• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Det är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.

2CB5F32E-9071-4757-9290-3D966AA3F32E.jpeg
Besparingar och effektivisering. Så klart.
 
Tänk när soppan kostade 3:95, t o m på Strandvägen i Stockholm. Bruksiga Lamborghini Jalpa ser man inte heller inne i stan numera

C1867F7E-2468-46F4-93AD-10935A844938.jpeg


Var förresten iväg till lokala tippen för en stund sedan och på tillbakavägen såg jag en skinande Rosso Corsa-röd Ferrari 550 Maranello i backspegeln. Trots att jag sänkte hastigheten till långsammare än vanligt kom den aldrig ikapp mig. Och jag som hade förberett med att hissa ned sidorutorna så jag skulle kunna njuta oavsett vilken sida den passerade mig på 😞
Såg ut exakt som på bilderna nedan, alltså helt perfekt. Maranello, det var riktiga Ferrari det.
A16957E6-85CE-4701-A889-B7B540C6C30D.jpeg
1255974F-8C60-4237-9A91-09921B564204.jpeg
 
Det är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.

2CB5F32E-9071-4757-9290-3D966AA3F32E.jpeg
Konstigt, jag byter på försäkringen när det händer och får riktigt Saint-Gobain-glas. Aldrig haft problem med dessa.
 
Det är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.

2CB5F32E-9071-4757-9290-3D966AA3F32E.jpeg


Känns som nyare bilar som får stenskott spricker upp oftare/mer än på äldre bilar.
Beror ju till viss del att rutan är mer bärande av karossen än på gamla bilar.

Min Polo -00 fick stenskottssprickor vid minsta stenskott, medan min gamla v4 fick stenskott som inte blev större eller sprack upp alls (på flera år).

Står du i varmgarage så kan ju temperatur skillnaden (35-40graders skillnad på kort tid från 15-20minus till +20) få stenskott att spricka upp.
 
Det är något lurt med nya vindrutor. Bytt 2 gånger på 2 år nu och jag kör inte nära folk på motorvägen. Inte ens kört 1000 mil med denna. Måste vara usel kvalitet på nya kinesiska vindrutor.

2CB5F32E-9071-4757-9290-3D966AA3F32E.jpeg
Tunnare glas för att spara vikt och i nästa led bränsle ger denna utveckling. Du har fått skottet på sämsta möjliga plats på rutan, ute i kanten. Inte säkert att den spruckit upp så om det tagit mitt i. Men Ryds och CarGlass har ju gott om rutor så det löser sig nog :)
 
Känns som nyare bilar som får stenskott spricker upp oftare/mer än på äldre bilar.
Beror ju till viss del att rutan är mer bärande av karossen än på gamla bilar.

Min Polo -00 fick stenskottssprickor vid minsta stenskott, medan min gamla v4 fick stenskott som inte blev större eller sprack upp alls (på flera år).

Står du i varmgarage så kan ju temperatur skillnaden (35-40graders skillnad på kort tid från 15-20minus till +20) få stenskott att spricka upp.
Temperaturskillnad fick jag uppleva. I Frankrike när bilen bakats i 3 dagars i 30+ och jag drog igång AC på fullt. Hade ett stenskott från autobahn som istället blev en spricka, och jag fick hoppas hela vägen hem att jag inte skulle bli stoppad för det.
 
Vet inte om någon postat denna video tidigare men om inte, absolut roligt klipp med Zlatan och Ferrari!

(länken funka ej)

EDIT
Kopiera detta och sök på YT:

ZLATAN IBRAHIMOVIĆ MEETS FERRARI ft. LECLERC & SAINZ | BEHIND-THE-SCENES​

 
  • Like
Reactions: EHR
Tillbaka
Topp