RSR coilovers, bytta krängningshämmare, fjäderbensstag, momo prototipo ratt (viktigt 😁), bromsok från 911 turbo, grövre avgassystem 😊
Bra moddar:) Skulle säga att 930-oken smäller högst på min lista!

• Like
Reactions: EHR
jag är exalterad nya fälgar beställda. Ytterst ytterst onödigt, kommer blir riktig ricer-stuk på apelsinen men kommer blir grym (hoppas jag)

Grattis!
Själv väntar jag fortfarande på yttre fälgbanor till mina fälgar så jag kan börja rulla ståndsmässigt. Har ”bara” väntat 15 veckor…

Rosten ar val en sak..men om detta ar bilens orginallack blir jag morkradd. Varre apelsinskalslack var det langesedan jag sag. Ar den garagelackad i morker daremot...
Jo, undre delen av lacken, upp till halva dörrarna ser ut såhär. Är extra skydd från fabrik som man får tycka vad man vill om😃

Senast ändrad:

Likartade trådar

Tillbaka
Topp