Besparingar och effektivisering. Så klart.Det är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Besparingar och effektivisering. Så klart.Det är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.
![]()
Ja nåt sånt är det. De verkar ha byggt upp en enorm marknad för vindrutor. Som konsument har man ju inget val heller.Besparingar och effektivisering. Så klart.
Konstigt, jag byter på försäkringen när det händer och får riktigt Saint-Gobain-glas. Aldrig haft problem med dessa.Det är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.
![]()
Min förra ”vardagsbil” BMW så bytte jag ruta varje år. Sjukt men sant..Det är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.
![]()
Det är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.
![]()
Tunnare glas för att spara vikt och i nästa led bränsle ger denna utveckling. Du har fått skottet på sämsta möjliga plats på rutan, ute i kanten. Inte säkert att den spruckit upp så om det tagit mitt i. Men Ryds och CarGlass har ju gott om rutor så det löser sig nogDet är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.
![]()
Temperaturskillnad fick jag uppleva. I Frankrike när bilen bakats i 3 dagars i 30+ och jag drog igång AC på fullt. Hade ett stenskott från autobahn som istället blev en spricka, och jag fick hoppas hela vägen hem att jag inte skulle bli stoppad för det.Känns som nyare bilar som får stenskott spricker upp oftare/mer än på äldre bilar.
Beror ju till viss del att rutan är mer bärande av karossen än på gamla bilar.
Min Polo -00 fick stenskottssprickor vid minsta stenskott, medan min gamla v4 fick stenskott som inte blev större eller sprack upp alls (på flera år).
Står du i varmgarage så kan ju temperatur skillnaden (35-40graders skillnad på kort tid från 15-20minus till +20) få stenskott att spricka upp.
Grymt nice
Tror dock inte att den kommer till Europa
Annars hade en Circuit edt. varit mumma
![]()
2023 Toyota GR Corolla Has Everything We Want in a Hot Hatch
With 300 hp, a six-speed manual, and AWD, the GR Corolla makes it easy to forgive Toyota for not giving us the GR Yaris.www.caranddriver.com
Ja den är tyvärr en del kg tyngre än Yarisen.3 cylindrigt är kul och låter förvånansvärt argt och elakt, pluspoäng till Toyota där.
Men nästan 1500 kg låter mindre skoj.
MinnenLite för trevlig för att inte stanna och ta kort på.
![]()
Önskar att jag också hade haft sådana minnen men är tyvärr lite för ung för det.
Varsågod.Vet inte om någon postat denna video tidigare men om inte, absolut roligt klipp med Zlatan och Ferrari!
(länken funka ej)
EDIT
Kopiera detta och sök på YT:
ZLATAN IBRAHIMOVIĆ MEETS FERRARI ft. LECLERC & SAINZ | BEHIND-THE-SCENES
Nu såg jag att det står m5 WTF!!!! Är ju en M535 i grunden. Blir snurrig.Önskar att jag också hade haft sådana minnen men är tyvärr lite för ung för det.![]()
Nu såg jag att det står m5 WTF!!!! Är ju en M535 i grunden. Blir snurrig.
Fanns 2 M5 E28 i Sverige på den tiden. Omöjliga att registrera in.
M5 var utan M-paket. Riktig sleeper![]()
Indeed, utan m-paket och dekaltrimmad till 518i stenhårt!
Det där är ju bara hur ballt som helst.![]()
Indeed, utan m-paket och dekaltrimmad till 518i stenhårt!
Korrekt. Knallblå M8 competition med röd klädsel. Riktigt ball!Knugen tycks gilla M, kör väl M8 Comp nu och har haft E34 och 39 M5 också tidigare.
![]()
Länken e fortfarande bruten, postat sådär hade jag kunnat göra själv.Varsågod.
Men vad i helv*te!
Jag som trodde att jag hade en "sommarbil"!
![]()
Vinterpäls på kissekatten![]()
Ingen snö, men onekligen lite kylslaget om morgnarna.