• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ni som har era bilar avställda över vintern när ställer ni på? Med tanke på det fina vädret som kommer så börjar jag funderar på om det är dags?
Alltid första april - men det är ju bara en fix idé som jag fått. Ser snyggt ut i registret om de ställs på första april och sen ställs av sista september.
Men ja, vid den här tiden börjar man onekligen bli sugen. :)
 
Liket lever iallafall.

6A300434-E6A1-4BEA-9ECA-291199EC6070.jpeg
 
Grannens firma är kontrakterade snöröjare…..idag kom order om att börja sopa grus. De har kört vid polishögskolan och vid Haninge centrum. Senast sista april ska allt grus va väck i Fjollträsk…..
 
Hämtade ut en Tesla Y igår och det var en minst sagt udda upplevelse. De levereras ute på en åker en bit från Arlanda (Trosta Park). Men affärerna verkar gå bra. Jag beställde min i december. De flesta andra märken har betydligt längre leveranstider.
 
Hämtade ut en Tesla Y igår och det var en minst sagt udda upplevelse. De levereras ute på en åker en bit från Arlanda (Trosta Park). Men affärerna verkar gå bra. Jag beställde min i december. De flesta andra märken har betydligt längre leveranstider.
En av få saker jag gillar med tesla - du betalar inte för några flashiga lokaler och Lull lull för säljarna som är totalt ointressant.
 
Hade du inte precis fått igång den???
Jo, men oljetrycket föll mycket när den blev varm.
Och i lördags föll det slutligen till noll.
Så något gick snett, att bara byta ram och vevlager utan att öppna upp och kolla t.ex kamaxel lager är en Quick n dirty fix som ibland fungerar, ibland inte. Trodde det gick men märkte sen att icket.
Är väl lika bra, kommer nog hitta mycket skit i motorn. Säkert ”renoverad” av oseriösa jänkare för 20 år sedan. Bara nu när jag lyfte ur den så såg jag att halva insugspackningen saknades, att den gått så bra som den gjort är ett mysterium.
 
Tillbaka
Topp